Να υπενθυμίσω πως δουλεύει το σύστημα......
In 4H (no lock): ESP and TCS are activated.
In 4H locked: the ESP and TCS are activated.
In 4L: the ESP is shut off and TCS remains. (!!!)
In 4H locked or not locked,
when hitting the gas enough (there is a threshold set in the computer, no real need to floor it): ESP and TCS shut off to prevent damage to the drive train and abuse on the brakes.
(κολπάκι για απενεργοποίηση του όταν θέλουμε να παίξουμε με χιονια και αλλα...)
In 4H locked or not locked, when pressing ESP OFF to deactivate it: TCS remains. (!!!)
Both TCS and ESP are making use of the ABS system,
the only difference in between (outside that ESP also looks at the front wheels direction)
is that ESP also controls engine power.
When TCS is solicited too much it
will automatically shut off to prevent the brakes from heating too much and will resume after a “certain” amount of time.
Επίσης οσοι έχετε ESP οπως φαντάζομαι ηδη θα γνωριζετε όταν εχουμε 4H locked or not locked, και πατάμε το ESP σε θέση OFF αυτό
απενεργοποιειται αλλα μεχρι την ταχύτητα των 30 χλμ απο εκει και πέρα είναι πάλι ενεργό.....
(όπως είχα και παλαιότερα γράψει και εδώ....
http://vitaraclub.gr/viewtopic.php?t=62&start=0_)
Grand Vitara 2.0 JLXEW, ESP/TCS, Xenon, RR Lift Kit, GEOLANDAR A/T-S (225/65/17), XMC Ποδιές
ΔΙΑΙΤΗΜΑΣΙ ΤΕ ΧΡΗΖΟΜΑΙ ΕΠ'ΩΦΕΛΕΙΗ ΚΑΜΝΟΝΤΩΝ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΝ ΕΜΗΝ, ΕΠΙ ΔΗΛΗΣΕΙ ΔΕ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΗ ΕΙΡΞΕΙΝ.