Έναν αιώνα ζωής έκλεισε φέτος το Ράλι Μόντε Κάρλο, ένας αγώνας που κατέχει περίοπτη θέση στο Πάνθεον των µηχανοκίνητων σπορ µαζί µε τις 24 Ωρες του Λε Μαν, το Ράλι Ντακάρ και την Ινδιανάπολη 500.
Τα αμιγώς ασφάλτινα ράλι, στην κατηγορία των οποίων περιλαµβάνεται το Μόντε Κάρλο, δεν θεωρούνται ιδιαίτερα θεαµατικά σε σχέση µε τα χωµάτινα, όµως ο συγκεκριµένος αγώνας αποτελεί φωτεινή εξαίρεση. Αιτία οι αναρίθµητες ειδικές διαδροµές µε σχήµα σερπαντίνας στις γαλλικές Αλπεις και ο άστατος καιρός, που κάνουν το Ράλι Μόντε Κάρλο εξαιρετικά απρόβλεπτο και το αναδεικνύουν σε έναν από τους πλέον αµφίρροπους και δύσκολους αγώνες στο καλεντάρι της FIA (∆ιεθνής Οµοσπονδία Αυτοκινήτου). Ιδιαίτερα δηµοφιλής είναι η «Νύχτα των Μεγάλων Μαχαιριών», µία εξαιρετικά απαιτητική νυχτερινή ειδική διαδροµή στην Col de Turini.
Πολυνίκης µάρκα του Monte, όπως ονοµάζεται τρυφερά το Ράλι Μόντε Κάρλο από τους λάτρεις του, είναι η Lancia µε 13 θριάµβους από το 1954 έως το 1992 και ακολουθούν η Citroen µε 8 νίκες και η Ford µε 7. Στους οδηγούς κατέχει το ρεκόρ ο Γάλλος Σεµπαστιάν Λεµπ µε 5 νίκες, ενώ τη δεύτερη θέση µε 4 µοιράζονται τρεις θρύλοι του αθλήµατος, ο Βάλτερ Ρερλ, ο Σάντρο Μουνάρι και ο Τόµι Μάκινεν. Στα αυτοκίνητα, προηγείται η Lancia Delta µε 6 νίκες και ανεβαίνουν στη δεύτερη θέση τουβάθρου µε 4 νίκες η Porsche 911 και η Lancia Stratos.
Πηγή: tanea.gr