Για τον λόγο οτί ειμαι λίγο ψίρας με το αμάξι να σας πω οτι η μπαταρία που έβγαλα μετρημένη με τους τρόπους που λέτε παραπάνω μου έδειχνε και εμένα τα είδια πραγματα. Δλδ σβηστό 12,3 και οταν ο κηνιτήρας δούλευε 14,8.
Παρόλα αυτα η μπαταρία ήταν άχρηστη γιατί τα
amper και όχι τα
volt αιχμής δεν ηταν αρκετα οταν χτηπάς την μιζα και τα μπουρδούκλονε όλα.
Το θέμα των μπαταριών για κάποιον που θέλει να το ψάξει ειναι λιγο πολύπλοκο και συχνά διαφέρει απο αυτα που μας λένε οι υλέκτρολογοι που θέλουν να πουλήσουν μια μπαταρία που τους έχει κατσει στο ράφι λίγο παραπάνω.
Σας δίνω κάποια δεδομένα και μπορέιτε να κρίνετε μονοι σας και να τα επαληθεύσετε αν θέλετε.
ΡΕΥΜΑ ΑΙΧΜΗΣ: είναι το μέγιστο ρεύμα που η μπαταρία μπορεί να δώσει όταν είναι κρύα για περίπου 30 δευτερόλεπτα (συνήθως αναφερόμαστε σε 0 C0 ή –18 C0 στις χειρότερες συνθήκες Όσο η τιμή αυτή είναι μεγαλύτερη τόσο η μπαταρία είναι σε θέση να βάλει μπρος τον κινητήρα κάτω από δύσκολες συνθήκες.
Για να βρω τα αναγκαία Amper ώστε να εκκινήσω ένα κινητήρα πρέπει να πολλαπλασιάσω την υπποδύναμη του με τον αριθμό 3,85. εάν όμως πολλαπλασιάσω τα ampere που η μπαταρία μου δύναται να γεννήσει στην θερμοκρασία των -18 C0 με τον αριθμό 0.26 βρίσκω μέχρι ποια υπποδύναμη κινητήρα μπορώ να εκκινήσω πχ α) περίπτωση για ένα κινητήρα 150 h/p έχω 2,85Χ150=577 Α δηλαδή η μπαταρία μου θα πρέπει να μπορεί να μου δώσει 577 amper. Β) περίπτωση: Έχω μια μπαταρία που στην θερμοκρασία των -18 C0 μπορεί να μου δώσει 800 Α τότε μπορώ να θέσω σε κίνηση ένα κινητήρα 200 h/p (0,26Χ800=208) .
Πως θα διαπιστώσουμε πόσο γεμάτη είναι η μπαταρία μας Υπάρχουν δυο έμμεσοι τρόποι για να γνωρίσουμε την κατάσταση φόρτισης μιας μπαταρίας
Ο πρώτος μετρώντας την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη με ένα όργανο το πυκνόμετρο το οποίο είναι αρκετά φθηνό και ο δεύτερος μετρώντας την τάση στους πόλους.
Για την μέτρηση της πυκνότητας στους 270 C. Ακολουθούμε τον παρακάτω πίνακα
Πυκνότητα 1,265 – φόρτιση 100%
Πυκνότητα 1,225 – φόρτιση 75%
Πυκνότητα 1,190 – φόρτιση 50%
Πυκνότητα 1,155 – φόρτιση 25%
Πυκνότητα 1,120 – φόρτιση τελείως άδεια
Εάν η πρόσβαση στην μπαταρία δεν είναι εύκολη ώστε να μετρήσουμε την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη στα στοιχεία τότε μπορούμε να υπολογίσουμε την κατάσταση μετρώντας την τάση χωρίς φορτία με ένα ηλεκτρονικό βολτόμετρο ακριβείας
Φόρτιση 100% 12,6 V
Φόρτιση 75% 12,4 V
Φόρτιση 50% 12,2 V
Φόρτιση 25% 12,0 V
Φόρτιση 0 11,8 V
Εάν λοιπόν η τάση πέσει κάτω από 1,96 V στο στοιχείο η για μια μπαταρία των 12 V κάτω από 11,8 V σημαίνει ότι η μπαταρία είναι άδεια.
Συγνώμη αν σας ζάλισα.
