kinigos έγραψε:Δεν γίνεται να πάρει ρεύμα απο το μεσαίο φωτιστικό ετσι ώστε να σβήνουν τα φώτα όταν κλείνουν οι πόρτες. ΓΙΝΕΤΑΙ!
Αν και δεν χρειάζεται,όταν θα χρειαστεί θα είσαι πίσω κ ανάβεις τον διακόπτη. Χρειάζεται (κατ'εμέ) γιατί για να την ανάψεις έτσι, θα πρέπει να έχει το κλειδί στη μηχανή γυρισμένο.
Την έφτιαξα κι εγώ την πλαφονιέρα, αλλά δεν πήρα ρεύμα από τον αναπτήρα όπως ο MikeGV, αλλά από την κύρια γραμμή, οπότε
δουλεύει όπως ακριβώς και η κεντρική (με άνοιγμα της πόρτας δηλαδή και με κλειστό διακόπτη). Όσοι λοιπόν θέλουν να το φτιάξουν έτσι, τα βήματα είναι πολύ απλά:
ΥΛΙΚΑΜια -όχι πολύ πλατιά- πλαφονιέρα
Λαμπάκι 5W
1 - 1.5m καλώδιο ψιλό
με μαλακές τρίχεςΕΚΤΕΛΕΣΗΞεκινάμε από την κεντρική πλαφονιέρα, από όπου και θα κλέψουμε ρεύμα για να το φέρουμε πίσω. Για να τη βγάλουμε, ξεκοτσάρουμε το τζαμάκι της με ένα ψιλό κατσαβιδάκι, χώνοντάς το στις δύο πολύ αμυδρές εγκοπές (Εικ.1 - κόκκινα βέλη). Η πλαφονιέρα είναι βιδωμένη με 2 βίδες σε αλουμινένιο πλαίσιο στην οροφή. Τις ξεβιδώνουμε και η πλαφονιέρα "κρεμάει". Απελευθερώνουμε τη συρταρωτή φίσσα που βρίσκεται αριστερά (Εικ.1 - γραμμοσκιασμένο πλαίσιο) και μας μένει στο χέρι. Στη φίσσα χώνουμε λίγες τρίχες (ώστε να μπορεί να κουμπώσει ξανά όταν ξαναβάλουμε την πλαφονιέρα) από το καλώδιο, που έχουμε πάρει για να το περάσουμε ως γραμμή πίσω, στην εγκοπή του
ΛΕΥΚΟΥ καλωδίου. Μετράμε πόσο καλώδιο θέλουμε περίπου μέχρι πίσω και το κόβουμε. Κρατάμε το υπόλοιπο για το διακόπτη.
Εικ.1Δεύτερη φάση: αφαιρούμε το καπάκι όπου στεγάζεται ο γρύλλος, για να μας δώσει πεδίο να δουλέψουμε πίσω από τον κάτω-αριστερά διακόπτη της πίσω πόρτας. Αφαιρούμε το λάστιχο αριστερά της πόρτας από και μέχρι τα σημεία με πράσινο χρώμα (
/ ) (Εικ.2). Περνάμε το καλώδιο-γραμμή χωστό κάτω από την τσόχα του ουρανού (επάνω μέρος) και πίσω από το λάστιχο (αριστερά μέρος) όπως δείχνουν οι Εικόνες 3 και 4 αντίστοιχα. Έχουμε ακολουθήσει την κίτρινη διαδρομή που φαίνεται στην Εικ.2. Με τη βοήθεια εύκαμπτου σύρματος περνάμε τη γραμμή πίσω, προς το γρύλλο.
Εικ.2
Εικ.3
Εικ.4Ξεβιδώνουμε το διακόπτη στο κάτω αριστερό μέρος της πόρτας (Εικ.5) και τον τραβάμε λίγο έξω. Στη λεπτομέρεια της Εικ.5 φαίνεται ο διακόπτης χωρίς το ελαστικό του σκέπασμα και ξεβιδωμένος.
Εικ.5Πάλι με το εύκαμπτο σύρμα φέρνουμε την περασμένη μας γραμμή από το γρύλλο προς τα έξω, από την τρύπα του διακόπτη και κόβουμε όσο περισσεύει. Βγάζουμε τη φίσσα του διακόπτη και χώνουμε λίγες τρίχες του καλωδίου-γραμμή στην εγκοπή της και ξανακουμπώνουμε το διακόπτη. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ να περάσετε το καλώδιο-γραμμή από το γρύλλο προς τα έξω (μέσω της τρύπας του διακόπτη), μπορείτε να "ματίσετε" την περασμένη γραμμή με το
ΜΑΥΡΟ-κόκκινο καλώδιο που βρίσκεται στην πλεξούδα καλωδίων στο housing του γρύλλου ή κάτω από τη θήκη (βλ. Εικ.6 - κόκκινα βέλη).
Εικ.6Με τη βοήθεια
χοντρού ατσαλοσύρματος περνάμε προσεκτικά το καλώδιο-γραμμή μας από την κεντρική πλαφονιέρα ευθεία προς τα πίσω. Περνάμε και τα δύο (πλέον) καλώδια-γραμμές μέσα από την τρύπα του κλιπ της τσόχας και συνδέουμε την πλαφονιέρα μας. Η δική μου είχε και διακόπτη. Αν συνδέσουμε το καλώδιο-διακόπτη με το διακόπτη της πλαφονιέρας (κι όχι με τον πόλο του λαμπακίου), τότε έχουμε ελεγχόμενη λειτουργία (δηλ. ανοιχτή μεν πόρτα, αλλά κλειστό διακόπτη πλαφονιέρας

). Τέλος μοντάρουμε ξανά ότι έχουμε διαλύσει και εφόσον έχει βραδιάσει...τεστάρουμε τι κάναμε!!!!

Να σημειώσω ότι ΑΝ το καλώδιο-γραμμή που θα περάσουμε είναι λεπτό, τότε χωράει (με λίγο ζόρι) να ξανακουμπώσει το μεσαίο κλιπ της τσόχας του ουρανού. Στερέωμα της πλαφονιέρας με 2 λαμαρινόβιδες κοντές ίσα να πιάσει την τσόχα, όπως έχει πει και ο MikeGV.
Καλή επιτυχία!