Φρενάροντας με ασφάλεια!!!

Εδώ λέμε ότι μας κατέβει και δεν έχει θέση αλλού

Φρενάροντας με ασφάλεια!!!

Δημοσίευσηαπό dimitriszim » Τρί Σεπ 21, 2010 9:24 am

Απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου

Οι παράγοντες που εμπλέκονται σε αυτή τη διαδικασία είναι πολλοί:
Πρωταρχικό ρόλο παίζει ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου. Tα οχήματα με 4 δισκόφρενα, για παράδειγμα, έχουν καλύτερες ικανότητες στο φρενάρισμα.
Το ABS είναι υποχρεωτικό εδώ και αρκετό καιρό σε όλα τα αυτοκίνητα. Είναι σημαντικό να συνεργάζεται σωστά με άλλα ηλεκτρονικά συστήματα, όπως το EBD (σύστημα ηλεκτρονικής κατανομής πέδησης).
Το βάρος του αυτοκινήτου. Όσο βαρύτερο είναι, τόσο μεγαλύτερες δυνάμεις ασκούνται στα φρένα.
Η κατάσταση των ελαστικών. Τα ελαστικά σηκώνουν το βάρος του αυτοκινήτου και πρακτικά απορροφούν τις δυνάμεις που ασκούνται κατά το φρενάρισμα. Αν δεν είναι σε καλή κατάσταση, επηρεάζουν αρνητικά τη διαδικασία.
Η κατάσταση του οδοστρώματος. Όπως προείπαμε, άσφαλτος με μειωμένη πρόσφυση μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα.


Φρενάρω και κάτω έχει πάγο;Σε αυτή την περίπτωση, απλά δεν πρέπει να φρενάρετε απότομα. Η άμεση απώλεια πρόσφυσης που θα δημιουργηθεί, θα προκαλέσει το μπλοκάρισμα των τροχών, με συνέπειες μάλλον άσχημες. Ένα καλός τρόπος είναι, ν' αφήσετε το γκάζι και να επιβραδύνετε κατεβάζοντας ταχύτητα.
Αν φρενάρω και κάτω έχει "γλίτσα";Αν φρενάρετε σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι πολύ πιθανό να παρουσιαστεί απώλεια πρόσφυσης. Όταν διαπιστώσετε κάτι τέτοιο, η πρώτη κίνηση είναι να αφήσετε για λίγο τα φρένα, ώστε ν' ανακτήσετε τον έλεγχο του οχήματος. Αν έχετε απόσταση, μπορείτε να επανέλθετε στα φρένα.
Αν χρειαστεί να φρενάρω πάνω σε στροφή;Το φρενάρισμα στη στροφή προκαλεί μετατόπιση του φορτίου, με κίνδυνο να χάσετε τον έλεγχο. Αν η λειτουργία του ABS δε βοηθάει την κατάσταση, μία καλή λύση είναι, ν' αφήνετε και να πατάτε το φρένο επαναλαμβανόμενα.

Επιβράδυνση έκτακτης ανάγκης!!!

Αρκετές είναι οι φορές που χρειάζεται να πραγματοποιήσουμε ένα φρενάρισμα άμεσης ανάγκης, ώστε να αποφύγουμε τη σύγκρουση με κάποιο άλλο όχημα. Πάνω στον πανικό όμως, είναι σωστές οι αντιδράσεις μας, ώστε αυτό το φρενάρισμα να είναι όσο πιο αποτελεσματικό γίνεται; Ας δούμε κάποιους τρόπους, ώστε να το επιτύχουμε.
Πατήστε χωρίς κανέναν ενδοιασμό το πεντάλ του φρένου.
Αποφύγετε να μπλοκάρετε τους τροχούς. Με αυτή την κίνηση οι τροχοί γλιστράνε στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα η απόσταση φρεναρίσματος να μεγαλώνει. Επίσης, ακόμα ένα μειονέκτημα είναι ότι όταν είναι οι τροχοί μπλοκαρισμένοι, δε δίνεται στον οδηγό η δυνατότητα να αλλάξει κατεύθυνση, ώστε να αποφύγει το άλλο όχημα που κινδυνεύει να συγκρουστεί. Αν όμως, το όχημά σας διαθέτει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS), τότε δε χρειάζεται να ασχοληθείτε με το μπλοκάρισμα των τροχών. Απλά πατήστε δυνατά το πεντάλ του φρένου και αποσυμπλέξτε την ταχύτητα στο κιβώτιο μέσω του συμπλέκτη, διότι η δύναμη του κινητήρα επιδρά αρνητικά όσον αφορά στην κατανομή του φρεναρίσματος στους τέσσερις τροχούς.
Κατευθύνετε τη ματιά σας στο σημείο που θέλετε να κατευθυνθείτε και όχι στο όχημα, με το οποίο πιθανό να συγκρουστείτε. Η πορεία ενός οχήματος ακολουθεί συνήθως την κατεύθυνση της ματιάς του οδηγού.
Προσπαθούμε πάντοτε να παραμείνουμε ψύχραιμοι, ώστε να έχουμε ένα αποτελεσματικό φρενάρισμα.

Σε περίπτωση βλάβης του συστήματος πέδησης

Αυτή η περίπτωση είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη, αλλά συμβαίνει σπάνια σε κάποιο σωστά συντηρημένο όχημα. Ας δούμε πώς πρέπει να ενεργήσετε, αν κάποια στιγμή βρεθείτε σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση.
Κατεβάστε όσο το δυνατόν τη μικρότερη ταχύτητα στο κιβώτιο, ώστε να χρησιμοποιήσετε το φρενάρισμα που θα δημιουργήσει ο κινητήρας. Στη συνέχεια χρησιμοποιείστε το χειρόφρενο, πατώντας όμως συνεχώς το μπουτόν απασφάλισης, κάνοντας αλλεπάλληλες έλξεις. Το σύστημα του χειρόφρενου είναι ανεξάρτητο από το υδραυλικό σύστημα των φρένων και επενεργεί μόνο στους πίσω τροχούς, οπότε απαιτεί προσοχή στο τράβηγμά του.
Ψάξτε αν βρίσκεται κάποιος ελεύθερος χώρος προς την κατεύθυνση που πηγαίνετε, ώστε να ακινητοποιήσετε το όχημά σας με ασφάλεια. Αν η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, αποφύγετε με κάθε τρόπο τη μετωπική σύγκρουση, κυρίως με κάποιον χρήστη της αντίθετης κατευθύνσεως.
Τέλος, συνεχίστε να ασκείτε αλλεπάλληλες πιέσεις στο πεντάλ του φρένου. Ο αέρας που μπορεί να υπάρχει στο κύκλωμα, μπορεί να σας αποδώσει στιγμιαία αποδοτικό φρενάρισμα, ώστε να σταματήσετε.

Η απόσταση, που χρειάζεται κάθε αυτοκίνητο για να ακινητοποιηθεί, καθορίζεται τόσο από το βάρος του, όσο και από τον τύπο των φρένων που χρησιμοποιούνται (δίσκοι, αεριζόμενοι δίσκοι, ταμπούρα.). Βεβαίως, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, όπως είναι η ταχύτητα του οχήματος, ο τύπος του οδοστρώματος, αλλά και η κατάσταση των ελαστικών.


ABS
Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) εφοδιάζει πλέον όλα τα αυτοκίνητα παραγωγής. Το εν λόγω σύστημα μας δίνει περισσότερες πιθανότητες να ξεφύγουμε από μία δύσκολη κατάσταση (π.χ. πραγματοποιώντας έναν ελιγμό), χωρίς ωστόσο να μας εξασφαλίζει το γεγονός ότι, θα φρενάρουμε πάντα στο σημείο που θέλουμε. Συχνά, παρατηρείται το φαινόμενο της άμεσης εμπλοκής του ABS, με αποτέλεσμα η απόσταση ακινητοποίησης να αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει, όταν η κατάσταση του δρόμου είναι κακή (λακκούβες, περιορισμένη πρόσφυση), οπότε ο οδηγός πρέπει να ενεργήσει άμεσα, αφήνοντας και ξαναπιέζοντας με σταδιακή ένταση το μεσαίο πεντάλ.


Κατάσταση οδοστρώματος
Οι κακές καιρικές συνθήκες (π.χ. βροχή, χιόνι) επηρεάζουν σημαντικά την απόσταση φρεναρίσματος. Στο βρεγμένο δρόμο, ο οδηγός πρέπει να είναι επιφυλακτικός με τη χρήση των φρένων και να γνωρίζει πως, ο απαιτούμενος χρόνος, για την ακινητοποίηση του οχήματος, διπλασιάζεται. Στον πάγο δε, απαιτείται ακόμη μεγαλύτερη προσοχή και η διαδικασία του φρεναρίσματος να γίνεται με τον κινητήρα (κατέβασμα ταχύτητας).


Κατάσταση οχήματος
Για την επίτευξη σωστού φρεναρίσματος, τα ελαστικά του αυτοκινήτου πρέπει να έχουν τις σωστές πιέσεις αέρα και να βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Τα υγρά φρένων πρέπει και εκείνα να ελέγχονται συχνά, ενώ, αν παρατηρηθεί κάποια χαλαρότητα κατά την πίεση του μεσαίου πεντάλ, καλό είναι να ελεγχθούν άμεσα και τα υγρά, αλλά και η κατάσταση των υλικών τριβής.

Σώας τας φρένας
Για την επίτευξη σωστού φρεναρίσματος τα ελαστικά του αυτοκινήτου πρέπει να έχουν τις σωστές πιέσεις αέρα -όπως εκείνες καθορίζονται από τον κατασκευαστή- αλλά και να βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Τα υγρά φρένων πρέπει και εκείνα να ελέγχονται συχνά ενώ αν παρατηρηθεί κάποια χαλαρότητα κατά την πίεση του μεσαίου πεντάλ καλό είναι να ελεγχθούν άμεσα και τα υγρά αλλά και η κατάσταση των υλικών τριβής.

Top Tips για το φρενάρισμα

Μη λυπάστε τους δίσκους και τα τακάκια. Πιέστε δυνατά το πεντάλ, όταν χρειάζεται.
Αν ενεργοποιηθεί το ABS κατά το βίαιο φρενάρισμα, επιμείνετε στο πεντάλ και διαγράψτε τη στροφή, ή αποφύγετε το εμπόδιο -όπως θα κάνατε κανονικά.
Αν "μείνετε" από φρένα, αφήστε και ξανά πιέστε πιο δυνατά το πεντάλ. Η υπερθέρμανση οφείλεται στη σκληρή χρήση.
Ελέγχετε τακτικά τα υγρά φρένων σας.
Προσαρμόστε την ταχύτητά σας. ώστε να σας "παίρνει" να φρενάρετε έντονα αν χρειαστεί.
Μην "τσαρουχώνετε" το φρένο όταν στρίβετε.
Να αγκαλιάζεις όσο πιο συχνά μπορείς τους ανθρώπους που αγαπάς πριν γίνουν..........φωτογραφίες.......!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Δημήτρης
Άβαταρ μέλους
dimitriszim
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 5320
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 29, 2010 12:53 pm
Τοποθεσία: Βέροια - Ημαθία
Λάστιχα: Dunlop Sj6 235/55/18
Suspension: ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ
cb: Όχι
Name: Δημήτρης

Re: Φρενάροντας με ασφάλεια!!!

Δημοσίευσηαπό daemonhook » Τετ Σεπ 22, 2010 1:00 am

dimitriszim έγραψε:[ Απλά πατήστε δυνατά το πεντάλ του φρένου και αποσυμπλέξτε την ταχύτητα στο κιβώτιο μέσω του συμπλέκτη, διότι η δύναμη του κινητήρα επιδρά αρνητικά όσον αφορά στην κατανομή του φρεναρίσματος στους τέσσερις τροχούς.

Δημητρη,εδω θα μου επιτρεψεις να διαφωνησω.
Εκτος του οτι σε ενα φρεναρισμα πανικου θεωρω οτι πρεπει να εχεις αγωνιστικες καταβολες για να προλαβεις να βαλεις νεκρα,πιστευω ακραδαντα οτι η δυναμη του κινητηρα στη συγκεκριμενη περιπτωση ειναι συμμαχος του οδηγου.Ποσο μαλλον αν το εν λογω φρεναρισμα συμβει σε καταβαση βουνου,με τα φρενα ηδη κουρασμενα απο τη χρηση(και τα NGV εχουν ενα θεμα με την υπερθερμανση).Ο κινητηρας πιστευω οτι βοηθαει το φρεναρισμα,παρα το δυσκολευει. :wink:
NGV '07 2.0 5D
Άβαταρ μέλους
daemonhook
4x4 Mud Terrain member
4x4 Mud Terrain member
 
Δημοσιεύσεις: 883
Εγγραφή: Σάβ Απρ 26, 2008 9:15 am
Τοποθεσία: Μεταμορφωση
Λάστιχα: Yokohama Geolandar
Suspension: MAD Springs
cb: Ναι
Name: Γιωργος

Re: Φρενάροντας με ασφάλεια!!!

Δημοσίευσηαπό Mastergunner » Τετ Σεπ 22, 2010 1:13 am

Δημήτρη άνοιξες μεγάλο θέμα και θα διαφωνήσω φιλικά μαζί σου.

Όπως σου είπε και ο Γιώργος σε καμία περίπτωση δεν νεκρώνει το αμάξι.Η αδράνεια θα σου δώσει μεγάλυτερη ώθηση και πιθανώς να χαθεί η κατευθυντικότητα του οχήματος.
Το ABS τα δουλέψει όσο και να πατήσεις παραπάνω το φρένο γιατί ελέγχεται ηλεκτρικά και κάθε τροχός παίρνει την απαιτούμενη πίεση,το κλώτσημα είναι απλά προιδοποίηση
Όλα τα αυτοκίνητα έχουν διπλό κύκλωμα φρένων που κατα βάση έχεις εναν μπροστινό και δύο πίσω ή δύο μπροστινούς ή διαγώνιο έτσι ακόμα και αν πάθει βλάβη η πέδηση υπάρχει ενέργεια στα φρένα ωστε να σταματήσει κάποιος με ασφάλεια.
Θα συμφωνήσω στη κατάσταση οδοστρώματος,ελάστικών,πίεσης ελαστικών,κατανομή φορτιού.Αλλά θα επισυμάνω τις αποστάσεις απο τον προπορευόμενο
Το φρενάρισμα πανικού είναι η έσχατη ανάγκη σε περιπτώσεις που δεν γίνεται αλλιώς.Μπορεί να προκαλέσει ντεραπάρισμα ή διστύχημα με μεγαλύτερες απώλεις...
Κλείσε μέσα σου την Ελλάδα και θα νιώσεις κάθε είδους μεγαλείο

Ένας για Ολους και Όλοι για Έναν (Vitara Club)
Άβαταρ μέλους
Mastergunner
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6870
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 21, 2010 11:36 am
Τοποθεσία: Βροντάδος ΧΙΟΣ
Λάστιχα: FULDA TRAMP 4x4
Suspension: Calmini 3''/OΜΕ
cb: Όχι
Name: Γιώργος

Re: Φρενάροντας με ασφάλεια!!!

Δημοσίευσηαπό ΙΩΑΝΝΗΣ » Τετ Σεπ 22, 2010 8:14 am

Οι απόψεις διίστανται :mrgreen:
...........πολύ καλό το θεματάκι σου Δημήτρη :clap:
Εμπρός στον έτσι, που χάραξε ο τέτοιος..
Άβαταρ μέλους
ΙΩΑΝΝΗΣ
4x4 Gold Member
4x4 Gold Member
 
Δημοσιεύσεις: 1830
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 09, 2008 10:50 am
Τοποθεσία: πόρτο-ράφτη (μαρκόπουλο αττικήs)
Λάστιχα: Latitude Cross ....
Suspension: Mια χαρά.... Εσύ;
cb: Ναι
Name: ιωάννηs...

Re: Φρενάροντας με ασφάλεια!!!

Δημοσίευσηαπό ------ » Τετ Σεπ 22, 2010 8:59 am

Κρατατε μεγαλες .........................................................................αποστασεις :wink:
------
 


Επιστροφή στο Γενική συζήτηση

arahova Παρ Μάιος 02, 2025 10:41 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Μάιος 02, 2025 6:35 am Καλημέρα σας.
KonKalamata Πέμ Μάιος 01, 2025 2:24 pm Καλησπέρα και Καλή Πρωτομαγιά σε όλη την ομάδα!
Γιωργος ΗΛΙΑΣ Πέμ Μάιος 01, 2025 1:47 pm Καλή Πρωτομαγιά με πολλά χαμόγελα!!!
makis_V Πέμ Μάιος 01, 2025 9:59 am Καλημέρα και καλό μήνα !
arahova Πέμ Μάιος 01, 2025 9:40 am Καλημέρα σε όλους και καλό μήνα.
antonis1627 Πέμ Μάιος 01, 2025 7:22 am Καλημέρα σας και καλό μήνα.
arahova Τετ Απρ 30, 2025 9:36 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Απρ 30, 2025 6:59 am Καλημέρα σας.
panagiotis1 Τρί Απρ 29, 2025 7:55 pm Θά ήθελα μια απάντηση αν θά έχει επιτυχία η συγκόλληση τού μπλοκ, αν κάποιος έχει κάνει κάτι αντίστοιχο.
arahova Τρί Απρ 29, 2025 10:54 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Απρ 29, 2025 7:00 am Καλημέρα σας.
ΣΤΑΥΡΟΣ Δευτ Απρ 28, 2025 7:52 pm Γιορτάζουμε τα 17α γενέθλια μας στην Αγία Μαρίνα στην .
arahova Δευτ Απρ 28, 2025 11:18 am Καλημέρα σε όλους και καλή εβδομάδα.
antonis1627 Δευτ Απρ 28, 2025 6:28 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
arahova Κυρ Απρ 27, 2025 10:49 am Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή.
antonis1627 Κυρ Απρ 27, 2025 7:17 am Καλημέρα σας
arahova Σάβ Απρ 26, 2025 9:01 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Σάβ Απρ 26, 2025 7:25 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
antonis1627 Παρ Απρ 25, 2025 1:45 pm Τετάρτη 30-4-2025 πάμε για καφεδάκι στον
arahova Παρ Απρ 25, 2025 8:49 am Καλημέρα σε όλους και καλο Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Απρ 25, 2025 6:30 am Καλημέρα σας.
arahova Πέμ Απρ 24, 2025 2:36 pm Καλησπέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Απρ 24, 2025 6:25 am Καλημέρα σας.
arahova Τετ Απρ 23, 2025 5:39 pm Καλησπέρα σε όλους.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 24 επισκέπτες