
- prasina_teli.jpg (21.06 KiB) 1338 προβολές
Ριζικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας για όλες τις κατηγορίες οχημάτων από φέτος, φέρνει το πακέτο μέτρων για τα αυτοκίνητα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και περιλαμβάνουν μειώσεις στα καινούργια και αυξήσεις έως 150 ευρώ στα παλιότερα οχήματα. Πλέον, ο τρόπος υπολογισμού των τελών αλλάζει και η κλιμάκωση της χρέωσής τους θα βασίζεται και στον κυβισμό, αλλά και στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα των οχημάτων.
KατηγορίεςΤα οχήματα από φέτος θα κατηγοριοποιούνται σε τέσσερις κλάσεις ανάλογα την τεχνολογία τους. Σχετικά κερδισμένοι όσοι αγόρασαν ΙΧ αυτοκίνητο οποιασδήποτε κατηγορίας και κυβισμού από 1/1/2005 (Α κλάση) και μετά και διαθέτουν κινητήρες κατηγορίας euro 4, euro 5. Αυτοί γλιτώνουν 18 ευρώ το χρόνο από τα τέλη κυκλοφορίας. Για παράδειγμα, ο κάτοχος καινούργιου ΙΧ αυτοκινήτου 1.600 κ.εκ., ενώ έπρεπε να πληρώσει 202 ευρώ τώρα θα πληρώσει 184 ευρώ. Αυτή τη στιγμή στη χώρα μας κυκλοφορούν περίπου 620.000 οχήματα αυτής της κλάσης.
Όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες-κλάσεις αυξάνονται. Τα ΙΧ οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά την 1/1/2000 (Β κλάση) θα επιβαρυνθούν με 50 ευρώ επιπλέον, τα οχήματα με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 1/1/1996 (Γ κλάση) με 100 ευρώ επιπλέον και τα παλιότερα (Δ κλάση) με 150 ευρώ επιπλέον. Πλέον τα τέλη κυκλοφορίας θα φτάνουν για τα ΙΧ μέχρι και τα 730 ευρώ (αντί των 580 ευρώ που ισχύουν σήμερα) για οχήματα άνω των 2.357 κ.εκ. με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας πριν από 31/12/1995.Στις τρεις αυτές κλάσεις ανήκει η συντριπτική πλειοψηφία των ΙΧ οχημάτων που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στη χώρα μας (3.850.000 άλλα και 900.000 δίτροχα).Στα φορτηγά, τα τέλη της Α κλάσης μειώνονται 30%, ενώ οι άλλες τρεις κλάσεις αυξάνονται 10%, 20% και 30% αντίστοιχα. Συνολικά στη χώρα μας αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν περίπου 1.000.000 ελαφρά και βαρέα φορτηγά και λεωφορεία, εκ των οποίων το 90% επιβαρύνεται από τα νέα τέλη. Για τα υβριδικά οχήματα, τα τέλη παραμένουν μηδενικά εκτός από όσα είναι άνω των 2.000 ευρώ και τα οποία θα πληρώνουν το 50% της Α κλάσηςΆτυχοι φαίνεται ότι είναι οι κάτοχοι δικύκλων, τα οποία δεν ευθύνονται για το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Περίπου το 60% (630.000 περίπου) των δικύκλων που κυκλοφορούν σήμερα είναι συμβατικής τεχνολογίας ή τεχνολογίας euro 1 και θα πληρώσουν 150 ευρώ επιπλέον τέλη κυκλοφορίας φέτος.
Η προμήθεια του σήματος των «περιβαλλοντικών» πλέον τελών κυκλοφορίας θα πραγματοποιείται -όπως και σήμερα- στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους από πιστοποιημένα σημεία συναλλαγής (π.χ. τράπεζες) με απαραίτητη προϋπόθεση την προσκόμιση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων. Τα «πράσινα τέλη κυκλοφορίας» θα εφαρμοστούν από φέτος (Νοέμβριο-Δεκέμβριο).
Τα σήματα που θα δίνονται θα είναι χρωματικά διαφοροποιημένα ανάλογα της κλάσης στην οποία θα ανήκει πλέον το κάθε όχημα. Στην κυβέρνηση υπολογίζουν ότι τα φετινά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι περίπου 1,4 δισ. ευρώ, δηλαδή 40% πάνω από αυτά που υπολογιζόταν αρχικά.
Kατηγορίες οχημάτων βάσει του κινητήραKλάση A: Oχήματα με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 01/01/2005, κατηγορίας EURO 4, 5
Kλάση B: Oχήματα με μέτριες εκπομπές με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 01/01/2000, κατηγορίας EURO 3
Kλάση Γ: Oχήματα με υψηλές εκπομπές με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 01/01/1996 κατηγορίας EURO 2
Kλάση Δ: Oχήματα με πολύ υψηλές εκπομπές με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας πριν από 31/12/1995, κατηγορίας EURO 1, 0, συμβατικά
Και δεν υπολογίζουμε στα παραπάνω που για το 2011 θα είναι:
Κινητήρας σε κυβικά εκατοστά Ειδικός φόρος Από 1.929 έως 2.500 150 ευρώ
Από 2.501 έως 3.000 250 ευρώ
Από 3.001 έως 3.500 350 ευρώ
Από 3.501 έως 4.000 450 ευρώ
Από 4.001 έως 5.000 550 ευρώ
Από 5.001 και άνω... 650 ευρώ (πηγή: Ημερησία )