Αν κάποιος φορά σκληρή ανάρτηση μελετημένη δεν τιθεται θέμα με τη ζαμφόρ καθώς η προοδευτική αντίδραση των ελατηρίων και η άμεση απόσβεση των αμορτισέρ ελέγχουν τη ταλάντωση του τροχού.Ακόμα και σε απότομους ελιγμούς το αμάξι δεν πάει βάρκα γιαλό.
Σε αντίθετη περίπτωση κατα το ψήλωμα ανάγκης με μαμά αμορτισέρ και αποστάτες τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά

Γιατί μπήκε......Λόγω της ανάγκης να κατασκευαστεί ένα πολυμορφικό αυτοκίνητο το οποίο θα κινήται σε άσφαλτο με μεγάλες ταχύτητες αλλά θα μπορεί να κινηθεί και αξιοπρεπέστατα εκτός δρόμου χωρίς να χάσει κανένα χαρακτηριστικό της άνεσης του,ανάγκασαν τις εταιρίες να παρέχουν μαλακότερες ανατρήσεις με καλύτερη απορρόφηση των ανωμαλιών χωρίς οι επιβάτες να ταλαιπορούνται.Έτσι υοθετήθηκε-μεταξύ των άλλων- και η ζαμφόρ η οποία καθώς συνδέει τα δύο ψαλίδια μεταξύτους δεν αφήνει τους τροχούς να κάνουν ανεξάτητη ταλάντωση που σε μια μαλακή ανάρτηση θα ήταν επικύνδινο για τους λόγους που προανέφερα.....
Πως λειτουργεί η ζαμφόρ : Όταν υπάρχει η ζαμφόρ τα ψαλίδια ειναι συνδεμένα μεταξύ τους έτσι.....Όταν ένα αμάξι κινήται με 120 χιλιόμετρα και κόψει απότομα αριστερά λόγω της μαλακής ανάρτησης και της μετατόπησης του κέντρου βάρους ο εμπρός δεξιός τροχός βυθίζεται ενώ ο αριστερός τύνει να σηκωθεί.Εκεί επεμβαίνει η ζαμφόρ καθώς το δεξιό ψαλίδι ανεβαίνει και το ελατήριο συμπιέζεται το άκρο της ζαμφόρ ανασηκώνεται και αυτή απο την αριστερή πλευρά αντίθετα το ψαλίδι κατεβαίνει και το ελατήριο εκτονώνεται το άκρο της ζαμφόρ αρχίζει να κατεβαίνει.Λόγω των αντίθετων δυνάμεων που αναπτύσονται στη ράβδο δημιουργούνται δυνάμεις στρέψης (εξ΄όν και το αντιστρεπτική) ανάλογα με τις δυνάμεις στρέψης που μπορεί να δεχθεί η ράβδο περιορίζονται και οι ταλαντώσεις των τροχών.Γι΄ αυτό το λόγο η σκληρωτητα της ζαμφόρ είναι ανάλογη με τη σκληρώτητα των ελατηρίων.Αν τα ελατήρια είναι σκληρώτερα η ζαμφόρ η ζαμφόρ δεν αντιδρα,αντίθετα σε ένα κρέμασμα του τροχού λόγω της εκτόνωσης του σκληρού ελατηρίου μπορεί να στραβώσει ή και να σπάσει στα ντιζάκια συγκράτησης με τα όποια αποτελέσματα.
Εγώ προσωπικά την έχω βγάλει γιατί καθώς έβαλά calmini ελατήρια 3΄΄ σε μαμά ψαλίδια η ζαμφόρ ήταν πλέον μακρυά.Όταν δε την είχα επάνω λόγω που τα ελατήρια είναι σκληρά έτριζε.
Ο καθένας πράτει ανάλογα αρκεί να ακολουθήσει το κανόνα ¨δέκα σκέφτομαι μία κάνω¨ και να μελετάει την κάθε του κίνηση
Αυτά απο μένα
