μετά από 12 έτη και 94.000 km με ένα VW Tiguan 1.4 TSI 4motion του 2008 και αφού προηγήθηκε μακρά και ώριμη σκέψη αποφάσισα την αλλαγή και απόκτησα τον Αύγουστο του 2020 το Vitara hybrid 48V 4WD .Κλείνονταςτο 1ο έτος συμβίωσης θα ήθελα να αναφερθώ σε πρώτες εντυπώσεις , μία σύγκριση με τον Γερμανό προκατοχό του αλλά και την εμπειρία μου από την σχέση και συναλλαγή με το κατάστημα /συνεργείο Σφακιανάκης στο Μαρούσι απ' όπου και αγόρασα το αυτοκίνητο.
Κατ' αρχήν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο μικρότερο εσωτερικά από τον προκάτοχό του , με ωστόσο ίδιο χώρο αποσκευών 360 l (χωρίς ρεζέρβα εδώ ,την οποία όμως διέθετε το VW) και σημαντικά μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις (4.17 m vs 4,43 m). Αυτό ήταν ένα από τα κριτήρια επιλογής μου καθότι σημαντικό πλεονέκτημα στον μικρό δρόμο όπου κατοικώ (δεν διαθέτω πάρκιν) και γενικώς για τη ζωή στην Αθήνα .
Συμμπέρασμα 1ο: στο δρόμο το VItara δεν διαθέτει την "αρχοντιά" του Γερμανού.Το σαλόνι είναι ευχάριστο , μοντέρνο και "ντιζαϊνάτο" όταν όμως προσέξεις τις λεπτομέρεις διαπιστώνεις ότι είναι κάπως "λιγότερο" ποιοτικά σε σχέση με το VW (βέβαια εδώ ισχύει και το "ότι πληρώσεις παίρνεις" 21,6Κ πλήρωσα αυτό εδώ με πλούσιο εξοπλισμό , 28,5 το VW με "φτωχό" αλλά στην πραγματικότητα πολύ καλό εξοπλισμό το 2008).
Στοιχεία όπως το ανέβασμα/κατέβασμα παραθύρων μέσω του κλειδιού (σημαντικό στο ελληνικό καλοκαίρι), το συρόμενο πίσω κάθισμα σε δύο τμήματα (μεταβολή του πορτ-μπαγκαζ) είναι λεπτομέρειες που όμως κάνουν τη "διαφορά"
Ο θόρυβος στις μεγάλες ταχύτητες είναι αισθητά -αλλά όχι αφόρητα- μεγαλύτερος ενώ έχω έντονη αμφιβολία για το πόσο θα αντέξουν οι εξωτερικά τοποθετημένες "τσόχινες" ηχομονώσεις στους θόλους των τροχών...
Τελικώς στο θέμα της ποιότητας κατασκευής ο καλύτερος κριτής θα έιναι ο χρόνος...
Ωστόσο: το Suzuki φαίνεται να "πατά" σαφώς καλύτερα στην άσφαλτο. Κάνω αρκετά συχνά την υπέροχη , "φιδίσια" ορεινή διαδρομή Χαλκίδα- Προκόπι (Αγιος Ιωάννης Ρώσος) και μπορώ να το κρίνω με βεβαιότητα.
Θέλεις το μικρότερο ύψος και μέγεθος, θέλεις τα λάστιχα (το παλαιό φορούσε Goodyear Efficient Grip το νέο φορά Continental/EcoContact) , θέλεις το σύνολο "αναρτήσεις -σύστημα διεύθυνσης" ή το σύστημα τετρακίνησης της Suzuki ,με επιλογή στη sport οδήγηση (4motion τύπου Haldex του VW), τελικώς το αποτέλεσμα δικαιώνει το Vitara.
Προσωπικώς το αποδίδω στο σύστημα τετρακίνησης και στο μέγεθος του αυτοκινήτου και δηλώνω, έως τώρα, απόλυτα ικανοποιημένος.
Σε μικρή δοκιμασία στο χιόνι -όχι extreme κατάσταση- έδειξε πάλι καλύτερη συμπεριφορά από το Tiguan.
Τέλος σε ότι αφορά τον κινητήρα , οι 150 hp του TSI ήταν ελαφρώς πιο σπιρτόζοι από τους 115+14 του Hybrid. Όχι όμως ότι έχω πρόβλημα σε ρεπρίζ και απόκριση. Μιλάμε άλλωστε για ένα αυτοκίνητο 300 κιλα ελαφρύτερο από το γερμανικό . Το σοβαρό τεστ το οποίο είναι η διαδρομή που είναι που ανάφερα ανωτέρω το περνά μία χαρά (με 2ενήλικες + παιδί +αποσκευές).
Μία χαρά βρίσκω επίσης και τα 6,7- 7,2 l /100km που καίει σε σχέση με τα 9,0-10 l/100km του VW (και τα δύο με αληθινά "μαλακό" πόδι) . Ωστόσο ουδεμία σχέση με τα 5,5l μ.ο. που μας υποσχόταν η SUZUKI και μάλιστα σύμφωνα με πρότυπα WLTP... (στα παλαιά πρότυπα δεν είχα ούτως ή άλλως καμμία υπόληψη) και αυτό είναι το 1ο ΣΟΒΑΡΟ παράπονο :
"Δώστε μας , επιτέλους !, αληθινές μετρήσεις κατανάλωσης" !!
Κλείνω την εισαγωγή - συγκριτικό τεστ και πάω στην ουσία του post μου: τεχνικά προβλήματα, αντιμετώπιση , συνεργείο Σφακιανάκη.
Πρόβλημα 1ο : το γνωστό σε αρκετούς φίλους εδώ μέσα "τρίξιμο" στο καντράν ακόμη και σε μικρές ταχύτητες. ΠΟΛΥ εκνευριστικό όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο με 0 χλμ και σε βάζει σε έγνοιες για το τι θα συμβεί στα 15-25-35.000 χλμ. κ.ο.κ.
Λύση : αφού διάβασα καλά εδώ μέσα απευθύνθηκα στον Σφακιανάκη. έδειξαν να το γνωρίζουν και πράγματι , το έλυσαν σε μία επίσκεψη.
Πρόβλημα 2ο: από τις πρώτες μέρες που το οδήγησα είχαμε μία σοβαρή ενόχληση : μία έντονη μυρωδιά καμμένου φαγητού ερχόταν στην καμπίνα όταν σταματούσα το αυτοκίνητο και έσβηνα τον κινητήρα και μόνο τότε. Κρατούσε 15"-20" και μετά χανόταν. Ανησυχία, μήπως κάτι δεν πάει καλά με το μοτέρ (από εκεί ξεκινούσε η μυρωδιά) , έλεγχος από κάτω από πάνω, παντού , όλα όμως φαινόταν να πηγαίνουν καλά. Επίσκεψη σε Σφακιανάκη γίνεται έρευνα , δεν μπορούν να διαπιστώσουν τη μυρωδιά (είπαμε, κρατά 15"-20") μου ζητούν να παρατηρήσω και να επανέλθω.
Ακολουθεί "ξεκοκκάλισμα" του Vitara Club (ευχαριστώ το club και όλους τους χρήστες, είναι σπουδαία υπόθεση η καταγραφή προβλημάτων για αυτό και εγώ κάθομαι τώρα εδώ να γράψω με τη σειρά μου), βρίσκω κάποιες αναφορές σε μυρωδιά από πρόβλημα με το το δίσκο συμπλέκτη αλλά δεν ταιριάζουν αρκετά με το δικό μου .
Νέα επίσκεψη σε Σφακιανάκη όπου βάζω, τον υπεύθυνο του συνεργείο , τον ευγενέστατο κο Βγενόπουλο να κάτσει στη θέση του συνοδηγού , αμέσως, με το που σταματώ. Αντιλαμβάνεται το πρόβλημα και ακολουθεί νέος, πιο ενδελεχής, έλεγχος. Μου το επιστρέφουν δηλώνοντας , ότι δεν εντοπίστηκε κάποιο πρόβλημα ωστόσο μου άλλαξαν το φίλτρο καμπίνας (άνευ χρέωσης) "μήπως και προερχόταν από εκεί".
Παίρνω το αυτοκίνητο με ελπίδες που σύντομα αποδεικνύονται "φρούδες"... Λόγω καραντίνας δεν επέστρεψα στο Σφακιανάκη παρά 3-4 μήνες μετά κάπου στις αρχές της Άνοιξης '21.
Αυτή τη φορά ζητώ από τον κο Βγενόπουλο να το κρατήσει "όσο χρειαστεί" αρκεί να λυθεί το πρόβλημα το οποίο και ο ίδιος άλλωστε διαπιστώνει.
Μου παραχωρούν ένα FIAT για τις μετακινήσεις μου (πολύ ωραία και σωστή χειρονομία !) και αποχωρώ. Την επόμενη μέρα με καλεί ο κος Βγενόπουλος και μου δηλώνει : ¨Βρέθηκε το πρόβλημα , τρυπούλα στην πλαστική φούσκα του ακρόμπαρου προκαλεί στάξιμο του λαδιού της βαλβολίνης πάνω στον σωλήνα της εξάτμισης που περνά ακριβώς από κάτω . Αποτέλεσμα: η μυρωδιά του "καμμένου φαγητού". Αντικαθιστούμε τη φούσκα και παραλαμβάνετε αύριο."
Μετά από λίγο νέο τηλεφώνημα: "Ξέρετε αν κάνουμε αυτή την αντικατάσταση μετά από κάποιο διάστημα θα έχετε πάλι πρόβλημα γιατί η φούσκα "πληγώθηκε" από "γρέζι" που έχει ο μεταλλικός άξονας. Είναι κατασκευαστικό ελάττωμα και θα τον αντικαταστησουμε . Όμως θα πάρει περίπου μία εβδομάδα μέχρι να έρθει το εξάρτημα από Ουγγαρία, εφόσον συμφωνείτε"
Εννοείται ότι συμφώνησα , αφού μου είχαν διαθέσει και αναπληρωματικό αυτοκίνητο. Μία εβδομάδα μετά πήγα, παρέλαβα , μου έδειξαν και τον παλαιό ,ελλατωματικό άξονα (ένα κατα τα άλλα ολοκαίνουργιο εξάρτημα , με μόλις 4,5 Κ χλμ. το οποίο δεν νομίζω να κοστίζει λιγότερο από 500-600 ευρώ...χωρίς την τοποθέτηση...).
Συμπέρασμα : το συνεργείο του Σφακιανάκη στο Μαρούσι υπό του διεύθυνση του ευγενέστατου και σοβαρού κου Βγενόπουλου δουλεύει πολύ σωστά. Νιώθω την υποχρέωση να το γράψω όπως θα έγραφα και τα αρνητικά αν μου συνέβαιναν (αυτό και αν είναι σίγουρο !).
Και μιλώντας για αρνητικά ...πάμε στο ,
Πρόβλημα 3ο: προ μηνός αντελήφθην ότι παρέδωσε πνεύμα ο αριστερός πίσω αισθητήρας παρκαρίσματος. Πως το "αντελήφθην" ;; σε παρκάρισμα με όπισθεν σε πολύ σκοτεινό σημείο βρήκε ο αριστερός πίσω θολός του τροχού, εξωτερικά... γρατζουνιές και γκρίνιες...
Τελικά μπορεί να δηλώνω ευχαριστημένος από το συνεργείο Σφακιανάκη αλλά για το ουγγρικό Suzuki θα αρχίσω να το συζητώ....
...όχι βεβαίως ότι το γερμανικό Tiguan ήταν καλύτερο...εκείνο μάλιστα τα έβγαλε όλα, και δεν ήταν ασήμαντα, μεταξύ 50Κ και 70Κ όταν η διετής εγγήυση είχε λήξει προ πολλού ...τουλάχιστον εδώ διαπιστώνω πολύ καλό after sales και ελπίζω να λύσουμε τα πιθανά προβλήματα εντός της 5ετίας ... τα οποία, πάλι, ελπίζω να τελειώνουν κάπου εδώ...
Τα συμπεράσματα δικά σας.
Ευχαριστώ όσους έφτασαν έως εδώ ! Πολλά και καλά χλμ. με τα Suzuki σας !
