Οι αυτοκινητοβιομηχανιες που χρησιμοποιουν αποκλειστικα Philips η Osram περιλαμβανουν τις: Acura, Audi, BMW, Cadillac, Chrysler, Ferrari, Ford, GM, Honda, Infiniti, Jaguar, Lexus, Lincoln, Mercedes, Nissan, Porsche, Saab, Toyota (2003), VW. Κανενας αλλος κατασκευαστης στον κοσμο δεν χρησιμοποιει αλλη μαρκα.
Το κολπο με τα Kelvin
Οι λαμπτηρες με τις διαφορες θερμοκρασιες Kelvin ειναι πιθανα ενα απο τα μεγαλυτερα και πιο απατηλα κολπα που χρησιμοποιουνται στο internet σημερα.
Για την ιστορια: Η υψηλοτερη χρωματικη θερμοκρασια λαμπτηρα για την Osram-Sylvania ειναι 5400Κ και για την Philips ειναι 5800Κ (στην αγορα πωλουνται ως 6000Κ Ultinon).
Πουθενα μεχρι και σημερα στις σελιδες η βιβλιογραφιες των εταιριων αυτων δεν αναφερεται, επικροτειται η προσφερεται καποιος λαμπτηρας με μεγαλυτερες χρωματικες θερμοκρασιες.
Υπαρχουν πολλες εταιριες και εμποροι στην αγορα που διαφημιζουν HID kits με λαμπες των 7000K, 8000K, και ακομα και 12000K.
Οι περισσοτεροι απο αυτους βρισκονται στο ebay, σε forums, ιστοσελιδες και τοπικα μαγαζια με "βελτιωτικα" ειδη. 100% των ανθρωπων που αγοραζουν αυτα τα κιτ το κανουν επειδη δεν εχουν τη γνωση, η εχουν παραπλανηθει να πιστευουν τα παρακατω 3 πραγματα: οτι αυτες οι λαμπες ειναι πιο φωτεινες (απο τις λαμπες με λιγοτερα Κ), οτι ειναι λογικο να κοστιζουν παραπανω και οτι θα αποδιδουν καλυτερα.
Και τα 3 επιχειρηματα ειναι απολυτως ψευδη!
Η αληθεια ειναι απλη... Η Philips ειναι ο νουμερο ενα κατασκευαστης HID λαμπτηρων. Ο Philips OEM D2S λαμπτηρας εχει χρωματικη θερμοκρασια 4100K στα 12.8 volts και παραγει 3200 lumens φωτος.
Ο Philips Ultinon D2S εχει 5800K στα 12.8 volts και παραγει 2400 lumens.
Οπως βλεπετε με τους αλλους παραγοντες σταθερους, η φωτεινοτητα μιας λαμπας HID ΠΕΦΤΕΙ οσο ανεβαινουμε το χρωματικο φασμα. Η Vision, ενας Κορεατικος κατασκευαστης λαμπτηρων φτιαχνει μια λαμπα 8000Κ που διαφημιζουν οτι εχει 2000 lumens φωτος. Αυτο ειναι οριακα -αν και καθολου- καλυτερη αποδοση απο εναν λαμπτηρα αλογονου, και θα παραγει περισσοτερο θαμπωμα και καταπονηση στα ματια, παρα αποδοση.
Ολοι οι κατασκευαστες στον κοσμο (περιλαμβανομενων της BMW και της Audi) χρησιμοποιουν τον στανταρ 4100Κ λαμπτηρα HID. Χωρις εξαιρεσεις. Ο λογος ειναι διοτι στα 4100Κ ειναι το λευκο φως της ημερας και ενας τετοιος λαμπτηρας παραγει το ιδιο λευκο που ειναι το πιο ξεκουραστο χρωμα στο ματι και δινει την πιο ανετη αντιθεση στο δρομο.
Τα φωτα πολλων οχηματων HID φαινονται να "μπλεδιζουν" ενω χρησιμοποιουν λευκο λαμπτηρα. Αυτο συμβαινει λογω του κατοπτρου τυπου projector που χρησιμοποιουν. Τα οπτικα του τμηματα (φακοι, καμπυλωτητα, μικροσκοπικες εσοχες που εχει το γυαλι εσκεμμενα κλπ) προκαλουν ενα εφφε πρισματος. Το ασπρο φως διασπαται στα βασικα του χρωματα και μιας και το μπλε φως ως κυμματομορφη εχει υψηλη ενεργεια απορροφαται τελευταιο και ετσι ταξιδευει μακρυτερα.
Αυτο το πρισματικο εφφε παρατηρειται μονο στις ακρες του φωτιστικου σωματος, ενω η δεσμη καθεαυτη παραμενει το λευκο της ημερας.
Το να προσπαθει κανεις να μιμηθει αυτο το εφφε με ενα λαμπτηρα μπλε η μωβ φωτος δεν κανει τιποτα παρα μονο να μειωνει κατακορυφα την φωτιστικη αποδοση, αλλα πιο σημαντικο βαζει σε κινδυνο τους αλλους χρηστες του δρομου γυρω του.
Οι λαμπες των κιτ διαχεουν το φως ανεξελεγκτα;
Το μπλε φως εχει αυτο που ονομαζουμε πολυ υψηλη διαχυτικη πυκνοτητα (very high diffuse density), που το κανει να διαχεεται προς τα εξω αντι για εμπρος.
Αυτο εχει ως αποτελεσμα μια εκτεταμενη λαμψη ΕΞΩ απο την φωτεινη δεσμη που τυφλωνει τους διερχομενους οδηγους. Ενας τετοιος λαμπτηρας HID παραγει αυτο που λεγεται "color bleed" (χρωματικη διαχυση) γυρω απο το προβολεα, γυρω απο τα αντικειμενα που φωτιζει, γυρω απο τη δεσμη φωτος και γυρω απο το σημειο αποκοπης. Αυτο το φαινομενο ειναι γνωστο ως "θαμπωμα".
Ας δουμε ομως μερικα ξεκαθαρα παραδειγματα.
Εδω βλεπετε 2 λαμπες HID στα 8000Κ στην μεσαια σκαλα, και μια ακομα στο δεξι φαναρι ομιχλης. Ο αριστερος φανος ομιχλης ειναι απειραχτος για λογους συγκρισης.
Αυτο που προσπαθουμε να δειξουμε εδω ειναι η πολυ μεγαλη διαχυση φωτος (η θαμπωμα) που προερχεται απο τις λαμπες των 8000Κ. Αυτη η διαχυση ειναι που τυφλωνει τους διερχομενους οδηγους.
Το μεγαλο λαθος που κανει ο περισσοτερος κοσμος ειναι να θεωρει αυτη τη θαμπαδα ως αυξηση της φωτεινοτητας ενω ειναι ξεκαθαρο οτι τα κερδη σε φωτεινοτητα ειναι ελαχιστα.
Αξιζει λοιπον τοn κοπο και το κακο που κανετε στους αλλους οδηγους;
