1. Προσθιοκίνηση: Εδώ οι εμπρός τροχοί εκτός απο κατευθυντήριοι είναι και κινητήριοι.Η προσθιοκίνηση αντιμετώπισε πολλά προβλήματα μέχρι να έρθει στα σημερινά επίπεδα με κύριο την μεταφορά της κίνησης στους κατευθυντήριους τροχούς.Πολλές λύσεις δοκιμάστηκαν χωρίς επιτυχία και αποτέλεσμα μέχρι που ο Α. Rzeppa τελειοποίησε τους σφαιρικούς ομοκινητικούς συνδέσμους λύνοντας έτσι τα όποια προβλήματα της μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός τροχούς και δίνοντας το έναυσμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες να ασχολιθούν με την προσθιοκίνηση αλλά και με άλλες εφαρμογές.
Η διάταξη ¨όλα μπροστά¨ περιλαμβάνει τον κινητήρα,το κιβώτιο ταχυτήτων,και το διαφορικό στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου.Ο κινητήρας τοποθετήται εγκάρσια ή καταμήκος στον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου ενω το κιβώτιο και το διαφορικό αποτελούν ενα ενιαιο συγκρότημα.Η κίνηση μεταδίδεται μέσο σφαιρικών ομοκινητικών συνδέσμων οι οποίοι σύνδεσμοι μπορούν να μεταδόσουν την κίνηση στους τροχούς σε ένα μεγάλο εύρος γωνίας αυξομοιώνοντας παράλληλα το μήκος τους λόγω των ταλαντώσεων της ανάρτησης.Παρακάτω αναλύωνται οι σφαιρικοί ομοκινητικοί σύνδεσμοι ωστε να γίνουν κατανοητα τα παραπάνω.
(Το ημιαξόνιο συνδέεται με ένα εξάρτημα που ονομάζεται ¨σφαιρικός βολβός¨ και έχει διαμήκης εγκωπές ανάλογα με τον αριθμό των σφαιριδίων που έχει,το ακραξόνιο που συνδέεται με την πλύμνη του τροχού φέρει την ¨μπιλιοθήκη¨ η οποία φέρει και αυτή διαμήκης εγκοπές ανάλογες με αυτές του σφαιρικού βολβού δημιουργόντας έτσι κυλινδρικές εσοχές οπου μέσα ολισθένουν χαλύβδινα σφαιρίδια τα οποία ασφαλίζονται με ενα δακτύλιο που ονομάζεται ¨κλωβός¨.Καθως το διαφορικό περιστρεφει το ημιαξόνιο τα σφαιρίδια μεταδίδουν την κίνηση και στο ακραξόνιο λόγο του συγκοτήματος ¨σφαιρικός βολβός/μπιλιοθήκη),στρίβοντας ο οδηγός το τιμόνι αρα και το συγκρότημα τροχού/πλύμνης το ακραξόνιο αρχίζει να μετακινήται σε γωνία σε σύγκριση με το ημιαξόνιο,τότε τα χαλύβδινα σφαιρίδια μετακινούνται μέσα στις κυλινδρικές εσοχές επιτρέποντας στην μπιλιοθήκη/ακραξόνιο να περιστρέφεται υπο γωνία.Το όλο σύστημα περιβάλεται απο ελαστική φούσκα η οποία το κρατά στεγανό ενώ συγκρατεί το γράσσο λιθίου όπου χρησιμοποιήται ως λιπαντικό )
Επιδή το ημιαξόνιο υπόκειται σε ταλαντώσεις λόγω της ανάρτησης άρα αυξομειώνει το μήκος του,στα αυτοκίνητα δρόμου η σύνδεση τους στο διαφορικό γίνεται ¨με τρίποδο¨ το οποίο επιτρέπει κάμια μετατόπηση κατα μήκος.
Στα τετρακίνητα το ημιαξόνιο φέρει δύο ομοκινητικούς συνδέσμους προκειμένου (λόγο ύψους κυρίος) να μεταφερφεί η κίνηση στον τροχό.Η σύνδεσή του με το διαφορικό γίνεται μέσω γραναζιών που ονομάζονται ¨πλανήτες¨ (πάνω φώτο)
2. Πισωκίνηση: Εδώ είναι η κλασική μετάδοση ¨κινητήρας εμπρός κίνηση πίσω¨ Ο κινητήρας αυστηρά τοποθετημένος κατα μήκος του άξονα του οχήματος και και η μετάδοση μέσω κεντρικού άξονα στους πίσω τροχούς μέσο του διαφορικού ( viewtopic.php?f=72&t=8748&start=0 ) το οποίο μπορεί να είναι ήτε σε γέφυρα ήτε αναρτώμενο στο πλαίσιο του οχήματος στην πρώτη περίπτωση η κίνηση μεταδίδεται μέσω ημιαξονίων τα οποία βρίσκονται στο εσωτερικό της γέφυρας ενω στην δεύτερη μέσο σφαιρικών ομοκινητικών συνδέσμων.Δύο ακόμα κατηγορίες της πισωκίνησησης είναι ο κινητήρας στο κέντρο και η κίνηση πίσω και ο κινητήρας πίσω και η κίνηση πίσω ¨όλα πίσω¨.Αξιοσημείωτη μετάδοση είχε παρουσιάσει η Alfa Romeo στην 75 ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος μπροστα και ο συμπλέκτης,κιβώτιο και διαφορικό ήταν πίσω το αμάξι αυτό παρουσίαζε άριστο ζύγισμα και ισοκατανομή του βάρους στους δύο άξονες.
3. Τετρακίνηση: Όπως λέει και η λέξη κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.Η τετρακίνηση ξεκίνησε στα οχήματα εκτός δρόμου ενω απο τα μέσα της δεκαετίας του 80 εφαρμόστηκε και στα αυτοκίνητα δρόμου.Η τετρακίνηση μπορεί να είναι:
α) Κατ΄επιλογή : Ο οδηγός μπορεί να επέμβει και να εμπλέξει και τους δύο άξονες.
β) Αυτόματη : Ο οδηγός δεν μπορεί να επέμβει.Η εμπλοκή της γίνεται βάση στοιχείων που συλλέγει ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου κατα βάση απο τους αισθητήρες του ABS.Οι άξονες στην τετρακίνηση μπορεί να είναι τύπου γέφυρας,με ομοκινηικούς συνδέσμους ή συνδιασμός τον δύο.Σε περίπτωση ¨αξονάτων¨ όπως λέει και ο KON.GV ο μπροστινός άξονες φέρει ημιαξόνια με καρτανικούς συνδέσμους ή ενσωματομένους ομοαξονικούς συνδέσμους προκειμένου να στρίβει.
Σε κάθε άλλη περίπτωση οι ομοκινητικοί σύνδεσμοι είναι μονόδρομος.
