από mprizolas » Πέμ Ιούλ 30, 2009 7:29 pm
Δές και αυτό από τα bloka.gr
Εισαγωγή αυτοκινήτου από το εξωτερικό
Εισαγωγικά
Πολλοί αναρωτιούνται αν συμφέρει η αγορά και εισαγωγή ΙΧ από το εξωτερικό (Χώρες Ευρωπαϊκής Ένωσης). Γι' αυτό θεώρησα απαραίτητο να περιγράψω σε λίγες γραμμές πως μπορεί να υπολογίσει κανείς το κόστος αυτής της διαδικασίας.
Πολλοί αναρωτιούνται αν συμφέρει η αγορά και εισαγωγή ΙΧ από το εξωτερικό (Χώρες Ευρωπαϊκής Ένωσης).Γι’ αυτό θεώρησα απαραίτητο να περιγράψω σε λίγες γραμμές πως μπορεί να υπολογίσει κανείς το κόστος αυτής της διαδικασίας.
Η εισαγωγή αυτοκίνητου από το εξωτερικό είναι μια αρκετά πολύπλοκη υπόθεση. Σίγουρα τα χρήματα είναι αρκετά σε ορισμένες περιπτώσεις αλλά είναι γνωστό ότι στο εξωτερικό μπορεί κάποιος να πετύχει πολύ καλές τιμές σε μεταχειρισμένα λόγω ανταγωνισμού.
Αναλυτικά 1. Το χαράτσι που θα κληθείτε να πληρώσετε είναι τα γνωστά σε όλους τέλη ταξινόμησης που δεν είναι άλλο από τον πρώην φόρο εισαγωγής που μετονομάσθηκε έτσι στην προσπάθεια της τότε κυβέρνησης να γλιτώσει από τα πρόστιμα του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου κρατώντας σε ισχύ αυτό το είδος φόρου.
Τα τέλη ταξινόμησης υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και την παλαιότητα του οχήματος όταν πρόκειται για μεταχειρισμένο. Όσο μεγαλύτερο κυβισμό έχει και όσο παλαιότερο είναι (μιλάμε για καταλυτική γενιά) τόσο περισσότερο θα κληθείτε να πληρώσετε.
Οι συντελεστές είναι:
ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
98/69/Ε.Κ. ή μεταγενέστερης:
94/12/Ε.Κ.
91/441/Ε.Ο.Κ, 89/458/ΕΟΚ και 88/76/ΕΟΚ:
Αυτοκίνητα Συμβατικής τεχνολογίας
Μέχρι 900 κ.ε.
5%
14%
24%
37%
Από 901-1400 κ.ε.
12%
27%
49%
66%
Από 1401-1600 κ.ε.
20%
45%
95%
128%
Από 1601-1800 κ.ε.
30%
56%
129%
148%
Από 1801-2000 κ.ε.
40%
83%
216%
266%
Από 2001 κ.ε. και πάνω
50%
142%
334%
346
Το ποσό στο οποίο εφαρμόζονται αυτοί οι συντελεστές είναι η φορολογητέα άξια , η οποία προκύπτει από την εργοστασιακή άξια του αυτοκίνητου την οποία μαθαίνετε τηλεφωνώντας στην υπηρεσία οξιών στο νούμερο 210 – 4536532 , προσθέτοντας σε αυτην τα εξοδα ασφαλισης και μεταφοράς (τα γλυτώνετε αν το φέρετε μόνοι σας με προσωρινές πινακίδες) μειωμένη λόγω παλαιότητας με βάση τους ακόλουθους συντελεστές:
Από 1 χρόνο
έως και 2
14%
2
3
21%
3
4
28%
4
5
34%
5
6
40%
6
7
46%
7
8
52%
8
9
57%
9
10
62%
10
11
67%
11
12
70%
12
13
73%
13
14
76%
14
15
79%
15 κ πάνω
80%
Ως μεταχειρισμένο, νοείται το όχημα παλαιότερο από 6 μήνες. Αν είναι από 6 μέχρι 12 μήνες (από την ημερομηνία της πρώτης θέσης σε κυκλοφορία) και με την προϋπόθεση ότι έχει διανύσει περισσότερα από 6.000 χιλιόμετρα, εφαρμόζεται μείωση της εργοστασιακής αξίας κατά 7%.
Έχετε υπ’ όψιν όμως, ότι αν το αυτοκίνητο είναι καινούργιο ή σχετικά καινούργιο και η αξία του τιμολογίου είναι μεγαλύτερη από την μειωμένη (λόγω παλαιότητας) εργοστασιακή, στον υπολογισμό των τελών ταξινόμησης που θα κληθείτε να πληρώσετε, θα χρησιμοποιηθεί η πρώτη.
2. Εκτός των τελών ταξινόμησης, θα επιβαρυνθείτε και το ΦΠΑ το οποίο στην περίπτωση καινούργιου αυτοκίνητου πληρώνεται στην Ελλάδα ενώ στην περίπτωση μεταχειρισμένου, πληρώνεται στη χώρα προέλευσης του αυτοκίνητου.
3. Τέλος, είναι το κόστος της διαδικασία του εκτελωνισμού , που δεν είναι απλή υπόθεση να διεκπεραιώσει ο καθένας μας και έχει σίγουρα ανάγκη από τους επαγγελματίες εκτελωνιστές οι οποίοι έχουν το ελεύθερο από το κράτος να χρεώνουν όσο θέλουν ως ελεύθεροι επαγγελματίες (οι εκτελωνιστές δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι και έτσι η επιβάρυνση αυτή εξαρτάται από τη συμφωνία που θα κάνετε μαζί του
4. Υπολογίστε επίσης κόστος έκδοσης πινακίδων (κάπου 70-80 ευρω) και ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ αν το αυτοκίνητο είναι μεταχειρισμένο, και… τα τέλη κυκλοφορίας του αντίστοιχου έτους.