Δυστυχώς, όλα τα μοντέλα diesel πριν το 2005 δεν έχουν γίνει εισαγωγή από τις ελληνικές αντιπροσωπείες και η γνώση είναι από ελάχιστη έως μηδαμινή. Όσον αφορά τη συντήρηση και τα ανταλλακτικά όλοι σε κοιτούν λίγο περίεργα και συνήθως κάνουν πως δεν ακούν..
Το βασικότερο είναι ότι ο καθένας έχει τη δική του άποψη για το ποιος είναι ο κατασκευαστής που έχει προμηθεύσει με κινητήρες τα συγκεκριμένα μοντέλα.
Μην είναι η MAZDA, μην είναι η PEUGEOT, μην είναι η RENAULT, μην είναι η FIAT. Ουδείς γνωρίζει με βεβαιότητα..
Το πρώτο πράγμα που έμαθα -αν και μη σχετικός με το σπορ- είναι ότι τα ντιζελοκίνητα δεν έχουν μπουζί!! Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να πάρουν και λίγο νεράκι χωρίς να πάθουν κάτι και χωρίς να σβήσουν. Αν ανεβεί και η εισαγωγή του αέρα πιο ψηλά, τότε το μόνο που σου λείπει είναι η μάσκα και τα βατραχοπέδιλα.

Στην ουσία τώρα.. Με τη βοήθεια του Κυριάκου, έχουμε ανακαλύψει κάποιες διαφορές του 5θυρου μοντέλου Diesel σε σχέση με το αντίστοιχο όχημα που καίει βενζίνη.
Μετά από ιδέα-πρόταση του Φάνη, ξεκινώ μία λίστα με τις διαφορές των δύο μοντέλων. Όσοι πιστοί συνεχίστε τη.
1. Το καβούκι του διαφορικού του ντιζελοκίνητου είναι από μαντέμι σε σχέση με το βενζινοκίνητο που είναι από αλουμίνιο (Πλεονέκτημα είναι η αντοχή - Μειονέκτημα είναι το μεγαλύτερο βάρος ειδικά εμπρός. Στην περίπτωση τοποθέτησης εργάτη το συνθετικό σχοινί είναι μονόδρομος.)
2. Το πίσω διαφορικό είναι από το XL7 κάτι το οποίο διαπίστωσε ο Κυριάκος στην προσπάθειά του να εγκαταστήσει air locker (Protrack). Συνεπώς, κάθε προσπάθεια θα πάει χαμένη για όποιο κάτοχο ντιζελοκίνητου αποπειραθεί κάτι αντίστοιχο καθώς δεν έχει κατασκευαστεί ποτέ στο παρελθόν.
3. Η μπαταρία του είναι μεγαλύτερη (100 Amh) σε σχέση με το βενζινοκίνητο που αν δεν κάνω λάθος είναι 50 ή 60 Amh. Διορθώστε με αν κάνω λάθος.
To be continued..