Έχοντας αποκτήσει την βρετανική υπηκοότητα, σε ηλικία 16 ετών, κατέφυγε με τη μητέρα του στο Λονδίνο, όπου λόγω της μεγάλης του αγάπης για το αυτοκίνητο σπούδασε στη ανωτάτη σχολή μηχανολόγων μηχανικών απ’ όπου αποφοίτησε με άριστα.
Το 1936 η αυτοκινητοβιομηχανία Morris motors τον προσέλαβε λόγω των εξαιρετικών του ικανοτήτων.
Δυστυχώς, το ξέσπασμα του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου δεν άφησε περιθώρια στο πρακτικό του πνεύμα και στην ιδιαίτερη ευφυΐα του.
Όμως οι μηχανολογικές του γνώσεις και οι μέχρι τότε εργασίες του πάνω σε συστήματα αναρτήσεων και συστημάτων διεύθυνσης πέρασαν στις υπηρεσίες των Αγγλικών ενόπλων δυνάμεων.
Έτσι η Αγγλία μπήκε στον πόλεμο με αξιόπιστα και ευέλικτα στρατιωτικά οχήματα, που καθόρισαν ως ένα βαθμό την έκβαση του πολέμου προς όφελος των συμμάχων.
Η Morris motors συγχωνεύτηκε το 1955 με την Austin, και ο Αλέξανδρος Ισιγώνης επαναπροσλήφθηκε με αποστολή τη δημιουργία πολυτελών αυτοκινήτων μεσαίου και μεγάλου μεγέθους.
Διαφώνησε αμέσως με το σκεπτικό της εταιρίας υποστηρίζοντας ότι σε πόλεις όπως το Λονδίνο, γρήγορα αναπτυσσόμενες, θα έπρεπε να σκεφτούν την ιδέα ενός μικρού αυτοκινήτου, ικανού να ανταπεξέλθει στις ανάγκες των κατοίκων των μεγαλουπόλεων.
Είπε μάλιστα πως ‘το μικρό αυτοκινητάκι θα χωρέσει καλύτερα στις καρδιές όλων μας…’
Δεν ήταν καθόλου εύκολο να διαφωνήσει κανείς μαζί του, και έτσι τον άφησαν ελεύθερο να δημιουργήσει ο,τι ήθελε και να το παρουσιάσει.
Το 1956, σχεδίασε στο τραπεζομάντιλο ενός εστιατορίου που δειπνούσε τακτικά, το mini!!
Πήρε το τραπεζομάντιλο μαζί του και κάλεσε το ίδιο βράδυ τους διευθύνοντες στην εταιρία.
"Μην το βλέπετε μόνο σαν αυτοκίνητο, δείτε το και σαν αξεσουάρ!!’"
Με αυτά τα λόγια την ίδια χρονιά το πρώτο mini πήρε σάρκα και οστά!
Η αποδοχή του από τον κόσμο ήταν τέτοια ,που τα άλλα δυο πρωτότυπα που είχαν αναθέσει στον ίδιο δημιουργό ακυρωθήκαν άμεσα!
Όλο το βάρος έπρεπε να πέσει στην παραγωγή αυτού του μικρού λατρευτού αυτοκινήτου.
Στα επόμενα 3 χρόνια το mini είχε κατακλύσει τις περισσότερες χώρες στην Ευρώπη!
Ο ίδιος ο Ένζο Φεράρι εκστασιασμένος από το mini, κατέφθασε στο Λονδίνο για να συγχαρεί τον Αλέξανδρο Ισιγώνη και να τον παρακαλέσει προσωπικά να φροντίσει για την κατασκευή ενός mini ακόμα αλλά βαμμένο στο κόκκινο της φεράρι!!
Το 1969 η βασίλισσα Ελισάβετ τον έχρισε με τον τίτλο του Σερ τόσο για το mini , όσο και για την προσφορά του στον πόλεμο.
Οι καινοτόμες ιδέες του και η καλλιτεχνική του φύση έδωσαν στα μάτια του κόσμου μια άλλη προοπτική μακριά από την «τετράγωνη» σχεδιαστική λογική της εποχής του.
Ο Σερ Αλέξανδρος Ισιγόνης ως τα βαθιά γεράματα παρέμεινε σύμβουλος της εταιρίας.
Επισκέφτηκε την Ελλάδα πολλές φορές, οραματιζόμενος μέχρι και την κατασκευή παραρτήματος της αυτοκινητοβιομηχανίας Morris!
Δυστυχώς τα οράματα αυτά σκόνταφταν πάντα στο τότε ανοργάνωτα και σαθρά πολιτικά συστήματα.
Πέθανε στις 2 Οκτωβρίου του 1988 σε ηλικία 82 ετών.
Προς τιμή του δόθηκε σε δρόμο μπροστά από το oxford business park το όνομα του. «Sir Alec Issigonis way».
Επίσης το mini κατέχει περίοπτη θέση στο design museum στην καρδιά του Λονδίνου.
Άλλα αυτοκίνητα που έχει φτιάξει είναι τα :
1948 Morris Minor
1959 Morris Mini
1962 BMC ADO16
1964 BMC ADO17
1969 Austin Maxi
Αθηνά Ισιγώνη (αφιερωμένο στον θείο μου)
δεν ξερω αν εχει ξαναμπει, μου φανηκε πολυ ενδιαφερον,το εχω κανει αντιγραφη απο το metrogreece.gr,αλλα απο υπολογιστες σκιζω
