maniaths7 έγραψε:σημερα που σηκωσα το αμαξι δεν διαπιστωσα κινηση στους μπροστινους τροχους ενω ο επιλογεας ηταν στην πισω κινηση .
Ορθώς
δεν διαπίστωσες κίνηση στους εμπρός τροχούς με τον επιλογέα στο 2Η. Ο εμπρός άξονας δεν περιστρέφεται από το transfer διότι είναι "μη μπλοκαρισμένος" με τον πίσω
maniaths7 έγραψε:Έχω φίλο μηχανικό γνώστη suzuki, στον οποίο όταν είπα για χειροκίνητες πλύμνες ώστε να ελευθερώσω τα ημιαξόνια κ να επωφεληθώ με τα όσα έχω διαβάσει παραπάνω μου είπε ότι δεν χρειάζεται κ μου το απέδειξε.
Με ποιον τρόπο στο απέδειξε? Το σωστό είναι να σηκώσει ΟΛΟ το αμάξι δηλαδή όλες οι ρόδες στον αέρα, να μπει μέσα και να "παίξει" με το λεβιεδάκι και εσύ από κάτω να κοιτάς! Και αυτό που θα δεις είναι:
1. με το 2Η πατώντας γκάζι, περιστρέφεται ο πίσω άξονας μόνο
2. με το 4H & 4L περιστρέφεται ΚΑΙ ο εμπρός αξονας
ΟΜΩΣ αν στην περίπτωση (1)
μη πατώντας αυτός γκάζι, εσύ με το χέρι περιστρέψεις τις εμπρός ρόδες, θα δεις ότι ο εμπρός άξονας ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ. Αυτό ακριβώς θέλεις
να μην γίνεται στην κίνηση σε άσφαλτο. Γιατί? Γιατί ναι μεν στο transfer ο εμπρός αξονας δεν είναι μπλοκαρισμένος με τον πίσω (σε 2Η), ΑΛΛΑ λόγω τριβών στο transfer έχεις μεγαλύτερη κατανάλωση από το να μην περιστρεφόταν καθόλου. Έτσι, βάζεις τις πλύμνες, ώστε οι ρόδες να μην "παρασέρνουν" τον εμπρός άξονα και τον περιστρέφουν. Έτσι δεν περιστρέφονται ημιαξόνια, εμπρός διαφορικό κλπ κλπ, είναι "στάσιμα" δηλαδή
Επίσης έχοντας ξεξκλείδωτες τις πλύμνες, όταν βάζεις 4L (τα αργά δηλαδή) το transfer ναι μεν αναγκάζει τον εμπρός άξονα να περιστραφεί, αλλά λόγω του ότι οι ρόδες είναι ελεύθερες, στην ουσία το transfer "σπρώχνει αέρα κοπανιστό" τι και αν λέει στα ημιαξόνια να γυρίζουν, αυτά γυρίζουν στον αέρα. Έτσι δεν σου παρουσιάζει το φαινόμενο "κούρδισμα" και μπορείς έτσι π.χ. να ανέβεις άσφαλτο πέταλα σε ανηφόρες στο βουνό κουβαλώντας τροχόσπιτο π.χ. χωρίς να κουράζεις το αμάξι σου και χωρίς να "κουρδίζεις" το transfer και ίσως να σου σπάσει!
maniaths7 έγραψε:Να αναφέρω επίσης ότι του είπα για την διαφορά μεταξύ vitara και grandvitara.
Μάλλον εννοείς ότι τα Vitara έχουν αυτόματες πλύμνες που για να κλειδώσουν ή να ξεκλειδώσουν θέλουν να κάνεις κάποια κίνηση προς τα πίσω το αμάξι, σωστά? Είναι απλά ένας τρόπος διαφορετικού τρόπου που δουλεύουν. Στις χειροκίνητες, πρέπει να κατέβεις από το αμάξι και να το κάνεις με το χέρι

Τα GV δεν έχουν πλύμνες, είναι "fix" στο μουαγιέ και πάντα γυρίζουν όλα τα "εμπρός" συστήματα την στιγμή που η ρόδα περιστρέφεται....
Ελπίζω να σε κάλυψα
