Τον Σεπτέμβριο ο μέσος όρος των νέων μοντέλων στην Βρετανία έφτασε τα 128 γρ. CO2/χλμ. ελέω της μείωσης των πωλήσεων των diesel εκδόσεων.
Ο μέσος όρος CO2 είχε να ανέβει τόσο ψηλά από τον Ιούλιο του 2013 όταν τον Αύγουστο μόλις του 2016 ήταν στα 119,2 γρ/χλμ., αναφέρει το βρετανικό Autocar. Την βρετανική αγορά την αναφέρω ως ενδεικτική της κατάστασης που θα επικρατήσει στα επόμενα χρόνια καθώς η ζήτηση για τα diesel οχήματα θα συνεχίσει να μειώνεται και θα βρεθεί κάπου στο 25-35%. Ο λόγος αφορά στο ξόρκισμα της πετρελαιοκίνησης που έχει παρασύρει μαζί παλιάς και νέας τεχνολογίας diesel με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί μεγάλη σύγχυση στο αγοραστικό κοινό.............
Σύμφωνα με την έρευνα του IVL η παραγωγή των μπαταριών λιθίου-ιόντων απελευθερώνει κατά μέσο όρο 150-200 κιλά CO2 ανά kWh. Κάτι που σημαίνει πως ένα Nissan Leaf είναι πολύ πιο φιλικό για το περιβάλλον από ένα μεγάλο Tesla Model S. Ένα νορμάλ EV μπορεί να έχει μια μπαταρία 30-40 kWh όταν στα μεγαλύτερα και πιο βαριά φτάνει στις 80-100 kWh. Με βασικά μαθηματικά γίνεται αντιληπτό πως σε ένα Tesla Model S P100D αναλογούν 15-20 τόνους CO2 πριν καν πάρει μπροστά για πρώτη φορά. Δίχως να συνυπολογίσουμε το footprint του υπόλοιπου αμαξώματος και αργότερα την πηγή της ηλεκτρικής ενέργειας (στην έρευνα λαμβάνεται το 50-70% από καύση ορυκτών καυσίμων) με την οποία θα κινείται…