Λυπάμαι πολύ για τον αποκλεισμό μου λόγω των all terrain ελαστικών αλλά δεν μπορώ να παραβλέψω το ότι μπορούν να συμμετέχουν nv που δεν έχουν κοντές σχέσεις και απορρίπτεται ένα όχημα σαν το δικό μου πλήρως εξοπλισμένο. Είναι άραγε πιο σημαντικά τα mud ελαστικά σε ένα τέτοιο τερέν από τις κοντές σχεσεις και τον εργάτη ενός land rover; μήπως λοιπόν οι προϋποθέσεις μπαίνουν κατά το δοκούν; Τα λέω αυτά λοιπόν και για να σκεφτούμε και ίσως να πρέπει να αναθεωρήσουμε κάποια πράγματα σε σχέση με τις εκδρομές αλλά και με αυτά που πρεσβεύει το club γιατί έτσι οι εκδρομές γίνονται για λίγους ενώ αποκλείονται πολλοί που είναι στο club για τους κυρίως στόχους του όπως είναι ομαδικότητα, η καλή παρέα, νέοι φίλοι, νέες εμπειρίες και άλλα πολλά. Τα τελευταία πάντως δεν είναι μόνο δικοί μου προβληματισμοι αλλά και άλλων μελών που έχουμε συζητήσει κατ' ιδίαν και κάποιοι απέχουν πια συνηδητα από εκδρομές.
Και προπερσυ είχε γίνει η ίδια συζήτηση για τα λάστιχα με τον Τόνυ Λουκ για την εκδρομή στην Κνημιδα .Ο Στρατός είχε αποκλειστεί για αυτό ακριβώς το λόγω (τότε φορούσε α/τ)..
Αναπληρωματικοί 1. ΓΑΤΟΣ, αν δεν ητανε να εχω ενα σκασμο κουμπαρους θανασοθυμιοαντωνηδες θα ηταν 100%, οσο και το ντιβορς 2. Xristos Skroumas 3. fteriel 4.
hristos έγραψε:Λυπάμαι πολύ για τον αποκλεισμό μου λόγω των all terrain ελαστικών αλλά δεν μπορώ να παραβλέψω το ότι μπορούν να συμμετέχουν nv που δεν έχουν κοντές σχέσεις και απορρίπτεται ένα όχημα σαν το δικό μου πλήρως εξοπλισμένο. Είναι άραγε πιο σημαντικά τα mud ελαστικά σε ένα τέτοιο τερέν από τις κοντές σχεσεις και τον εργάτη ενός land rover; μήπως λοιπόν οι προϋποθέσεις μπαίνουν κατά το δοκούν; Τα λέω αυτά λοιπόν και για να σκεφτούμε και ίσως να πρέπει να αναθεωρήσουμε κάποια πράγματα σε σχέση με τις εκδρομές αλλά και με αυτά που πρεσβεύει το club γιατί έτσι οι εκδρομές γίνονται για λίγους ενώ αποκλείονται πολλοί που είναι στο club για τους κυρίως στόχους του όπως είναι ομαδικότητα, η καλή παρέα, νέοι φίλοι, νέες εμπειρίες και άλλα πολλά. Τα τελευταία πάντως δεν είναι μόνο δικοί μου προβληματισμοι αλλά και άλλων μελών που έχουμε συζητήσει κατ' ιδίαν και κάποιοι απέχουν πια συνηδητα από εκδρομές.
Χρήστο, επίτρεψέ μου να διαφωνήσω με το σκεπτικό σου....
Ένα όχημα με Α/Τ ελαστικά, όταν έχουν γίνει "σλικ" από την λάσπη και κοντές σχέσεις να έχει, απλά θα μείνει εκεί που είναι...
Εγώ προσωπικά στην ελαφριά κατηφόρα προς Μεταμόρφωση Σωτήρος που είχει απίστευτη γλύτσα, λόγω των Α/Τ (και μάλιστα όχι καινούργια αλλά φαγωμένα) το τιμόνι πολλές φορές δεν άκουγε και κινδύνευα ανά πάσα στιγμή να φύγω σε στροφή... η εμπειρία και η 1η αργό με έσωσαν.... Γι' αυτό ο Γάτος πολλές φορές με ρώταγε από το CB "που είσαι Πάνο, δεν σε βλέπω...." αυτός πήγαινε με normal ταχύτητα και εγώ με 1η αργό... να φανταστείς ο Γάτος όταν είχαμε σταματήσει ήρθε και ακούμπησε στο παράθυρό μου και το αμάξι άρχισε να γλυστράει από μόνο του
Ας πάμε στο Οργανωτή της εκδρομής και στην εφαρμογή των Κανόνων:
Οι κανόνες αναφέρουν:
Εξοπλισμός (προσωπικός & οχήματος)
Ελέγξτε τον εξοπλισμό σας, τόσο ως προς την επάρκεια όσο και ως προς την κατάστασή του!
Υποχρεωτικός εξοπλισμός που πρέπει να έχει ένα όχημα για την συμμετοχή του σε εκδρομή είναι: - Γάντια εργασίας - Ιμάντας ρυμούλκησης 7-9m ελαστικός ή κοινός (προτείνεται να είναι ικανότητας έλξης από 7-9tn και άνω) και 2 σύνδεσμοι τύπου Ω (προτείνεται να είναι διάστασης 3/4", ικανότητας έλξης 4tn) - Τάκο για στερέωση του γρύλου ανύψωσης σε σαθρό έδαφος - Συσκευή ραδιοεπικοινωνίας οχήματος ή φορητή, CB ή ζεύγος PMR. (Όσοι έχουν CB το κανάλι επικοινωνίας του vitaraclub.gr είναι το 29 FM ή AM ανάλογα την απαίτηση του κονβόι. Όσοι έχουν ζεύγος PMR θα δίνουν το ένα σε κάποιο αυτοκίνητο που έχει CB για να υπάρχει επικοινωνία μεταξύ όλου του κονβόι) - Μποτάκια ορειβατικά, αδιάβροχα και γενικώς ρούχα κατάλληλα για τις συνθήκες του μέρους της εκδρομής - Σακούλες σκουπιδιών (για σκουπίδια ή για λερωμένα ρούχα ή εξοπλισμό) - Αντιολισθητικές αλυσίδες (στις εκδρομές κατά την περίοδο Δεκέμβριο έως και Μάρτιο) - Οτιδήποτε άλλο απαιτείται από τον συντονιστή/οργανωτή της εκδρομής, κατά την ανακοίνωση αυτής
Προαιρετικός εξοπλισμός: - Φτυάρι-τσάπα-αξίνα - Γάντια πετρελαίου (εργασίας αδιάβροχα) - Λινάτσα κατάλληλων διαστάσεων για εργασία ελέγχου/συντήρησης ξαπλωμένος κάτω από το όχημα - Αντλία αέρα (είτε ηλεκτρική είτε ποδοκίνητη) για φούσκωμα των ελαστικών - Μανόμετρο ελέγχου πίεσης των ελαστικών - Εργάτης εγκατεστημένος στο όχημα, με συντηρημένο τον κινητήρα του και με έλεγχο της κατάστασης του σχοινιού/συρματόσχοινου για τυχόν επικίνδυνες εκδορές - Οτιδήποτε άλλο απαιτείται από τον συντονιστή/οργανωτή της εκδρομής, κατά την ανακοίνωση αυτής
Είναι επίσης γνωστό ότι ο εκάστοτε οργανωτής εκδρομής, έχει την “υποχρέωση” να προδιαγράψει τις απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν τα οχήματα που πρόκειται να συμμετάσχουν σ' αυτήν, ανάλογα με το τερέν στο οποίο θα κινηθούν. Έτσι λοιπόν οι επιθυμούντες τη συμμετοχή, αφού πρώτα βεβαιωθούν ότι πληρούν τις προϋποθέσεις που έχει θέσει ο οργανωτής, πρέπει συνήθως να βιαστούν για να προλάβουν να δηλώσουν συμμετοχή! (Αυτό ισχύει φυσικά για τις εκδρομές που τίθεται περιορισμός στο μέγιστο αριθμό συμμετεχόντων οχημάτων).
Οι κανόνες των εκδρομών, όπως ήδη γνωρίζετε, διευθετούν μερικές λεπτομέρειες και κατά βάση διευκρινίζουν τα της διεξαγωγής των εκδρομών, ώστε αυτές να διεξάγονται όσο το δυνατόν απροβλημάτιστα. Παρόλα αυτά, δεν καλύπτουν τα πάντα!
Επειδή λοιπόν θέλουμε το προφανές, να έχουν δηλαδή όλοι ίσες ευκαιρίες συμμετοχής στις εκδρομές μας και να μην υπάρχουν παρανοήσεις και παρεξηγήσεις (που κάποιες φορές στο παρελθόν δεν αποφύγαμε), διευκρινίζουμε ότι:
1. Οι επιθυμούντες να συμμετάσχουν σε εκδρομή θα πρέπει να δηλώσουν οι ίδιοι την συμμετοχή τους και όχι να δηλώνει τη συμμετοχή τους άλλο μέλος. Τέτοιες συμμετοχές θα ακυρώνονται από την Διαχείριση. Αντιλαμβανόμαστε ότι κάποιες φορές, κάποια μέλη μπορεί να αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν το internet, αλλά δυστυχώς δεν μπορούν να γίνουν εξαιρέσεις.
2. Οι οργανωτές εκδρομών είναι υποχρεωμένοι πριν την αναχώρηση να ελέγχουν εάν τα οχήματα πληρούν τις προδιαγραφές που οι ίδιοι έθεσαν και να μην επιτρέπουν τη συμμετοχή όσων δεν τις πληρούν. Είναι λυπηρό και αντιδεοντολογικό, κάποιοι που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, αλλά αποκλείστηκαν από την εκδρομή γιατί δεν πληρούσαν μια προϋπόθεση, να βλέπουν μετέπειτα στις φωτογραφίες και τα βίντεο ότι συμμετείχε τελικά όχημα που δεν πληρούσε τις προδιαγραφές. Η Διαχείριση θα βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να επιπλήξει δημόσια τον οργανωτή της εκδρομής, εφόσον διαπιστωθεί ότι δεν τηρεί τα παραπάνω. Είναι σημαντικό να τηρούμε τα όσα λέμε και γράφουμε, ειδικά όταν βρισκόμαστε στη θέση του οργανωτή! Ο σεβασμός των μελών και η αξιοπιστία μας σαν άνθρωποι και σαν club είναι κάτι που βρίσκεται καθημερινά υπό κρίση και πρέπει να δίνουμε μάχη για να τα διατηρήσουμε. Μην ξεχνάμε ότι μας διαβάζει πολύς κόσμος και βγάζει τα συμπεράσματά του!!
Ο Οργανωτής λοιπόν, ανάλογα με το τεραίν, προδιέγραψε τα εξής: (αυτά ανήκουν στο "- Οτιδήποτε άλλο απαιτείται από τον συντονιστή/οργανωτή της εκδρομής, κατά την ανακοίνωση αυτής" των ανωτέρω Κανόνων)
Προϋποθέσεις οχημάτων κοντές σχέσεις μαντολάστιχα ψήλωμα ιμάντες-κλειδιά cb στα 29fm φτυάρι-τσάπα-πριόνι και λοιπά καλούδια
Προϋποθέσεις για NV 4X4 tcs ψήλωμα μαντολάστιχα cb στα 29fm
Το σκεπτικό του κάθε Οργανωτή είναι καθαρά προσωπικό και διαφέρει από εκδρομή σε εκδρομή (ακόμα και του ίδιου οργανωτή) ανάλογα με την διαδρομή που έχει βάλει στο μυαλό του να γίνει
Γιατί τώρα ο Στράτος έβαλε αυτά?
Θα σου εξηγήσω πως το βλέπω εγώ (που έχω Α/Τ και ξέρω τι σημαίνει αυτό...)
Ένα GV με κοντές σχέσεις, ΧΩΡΙΣ μαντολάστιχα, θα μείνει εκεί που είναι Ναι, θα βοηθηθεί εάν έχει air locker ίσως, και επίσης αν έχει εργάτη.... αλλά όλο το κονβόι θα πρέπει να σταματήσει.... Μπορεί όμως ο Στράτος να μην θέλει να χαθεί χρόνος σε τέτοια...
Από την άλλη τόσο καιρό τα NV αποκλειόντουσαν από πολλές "extreme" εκδρομές, λόγω έλλειψης αργού διαφορικού... Θεωρώ ότι ο αποκλεισμός αυτός γινόταν συνειδητά από τον κάθε οργανωτή για προστατεύσει τους ίδιους τους κατόχους NV από ζημιές
Όμως εάν ένα NV φοράει Mud ελαστικά, έχει ένα σχετικό ψήλωμα, και έχει TCS το οποίο έχει αποδειχτεί ότι κάνει πολύ καλά τη δουλειά του μερικές φορές καλύτερα κι από το 50-50 των GV, τότε αυτό θα "περάσει" το εμπόδιο. Πως θα το περάσει??? Ίσως να το ξύσει, ίσως να το κοπανήσει (λόγω χαμηλού προβόλου)... Αυτό αφορά τον ίδιο τον οδηγό NV που λαμβάνει μέρος, είναι δική του η ευθύνη!
Εν κατακλείδι, οι προϋποθέσεις μπαίνουν από τον Οργανωτή κάθε φορά ανάλογα με την διαδρομή που έχει προγραμματισμένη να ακολουθήσει.... Αν δηλώνει ότι είναι εξερευνητική, μπορεί να θέλει να είναι σίγουρος ότι τα οχήματα θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν...
Μπορεί να μην θέλει να σταματήσει το κονβόι για να παλεύει με εργάτες, κλπ... Σε άλλον μπορεί να αρέσει να παλεύει σε ένα σημείο για 2 ώρες, σε άλλον να αρέσει να κάνει χιλιόμετρα.... Αυτά είναι και τα χαρακτηριστικά κάθε εκδρομής που την χαρακτηρίζουν....
Τέλος θα πρέπει να πω ότι ο Οργανωτής έχει και υποχρεώσεις που πρέπει να τις τηρεί. Αυτές θα τις βρείτε μέσα στους παρακαλώ διαβάστε τους και θα μου άρεσε πάρα πολύ κάποια στιγμή να τα πούμε από κοντά, είτε σε εκδρομή, είτε σε καφέ, είτε σε εκδήλωση, για να συζητήσουμε όλα αυτά
Πανο σ' ευχαριστώ πολύ που έδωσες σημασία στο θέμα και έκανες τον κόπο να απαντήσεις, είμαι σίγουρος αμερόληπτα. Σε λίγα θα διαφωνήσω μαζί σου, στα περισσότερα θα συμφωνήσω με βάση την είκοσιτετράχρονη εμπειρία μου στις εκτός δρόμου διαδρομές. Όμως ας μην τα συζητήσουμε σ' αυτό εδώ το post γιατί είναι για την εκδρομή και δεν είναι σωστό να το χαλάσουμε. Ίσως θα ήταν σωστό να ανοίξει ένα σχετικό θέμα όπου θα κατατεθούν απόψεις και μπορεί να χρειαστεί να αναθεωρηθουν κάποια πράγματα γιατί σίγουρα κάποια έχουν αλλάξει, όπως για παράδειγμα τα nv με αποτέλεσμα να γίνονται εκδρομές μόνο για λίγους ενώ το club έχει χιλιάδες μέλη. Επίσης προσπαθώ να καταλάβω τι σημαίνει αρχηγός ή οργανωτής μιας εκδρομής και πια είναι η ευθύνη που έχει όταν δεν έχει συγκεκριμένη διαδρομή που την γνωρίζει καλά όπως και τις εναλλακτικές ώστε να κατευθύνει τα αυτοκίνητα και τότε μόνο μπορεί να θέτει προϋποθέσεις. Σε άλλη περίπτωση κατά την γνώμη μου η εκδρομή λέγεται συμμετοχική και οι αποφάσεις όπως και οι προϋποθέσεις των αυτοκινήτων παίρνονται συλλογικά. Ευχαριστώ και δεν θα το κουράσω άλλο από αυτό εδώ το post.
Αναπληρωματικοί 1. ΓΑΤΟΣ, αν δεν ητανε να εχω ενα σκασμο κουμπαρους θανασοθυμιοαντωνηδες θα ηταν 100%, οσο και το ντιβορς 2. Xristos Skroumas 3. fteriel 4.