lyggas έγραψε:gong έγραψε:είχα απορία αν με άλλα λάστιχα πιο off-road θα χρειαζόντουσαν αλυσίδες.
Για να πω την αλήθεια στη φάση εκείνη τα χρειάστηκα. Δεν είναι ότι δεν πήγαινε το αμάξι, αλλά ότι γλιστρούσε προς το γκρεμό
Με ένα χιονολάστιχο θα πηγαίνατε σαφώς με μεγαλύτερη ασφάλεια και είχατε εκπλαγεί από τις δυνατότητες που έχουν, αλλά και αυτά δεν είναι πανάκεια. Τα πάντα έχουν ένα όριο και η εμπειρία στο χιόνι είναι καθοριστική.
Σε τέτοιες καταστάσεις, δηλαδή όταν σε πάρει στα πλάγια και προς τα πίσω, η ενεργοποίηση του ABS είναι
κίνδυνος-θάνατος 
Γι αυτόν τον λόγο η πρόσφυση ενός καλού λάστιχου είναι σωτήρια.
Κάπου διάβασα εδώ μέσα ότι το ABS απενεργοποιείται αφαιρώντας την κατάλληλη ασφάλεια. Αυτό με βάζει σε σκέψεις, αφού για μένα η κίνηση σε τέτοια τερέν δεν είναι μια απλή βόλτα αλλά κάτι συνηθισμένο τον χειμώνα και τέτοιες καταστάσεις όχι άγνωστες (Συγωρέστε με για τον ανορθόδοξο τρόπο προσωρινής κατάργησης ενός σημαντικού συστήματος ασφαλείας, αλλά εδώ που ζω με τέτοιες συνθήκες πρέπει να τα εξετάζω όλα

).
To ABS απενεργοποιειται αν βγαλει την ασφαλεια απο τη μηχανη...Νομιζω ειναι η μεγαλη (80 Α ή 50 ) ...Τεσπα το λεει μεσα στο βιβλιαρακι....
Ειχα κανει και γω δοκιμες στο φρεναρισμα σε χιονι παγο με ABS και χωρις....
Στο χιονι σταματας πολυ καλυτερα χωρις ABS μιας και το μπλοκάρισμα των τροχων μαζευει χιονι μπροστα που λειτουργεί σαν τακος...Πολυ μεγαλη διαφορα στην αποσταση ακινητοποίησης....
Στον παγο με ABS δεν σταματας ποτε αλλα και χωρίς δεν εχεις τιμονι....
Αποψη μου ειναι σε χιονι παγο να μν απενεργοποιουμαι το ABS (τουλάχιστον απο την ασφαλεια) γτ μπορει να κατσει μια στραβη και με ABS να την γλιτωσεις....Να σε παρει καμμια κατηφορα δλδ και εκει που με το ABS θα μπορουσε να πας καπου το αμαξι εσυ (εστω και σε κανα χαντακι) με κοκκαλομενα τα φρενα να καταληξεις αλλου....
Αν τωρα καποιος εχει κανει καμμια πατεντα με διακοπτη το ανοιγοκλεινει οποτε θελει (εννοειται οτι σβηνουμε τη μηχανη πρωτα...)
Βασικη προυποθεση ειναι να μν πανικοβληθεις....
Αν βαλεις 1η και αργα μπορεις να κατεβεις σχεδον απο παντου και διορθώνεις μόνο με λιγο γκάζι....Βεβαια ολα αυτα οταν υπαρχει και το περιθωριο λάθους....γτ ποτε δεν ξερεις τι γίνεται...
Στη λασπη και γενικοτερα στο ξερο χωμα καλο ειναι να απενεργοποιείται....Δεν προσφέρει τπτ και εχεις και το γκρρ γκρρρρρρρρ ολη την ωρα....
Επίσης ακόμη και σε ξερο τεραιν καλο ειναι οταν βρίσκεσαι σε δυσκολες κατηφορες να βαζεις αργο και να κατεβαινεις χωρις φρενο.....Ετσι δεν γωνατίζει το αμαξι και κερδιζεις σε υψος...
Εχω ανεβει χωματοδρομο χωρις να βρω πουθενα και στο κατεβασμα βρηκα σε τουλαχιστον 4-5 σημεια....