Αν και δεν ειμαι φαν ιδιαίτερα της ιταλικής εταιρείας τι βγάλανε οι άνθρωποι:
η ιταλική εταιρεία κατέληξε στη χωρητικότητα του εν λόγω κινητήρα, η οποία περιορίζεται στα μόλις 875 κ.εκ. Και όλα αυτά, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία MultiAir, που καταργεί την πεταλούδα του γκαζιού και τον εκκεντροφόρο εισαγωγής, υιοθετώντας μια υδραυλική μονάδα, ανεξάρτητη για κάθε έναν από τους δυο κυλίνδρους. Σε συνεργασία με ένα υπερσυμπιεστή αποδίδει τη διόλου ευκαταφρόνητη τιμή των 85 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 14,8 χλγμ. ροπής, μόλις στις 1.900 σ.α.λ., πληρώντας παράλληλα τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων EU5. Οι όποιες επιφυλάξεις δημιουργεί το άκουσμα των δυο κυλίνδρων, ξεπερνιούνται μόλις γυρίσεις το κλειδί της μίζας. Ο κινητήρας έρχεται άμεσα στη ζωή χωρίς δισταγμούς, με το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των μοτέρ με χαμηλό αριθμό κυλίνδρων. Η καλή μόνωση κρατά έξω από την καμπίνα των επιβατών το θόρυβο, ενώ το ίδιο έργο κάνει μια μπάρα εξισορρόπησης για τις ταλαντώσεις και τους κραδασμούς. Ήσυχος με απόλυτα κριτήρια, δεν θα ενοχλήσει ακόμα και σε ταξίδι. Εκεί, στον ανοιχτό δρόμο εκτιμάς τη ροπή του, αλλά και την ευστροφία του.
Στο κιβώτιο η μακριά κλιμάκωση δε γίνεται αντιληπτή σε επίπεδο επιδόσεων, αφού για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,0 δλ. και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 173 χλμ./ώρα, αλλά συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης, η οποία σύμφωνα με τους ιταλούς περιορίζεται στα 4,1 λίτρα/100 χλμ. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και το σύστημα Start & Stop, το οποίο απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματά και τον επαναφέρει στη ζωή με το πάτημα του συμπλέκτη.
Αθροιστικά, κέρδος προκύπτει και όσον αφορά τις εκπομπές CO2, οι οποίες έπεσαν στο ασύλληπτο για βενζινοκινητήρα νούμερο των 95 γρ./χλμ. Με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Dualogic μάλιστα, η κατανάλωση και οι εκπομπές μειώνονται περεταίρω, στα 4,0 λίτρα/100 χλμ. και στα 92 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Οι τιμές αυτές αφορούν την οικονομική λειτουργία η οποία έρχεται με το πάτημα ενός πλήκτρου που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Σε αυτή την περίπτωση η ισχύς του κινητήρα μειώνεται στους 76 ίππους και η ροπή στα 10,2 χλγμ., αλλά ο κινητήρας παραμένει ζωντανός και δεν φαίνεται να προβληματίζει, τουλάχιστον μέσα στην πόλη, παρά μόνο στον ανοιχτό δρόμο και το εθνικό δίκτυο.
Μπράβο στη φιατ.Το εν λόγω μοτέρ θα τοποθετηθεί αρχικά στο 500ρακι.