Ναυάγιο στην Ανταρκτική: Βρέθηκε το ιστορικό «Endurance» 3.000 μέτρα κάτω από τους πάγους Το μυθικό πλοίο του Άγλλου εξερευνητή βρέθηκε 106 χρόνια μετά τη βύθισή του περίπου τρεις χιλιάδες μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας - «Ολοκληρώσαμε με επιτυχία την πιο δύσκολη έρευνα ναυαγίου στον κόσμο», δήλωσε ο επικεφαλής της αποστολής. Το ναυάγιο του θρυλικού πλοίου «Endurance» βρέθηκε στην Ανταρκτική, 106 χρόνια μετά τη συντριβή του σε πάγο και τη βύθισή του κατά τη διάρκεια της αποστολής του Άγγλου εξερευνητή Ερνεστ Σάκλετον.
Μια ομάδα θαλάσσιων αρχαιολόγων και τεχνικών εντόπισε το ναυάγιο στο βυθό της θάλασσας Weddell, ανατολικά της Ανταρκτικής χερσονήσου, χρησιμοποιώντας υποθαλάσσια drones. Παλεύοντας με τους θαλάσσιους πάγους και τις παγωμένες θερμοκρασίες, η ομάδα έψαχνε για περισσότερες από δύο εβδομάδες σε μια περιοχή 150 τετραγωνικών μιλίων γύρω από το σημείο όπου βυθίστηκε το πλοίο το 1915. Το Endurance, ένα ξύλινο πλοίο σχεδόν 45 μέτρων, με τρία κατάρτια, κατέχει μια αξιοσέβαστη θέση στην ιστορία των πόλων, επειδή γέννησε μια από τις μεγαλύτερες ιστορίες επιβίωσης στα χρονικά της εξερεύνησης. Η θέση του, σε βάθος σχεδόν τριών χιλιομέτρων σε νερά που είναι από τα πιο παγωμένα στη Γη, το κατέταξε στα πιο διάσημα ναυάγια που δεν είχαν βρεθεί. Η σχετικά άθικτη εικόνα του Endurance δεν ήταν απροσδόκητη, δεδομένου του κρύου νερού και της έλλειψης ξυλοφάγων θαλάσσιων οργανισμών στη Θάλασσα Weddell που έχουν καταστρέψει ναυάγια αλλού. Παρότι οι εικόνες του πλοίου πριν από τη βύθιση είχαν δείξει μεγάλες ζημιές και την κατάρρευση του ιστού του πλοίου, ο Μπάουντ περίμενε ότι το μεγαλύτερο μέρος του πλοίου θα ήταν ακέραιο.
Το βίντεο της αποστολής έδειχνε κάτι που φαινόταν να είναι σπασμένα κατάρτια και ζημιές στα καταστρώματα.
Το «κυνήγι του θησαυρού» αξίας 10 εκατομμυρίων δολαρίων
Το κυνήγι του ναυαγίου, το οποίο κόστισε περισσότερα από 10 εκατομμύρια δολάρια που δόθηκαν ως δωρεά από κάποιον που θέλησε να παραμείνει ανώνυμος, διεξήχθη από ένα νοτιοαφρικανικό παγοθραυστικό που έφυγε από το Κέιπ Τάουν στις αρχές Φεβρουαρίου. Εκτός από μερικές τεχνικές δυσλειτουργίες που αφορούσαν τα δύο υποβρύχια, η έρευνα εξελίχθηκε σχετικά ομαλά. Ο Σάκλετον έφυγε από την Αγγλία με το πλοίο Endurance με ένα πλήρωμα 27 ατόμων το 1914, με προορισμό έναν κόλπο στη Θάλασσα Weddell, ο οποίος επρόκειτο να αποτελέσει το σημείο εκκίνησης για την προσπάθεια του ίδιου και μιας μικρής ομάδας να διασχίσουν πρώτοι την Ανταρκτική. Αυτό ήταν κοντά στο τέλος αυτού που έχει γίνει γνωστό ως η ηρωική εποχή της εξερεύνησης της Ανταρκτικής, η οποία περιελάμβανε τα ταξίδια του Νορβηγού Roald Amundsen, ο οποίος το 1911 έφτασε πρώτος στον πόλο, και του Robert Falcon Scott, ενός Βρετανού που πέθανε αφού έφτασε εκεί ένα μήνα αργότερα.
Ο ήρωας Σάκλετον
Ο Σάκλετον δεν κατάφερε ποτέ να φτάσει στον πόλο ή πέρα από αυτόν, αλλά η ηγετική του ικανότητα να διασώσει όλο το πλήρωμά του και τα κατορθώματά του, τα οποία περιλάμβαναν ένα ταξίδι 800 μιλίων με ανοιχτή βάρκα στον ύπουλο Νότιο Ωκεανό προς το νησί της Νότιας Γεωργίας, τον έκαναν ήρωα στη Βρετανία.
Πολύ καλό άρθρο.Μολις το διάβαζα σε σάιτ ειδήσεων!! Μόλις χτες είδα ταινία στο Netflix αληθινή ιστορία εκείνη την εποχή 1904 με παρομοια κατάσταση. Κόντρα στον πάγο λέγεται.Την συστήνω ανεπιφύλακτα!!
Επειδη τωρα αρχισαν ολοι να λενε για τις συνεπειες τις καταστασης και οχι τοσο για την ιδια την κατασταση ,,,εγω ενα εχω να πω. Εφετος πιστευω θα ειναι μια απο τις δυσκολοτερες χρονιες μας,απλα ακομα δεν εχει φανει. Μιλω ξεκαθαρα στο οικονομικο κομματι. Σκεφθειτε τι εχει να γινει με τα εισητηρια των πλοιων /αεροπλανων,απο εδω και περα,,ειδικα των πλοιων για μια χωρα σαν εμας με τοσα νησια . Αυτο το ραλι αυξησεων καυσιμων θα φερει τζουναμι ανατιμησεων σε ΟΛΑ ,,,,τροφιμα ανταλλακτικα μετακινησεις κλπ κλπ κλπ. Μακαρι να βρεθει μια λυση συντομα .
Καλημέρα Κώστα! Χιονίζει!!! Και μην ξεχνάς ότι ο τουρισμός δεν θα είναι στα παλιά επίπεδα επειδή όλα θα είναι πιο ακριβά πλέον!!! Τα χρήματα που αφήνανε οι τουρίστες θα τα βλέπουμε με το σταγονόμετρο πλέον.
Σταύρος 4x4 έγραψε:Αμα δεν κάνουμε κατι ως χωρα για τα ενεργειακά μας, την κάναμε απο κουπες , ΘΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ ΜΕ ΔΕΛΤΙΟ . Τα έχουμε και κάθονται στην Κρήτη
Αμα είχαμε τέτοια φοβάμαι θα είμασταν και εμείς σε μπάχαλο κατάσταση. Ποια χώρα ξέρεις με πετρελαιοπαραγωγή εκτός από τη Νορβηγία που θα ήθελες να μοιάζουμε; Ουκρανία; Νιγηρία; Βενεζουέλα;
Σταύρος 4x4 έγραψε:Αμα δεν κάνουμε κατι ως χωρα για τα ενεργειακά μας, την κάναμε απο κουπες , ΘΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ ΜΕ ΔΕΛΤΙΟ . Τα έχουμε και κάθονται στην Κρήτη
Επειδή μου φαίνεται ότι όλα είναι κατευθυνόμενα από τους ...εξωγήινους (θα μας τους παρουσιάσουν και αυτούς από ότι βλέπω)...
Λόγω φόρων και λοιπών, το ντίζελ είχε μια διαφορά από την αμόλυβδη 0.30/lt και τα ''ενισχυμένα'' περίπου 0.23-0.25/lt.
Αυτό με τις ανατιμήσεις τον τελευταίο μήνα, ροκανίζεται μέχρι που σχεδόν εξαφανίστηκε...
Εντάξει, ξέρω (από το βενζινά φίλο), ότι κάθε μέρα παραγγέλνουν (για την επόμενη) 6-7 λεπτά παραπάνω τα πάντα. (οι πετρελαϊκές εταιρείες βέβαια, πουλάνε συνεχώς ακριβότερα με την αυξανόμενη, ενώ έχουν απόθεμα από φτηνό και όταν πέφτει μιλάνε για ''σταδιακή μείωση'' όταν αγοράσουν φτηνότερο, τέλοσπάντων ας μη το αναλύσουμε).
Χθες το πετρέλαιο έχασε από τα 130 περίπου προχτες, 20 σεντς και έκλεισε στα 110 περίπου. Σήμερα καταγράφει άνοδο στα 115 περίπου. Δηλαδή από προχτες έχει χάσει 15 σεντς...Θα ήθελα να δω τα ''αντανακλαστικά'' αυτής της ''διόρθωσης'' τιμής του αργού...
Δυστυχώς φαίνεται ότι ''μας πάνε'' σε 2.20 βενζίνη, 2 ντίζελ (απλό) και θέρμανσης όσο είχε η βενζίνη πριν....
Το αστείο είναι ότι συζητιόταν ότι έτσι θα μας στείλουν στον ηλεκτρισμό....ποιόν ηλεκτρισμό όμως; τον περσινό με 16.7 euro/MWh ή του Μαρτίου 2022 με 350 euro/MWh και την ΟΤΣ (Οριακή Τιμή Συστήματος) να καραδοκεί στο λογαριασμό...
με λιγα λόγια η βενζινούλα πχ απο το διυλιστήριο φεύγει με 0,934€.. και φτάνει τα 2 - 2,2€ Τα περί αποθεμάτων δεν τα γνωρίζω (αν δηλαδή αυτό που πουλάει το διυλιστήριο σήμερα είναι αγορασμένο με χαμηλή ή με υψηλή τιμή), σίγουρα όμως ο «συνέταιρος» που έχουν τα διυλιστήρια βγαίνει διπλά κερδισμένος!
SY2CJI Πάρτε τα "γαϊδούρια" σας και άιντε στα βουνά!!
Σταύρος 4x4 έγραψε:Αμα δεν κάνουμε κατι ως χωρα για τα ενεργειακά μας, την κάναμε απο κουπες , ΘΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΥΣΙΜΑ ΜΕ ΔΕΛΤΙΟ . Τα έχουμε και κάθονται στην Κρήτη
Αμα είχαμε τέτοια φοβάμαι θα είμασταν και εμείς σε μπάχαλο κατάσταση. Ποια χώρα ξέρεις με πετρελαιοπαραγωγή εκτός από τη Νορβηγία που θα ήθελες να μοιάζουμε; Ουκρανία; Νιγηρία; Βενεζουέλα;
ποια η πιθανότητα να μοιάζουμε με την Νορβηγία;
Βλέποντας τα έδρανα , καμία όλες οι χώρες το ψάχνουν και αυτές που έχουν, θα το εκμεταλλευτούνε , εμείς Θα πω μια από τις πολλές , που είναι και κοντά μας , η Αίγυπτος , έχει λύση την αυτονομία της για 50 χρόνια , μέσα σε 3 χρόνια . (για φυσικό αέριο) οι μπαχαλακιδες της διαχείρισης είναι το πρόβλημα . το πρόβλημα μας είναι , ότι είμαστε , τέρμα διεφθαρμένο κράτος υποταγμένοι να εισάγουμε τα πάντα , δυστυχώς θα μας οδηγήσει στην καταστροφή
GRAND VITARA 2.0 - (2005)(Power Winch PW 12000PS SR) ...Μακριά απο τον χρόνο, μέσα στην φύση...
''Ο κόσμος είναι ένα βιβλίο. Όσοι δεν ταξιδεύουν διαβάζουν μόνο μια σελίδα του''