Ο φίλος
mekmad έγραψελογω οτι δουλευω στο τμημα ανταλακτικων και γενικα στο after sales εδω και πολλα χροννια σε αντιπρωσοπεια ο μονος λογος που μπορει να αλλακτει στην εργοστασιακη εγγυηση δισκος πλατο ειναι μονο να υπαρχουν βαλβλινες στο δισκο απο αστοχεια στην τσιμουχα του πριστιρεκ.Ακομα ολοι ξερουμε οτι μπορουμε να καψουμε δισκο ακομα και σε λιγα μετρα βεβαια καλο ειναι οταν λυθει το αυτοκινητο να ειμαστε ενημερη και να δουμε τι εχει παθει ο δισκος και να μας ενημερωση επακριβως ο τεχνικος συμβουλος.
Για να σταματήσει αυτή η ασυδοσία που υφίσταται στις περισσότερες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, όπως και ο φίλος μας πιθανώς να αγνοεί, έχουμε και εμείς τα δικαιώματά μας με βάση την Ελληνική νομοθεσία. Τα δικαιώματα αυτά προβλέπονται στον
Αστικό Κώδικα και χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: Αυτά που προβλέπονται απευθείας από το νόμο και αυτά που προβλέπονται στην εγγύηση που χορηγεί ο εκάστοτε κατασκευαστής/εισαγωγέας.
Στην πρώτη περίπτωση Ο Αστικός Κώδικας ορίζει λοιπόν στο άρθρο 534: «Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα.»
Στο άρθρο 535 ορίζει ποια είναι τα πραγματικά ελαττώματα.
Στο άρθρο 537 ορίζεται μάλιστα ότι
αν υπάρχουν ελαττώματα μέσα σε ένα εξάμηνο από την αγορά του, θεωρούνται τα ελαττώματα αυτά ότι υπήρχαν κατά την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή, δηλ. εξ αρχής.
Ποια είναι τα δικαιώματα του αγοραστή στις παραπάνω περιπτώσεις; Ορίζονται ξεκάθαρα και άνευ ουδεμίας αμφιβολίας στο άρθρο 540 ΑΚ:
«Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του:
1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες
2. να μειώσει το τίμημα
3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.
Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή».
Στο άρθρο 541 ΑΚ ορίζεται επίσης ότι: «Ο αγοραστής μπορεί, αν διαπιστωθεί αργότερα και άλλο ελάττωμα, να ασκήσει εκ νέου ένα από τα δικαιώματα του προηγούμενου άρθρου. Το ίδιο ισχύει και όταν λείπει συνομολογημένη ιδιότητα».
Στο άρθρο 543 μάλιστα ορίζεται ότι αν το ελάττωμα υπάρχει κατά την παράδοση ή μέσα στο εξάμηνο από αυτήν, ο αγοραστής έχει δικαίωμα αποζημίωσης και για την επιπλέον ζημία που υπέστη εξ αιτίας του ελαττωματικού πράγματος! Π.χ. απώλεια εισοδήματος λόγω απώλειας χρόνου στα συνεργεία!
Από πλευράς διαδικασίας, τα δικαιώματα αυτά ασκούνται με αποστολή ενός εξωδίκου προς τον πωλητή. Εάν ο πωλητής ωστόσο δεν συμμορφωθεί, απαιτείται προσφυγή στο δικαστήριο με άσκηση αγωγής.
Ανεξαρτήτως της εγγύησης που δίνει ο κάθε κατασκευαστής, για οποιοδήποτε κινητό πράγμα αγοράζουμε, ο νόμος προβλέπει υποχρεωτική εγγύηση του πωλητή προς τον αγοραστή δύο ετών!