alexelis έγραψε:Δεν ξερω εσυ οπως καταλαβαινεις οτι θα ειναι καλυτερο για σενα,αν δεν το θες για να κινησε γρηγορα στο βουνο καντο με σουστα

εμενα παντος μου φαινεται λαθος [συγνωμη μην με παρεξηγεις τετοια εντιπωση εχω]γιατι θες να μπεις σε τετοια διαδικασια και παιδεμα ,θες να ξηλωσεις ξανα ολο το αυτοκινητο σου απο κατω και να το αλλαξεις , γιατι να καταπονεσεις εξαρχης το σασι του [δεν ειναι και απ τα ποιο γερα] σκεψου το ποσο μπροστα βγαινουν οι σουστες [θα σκαλωνει πολυ ευκολα] ,τι αποσβεση κραδασμων μπορουν να σου προσφερουν ??[ξεπερασμενη τεχνολογια] αφου το εχεις ετοιμο γιατι δεν εφτιαχνες μονο βασεις στους αξονες και να τους κουμπωνες επανω χωρις αλλα τρελα , τι βαρος εχεις τωρα και ποσο θα εισαι μετα ,αυτο ειναι πολυ σημαντικο για ενα αυτοκινητο 4χ4 .-
Αυτα ελιζω να μην σε ζαλισα με τοσες ερωτησεις μπερδεμενες
Αφου τα πηρες ομως αντε να δουμε ελπιζω να μεινεις ευχαριστημενος με το αποτελεσμα

Σιγά βρε ,σιγά ......dont panic !
Δεν ειναι μπερδεμενες οι ερωτησεις,μια χαρα ειναι.
Ας τα δουμε ενα-ενα να λυσω καποιες αποριες.
Ευκαιρία να μαθαίνουν και οι υπολοιποι εδώ κατι παραπανω.
1- Γενικα δεν κινουμαι γρηγορα,δεν ειμαι της ταχυτητας.Παω με το πασο μου.Ουτως ή αλλως ,τωρα το οι πλευρικοι δοκοί του σασί ,ειναι στους 57 ποντους απο το εδαφος,και να ηθελα, δεν μπορω να τρεξω γρηγορα στο χώμα,αλλα δεν ειναι κατι που με ενδιαφερει.Δεν παω για enduro εξάλλου.Τη βολτα μου κανω.
2-Ακριβως για να μην ξηλωσω τιποτα το κανω ετσι γιατι βαριεμαι να ξηλωνω.Για να το κανω με ελατηρια οπως θελω,χρειαζεται αλλαγη ΟΛΩΝ των βασεων του σασι πλην των θεσεων-πιατελων ελατηριων.
Θα ηθελα να χρησιμοποιησω τις μπιλιες που εδειξα παραπανω αν το εκανα με ελατηρια.Στις υπαρχουσες βασεις ομως ,εχει υπολογιστει και ειναι τοποθετημενες οι παιδικές μπιλιες 3/4-16,οι οποιες δεν μου κανουν.Για να χωρεσουν οι μεγαλες πρεπει να κοψω απο ολες τις βασεις το ενα λαμακι και να το ξανακολησω σε πιο μεγαλο φαρδος.Μετρα κοψιματα και κολληματα....Δεν μπαινω στη διαδικασια.Για τις σουστες ,δεν εχω να κοψω τιποτα,να κολησω εχω και σε διαφορετικα σημεια, με απλα λόγια ,8 βασεις για τις σουστες ,2 για την παναρ και 2 για την anti-wrap.
3.Το σασι δεν ειναι απο τα πιο γερα.Σε σχεση με αλλα,ναι δεν ειναι.Πλην ομως το εχω ηδη δεμενο με 2 επιπλεον τραβερσες προσεχοντας ομως και την θεμα ελαστικοτητας.Δεν θελουμε ακαμπτο σασί.
Το σημειο που ειναι ευαισθητο ειναι το εμπρος το οποιο δεν εχει την εργοστασιακη ενισχυση και σχεδιασμο για να δεχτει σούστα.Το πισω δεν εχει προβλημα αλλα θα το φροντισω ουτως η αλλως.Για το μπροστα ο θόλος του τροχου (καμπυλη του σασί) ειναι που θελει ενίσχυση και για τον λόγο αυτό εχω σχεδιασει τις απαραιτητες κατα τη γνωμη μου ενισχυσεις :
Μπροστα ως τραβερσα-κοτσαδόρος, η οποια θα κοληθει σε αλλη τραβερσα με παράλληλα καθετα νεύρα η οποια θα ειναι ενα με το σασί ,για να δεχτεί
τις βασεις για τα σκουλαρίκια
αλλα και στους θόλους του σασί για να ενισχυσω την ζωνη που θα δεχεται πίεση,μεσα -εξω στο σασί
Πισω θα δω ισως το ενισχυσω επιλεκτικα.Στην πορεία.Ουτως η αλλως ηθελα να το ενισχυσω καποια στιγμη,θα το κανω τώρα.
Αυτα σε οτι αφορά καταπόνηση του σασί.
4.Ποσο μπροστα θα βγαινουν οι σουστες.
To παω για SPOA ,σιγουρα η μικροτερη διασταση σε λαστιχο θα ειναι γυρω στις 34" ,οποτε δεν νομιζω να κρεμονται μπροστα και πολυ.
Παραδειγμα
Ετσι να ειναι ,δεν με ενοχλεί,μια χαρά ειναι.Αν βρει,λιγο απιθανο,πιθανοτατα θα εχω ηδη τουμπαρει,αλλα αν βρει ,ε ας βρει και λιγο,δεν θα σκασουμε κιολας
5-Απόσβεση κραδασμών.
Θεμα αμορτισερ.Το εχω ψαξει,τα αμορτισερ θα ειναι αναλογα με τις σούστες και το αναρτώμενο βάρος,θα βαλω τα DoetschTech 3000,πιθανότατα το μεγαλυτερο αμορτισερ τους.
Απο εκει και περα ,αυτο που ενοχλει στα σουστοφυλλα ειναι το χοροπηδηχτό που κανουν,οπου σε μια απλη αναρτηση,μπαλαντζάρουν τα σουστόφυλλα,αναγκαζουν το πηνίο-διαφορικο (πισω κυριως) σε μια ταλάντωση ,το γνωστό hop.Αυτο ειναι εμφανες κυριως σε ανοδικα εμπόδια.
Για το λόγο αυτο θα κανω την anti-wrap ,ωστε και να περνα ολη η δυναμη στο δρόμο αντι να εχει απωλειες σε χαζες συμπιεσεις της αναρτησης και να μην εχω αυτο το φαινομενο ταλαντωσης.
Παραδειγμα (σε σκιτσο και πραγματικη φωτό)
Το οτι ειναι παλια τεχνολογία ,δεν σημαινει οτι δεν δουλευει.Εξαλου,παλια,ξε-παλιά ,ακόμα ζει και βασιλεύει
6- Αφου το εχω ετοιμο γιατι δεν κουμπωνα τους αξονες...
Ξαναλεω,ηθελα τις μεγαλες μπιλιες,και παραπανω εξηγησα τι ιστορια ειναι να αλλαξω βασεις.Το κουμπωνω,ειναιμια κουβεντα.Θα μπορουσα να χρησιμοποιησω τους υφισταμενους βραχιονες με τις υφισταμενες μπιλιες και απλως να κανω βασεις βραχιονων στους αξονες να τους στηριξω.
Το θεμα ειναι οτι οι αξονες που εχω,οι Suzuki δηλαδη,μπροστα στους FJ62,φαινονται οδοντογλυφιδες,και μονο που σκεφτομουν να τους στηριξω με 3/4-16 μπιλιες και τα μικρα σινεμπλοκ που ειχα για τους Suzuki,ανατριχιαζα.Φαντασου οτι η χελωνα του διαφορικου ειναι περιπου σαν ενα XL κρανος μηχανης.9,5" ειναι.
Για ριξε μια ματια (εχουν περασει απο αμμοβολή γιαυτο φαινονται ετσι)
Δεν τους στηριζα με 3/4-16 η εστω με μετρια σινεμπλοκ με τιποτα.
Οποτε ζυγισα τις δουλειες,εργατοωρες,κοστος και αναμενομενο αποτελεσμα και αποφασισα σουστες.Απλα,γρηγορα και σιγουρα.
Αργοτερα βλεπω
7-Βαρος τωρα και μετα.
Αν μιλαμε για διαφορα βαρους βραχιονων και σουστων,περιπου το ιδιο βαρος,δεν θα υπηρχε μεγαλη διαφορα καθότι για να στηριξω αυτους τους αξονες με βραχιονες θα εβαζα πιο ενισχυμενο σωληνα χωρις ραφη ,γυρω στις 2" με παχος 5-6 χιλιοστα,οποτε εχουμε 3 κομματια μπροστα με μεσο ορο μηκους 1 μετρο (2 κατω κοντρες και μια επανω για την καστερ) ,2 πισω για κοντρες γυρω στο 1+ μετρο.Το βαρος της παναρ και το Α Link δεν τα υπολογιζω γιατι παναρ θα εχω και τωρα ,και αντι Α λινκ, anti-wrap.Τα υπολογισα με τα βαρη τους,και δεν ειδα μεγαλη διαφορα,σχεδον αμελητεα.
Απο εκει και περα,σιγουρα δεν μπορω να γνωριζω εκ των προτερων το τελικο αποτελεσμα και αν θα μου αρεσει,πλην ομως και μονο που προκειται για νεο project ειμαι ενθουσιασμενος.Τα ελατηρια θα τα εκανα με μιση καρδια.Επισης,μην ξεχνας,δεν παω για πρωταθλητισμό,θελω ενα γερο αυτοκινητο,να πηγαινει παντου και να μην βγαζει φθορες.
Κακα τα ψεματα ,οι πολλαπλων συνδεσμων αναρτησεις,ειναι καλες,φλεξάρουν ,εχουν πιο πολλα περιθωρια βελτιωσης (εως μη αναγκαια υπερβολη) αλλα για να τα εχουν ολα αυτα,εχουν πιο εντονη και συχνη φθορά.Απο εκει ερχομαι.....
Επισης τα ελατηρια για να τα εκανα οπως ηθελα και οπως επρεπε θα ηθελαν πολυ περισσοτερο χρονο τοσο στην κατασκευή οσο και στον μετεπειτα ελεγχο , που λόγω της πρόσφατης έλευσης του γιού μου, δεν εχω αυτη την περιοδο
Προς το παρον θελω να πηγαινω με ανεση και ασφάλεια (και οικογενειακώς) το ψαρεματακι μου στην παραλία που περναει μονο αρμα,να πηγαινω τη βολτα μου και το αντισκηνο στο βουνο χωρις να ζορίζομαι,ε και αν πει να παρω μερος και σε κανα αγωνα,κατι θα κανουμε
Πιστευω να σε καλυψα.
Suzuki Vitara,SAS,custom coil suspension,OTT Kicker 3 -double t cases,ARB F-R,33's