Η τεχνολογία two stage turbo συνδυάζει δυο τούρμπο σταθερής γεωμετρίας,το ένα υψηλής πίεσης (HPT) και το άλλο χαμηλής πίεσης (LPT).
Χρησιμοποιείτε σε κινητήρες πετρελαίου, με δυνατότητα από έναν κινητήρα 1.9cc να παίρνουμε 180hp και 400Nm μέγιστη ροπή.
Αποτελείτε από δυο τούρμπο, δυο wastegate,μια βαλβίδα ελέγχου,πολλαπλή εξαγωγής,και τον ecu που ελέγχει την λειτουργία.
Η HPT αρχίζει να λειτουργεί από της 1500rpm έως και της 3000rpm, μετά αναλαμβάνει η LPT. Η μετάβαση από την μία στην άλλη γίνετε με την βοήθεια του εγκεφάλου που ανοίγει ή κλείνει της δυο wastegate ανάλογα με της συνθήκες που επικρατούν την κάθε στιγμή.
Στα σχεδιαγράμματα που ακολουθούν θα καταλάβετε την λειτουργία,δώστε προσοχή στα κλαπέτα που σε κάθε στάδιο είναι και σε διαφορετική θέση.
Για το πόσο πίεση έχει το σύστημα κάθε στιγμή αρκεί να βλέπετε το οργανάκι επάνω αριστερά στην φωτογραφία.
Βλέποντας της φωτογραφίες θα αναρωτηθούμε γιατί την ονομάζουν two stage turbo,ενώ βλέπουμε τέσσερα στάδια,απλά είναι η μετάβαση από το ένα στο άλλο για να είναι η λειτουργία ομαλή,χωρίς τα γνωστά ξεσπάσματα του τούρμπο, και χωρίς turbo lag.
Αποφάσισα να κάνω αυτή την παρουσίαση όσο πιο απλή γίνετε, χωρίς να μπω σε πολύ τεχνικά θέματα,απλά για να ξέρουμε και να έχουμε μια ιδέα για την λειτουργία αυτού του συστήματος.
πηγή: τεχνικό σεμινάριο.