
--------------------
Για καποιον φίλο που εγραψε σε ενα αλλο αρθρο χαριτολογώντας πως "μετα απο καθε εξορμηση να το γυαλίζεις με αλοιφαδορο" για να μην μας απασχολουν οι γρατζουνιες απο τις εξορμησεις.
Αυτο δεν μπορεί να γίνεται συνεχεια.Το αυτο ενοώ το γυάλισμα. Να το θεσω πιο απλά..
Το γυαλισμα εξομαλύνει τις ατελειες στο βερνικι. Η αντανακλαση του φωτος σε μια "κακή" επιφάνεια (χαρακιές,αραχνες,γραζτουνιες) ειναι αυτη που αντικατοπτρίζει το αποτέλεσμα στο μάτι μας.
Στην παραπάνω εικόνα μπορείτε να δείτε παραδείγματα ατέλειας στο βερνίκι. Απο απλή αράχνη μέχρι σημάδια αλοιφαδόρου απο κακό γυάλισμα και όξινη βροχή.
Παραθετω την παραπάνω φωτογραφία για να καταλάβουν μερικοί φίλοι, ότι το γυάλισμα είναι στην ουσία "εξομάλυνση ατέλειας στο βερνίκι"
Εργοστασιακά πάνω κατω κάθε αμάξι έρxεται με πολύ λεπτή στρώση στο βερνίκι του. Απο 1,5-2,8 mils (35-75microns) Μετα έχουμε το χρώμα, μετά το αστάρι και φτάνουμε στην επιφάνεια του αυτοκινήτου.
Για να καταλάβουμε το πάχος απο το βερνίκι , πάρτε ένα χαρτάκι post-it γυριστε στο πλάϊ και δειτε το πάχος του. Αυτο που θα δείτε, είναι υπευθυνο για να προστατέψει το χρώμα σας
απο καιρικές συνθήκες και οτιδήποτε αλλο σε βάθος ετών εαν όλα πάνε καλα και δεν χρειαστεί βαφή.
Το γυάλισμα ειναι μια μορφη λείανσης.
Το σφουγγάρι και η αλοιφή που θα έρθει σε επαφή με το βερνίκι. Όλα αυτα σε μια συνάρτηση δρουν σαν απαλό γυαλόχαρτο και κατεβάζουν με καλλιτεχνικό τρόπο
το βερνίκι στα επιθυμητά όρια ωστε να έχουμε το οπτικό αποτέλεσμα που θέλουμε. Πρέπει ο detailer που θα ασχοληθεί με το οχημά μας να ξέρει τι κάνει και να επιλέξει τα κατάλληλα εργαλεία και υλικό για την
περιπτωσή μας. Υπαρχουν περιπτώσεις που λογο παλιού γυαλισματος/γυαλισμάτων, κακης τεχνικης πλυσιματων και υλικων με τα χρόννια να μην μπορεί να γίνει γυάλισμα γιατι το βερνίκι να είναι σε οριακό επίπεδο
και να κινδυνευει. Αυτο ομως μπορει να το πει μόνο καποιος έμπειρος και ειλικρινής επαγγελματίας.
Υπαρχουν περιπτώσεις που το εκ νεου βάψιμο ειναι μονοδρομος ή ακομα και το επιθετικό γυαλισμα να είναι αναγκαιο,
οπως τριβή με γυαλόχαρτο νερου ( π.χ. εξαφανιση φαινομένου "πορτοκαλόφλουδας" σε φρεσκοβαμμένο οχημα ) μετα διορθωση και μετα τελικο γυαλισμα.
Ελπιζω να βοηθησα καποιους φιλους εστω και εν ταχυ να καταλάβουν οτι το γυάλισμα ειναι ουσιαστικά "πλαστική χειρουργική" στο βερνικι και πρεπει να ξέρεις τι κάνεις. Δϋσκολο δεν είναι, αλλά όπως όλα θέλει την αφοσιωσή του.