Ο αισθητήρας κρουστικής καύσης (knock sensor) πληροφορεί την ECU για την ύπαρξη κρουστικής καύσης (πειράκια). Είναι στερεωμένος με κοχλία στο σώμα του κινητήρα, συμμετρικά ανάμεσα στους κυλίνδρους.
Ο αισθητήρας κρουστικής καύσης στις τετρακύλινδρες μηχανές: Στις τετρακύλινδρες μηχανές συνήθως υπάρχει ένας αισθητήρας ανάμεσα στους κυλίνδρους 2 και 3, ενώ στις εξακύλινδρες υπάρχουν 2 αισθητήρες τοποθετημένοι συμμετρικά. Περιέχει ένα πιεζοηλεκτρικό στοιχείο το οποίο σε περίπτωση δόνησης παράγει ένα σήμα τάσης (παλμό). Το πλάτος του παλμού αυξάνεται με την ισχύ της δόνησης. Όταν υπάρχει κρουστική καύση, αυτή παράγει δονήσεις οι οποίες μεταφέρονται μέσω του σώματος του κινητήρα στον αισθητήρα. Οι δονήσεις αυτές έχουν συχνότητα περίπου 7 KHz. Όταν η ECU λαμβάνει σήμα 7 KHz από τον αισθητήρα και το μέγεθος της τάσης του σήματος είναι πάνω από ένα όριο, τότε αναγνωρίζει κρουστική καύση. Στην περίπτωση αυτή μειώνεται η γωνία αβάνς κατά ένα βήμα. Αν οι κτύποι συνεχιστούν, τότε η μείωση του αβάνς συνεχίζεται έως το σταμάτημα των κτύπων. Ταυτόχρονα με την μείωση του αβάνς , γίνεται και κάποιος εμπλουτισμός του μίγματος για να αποφευχθεί υπερθέρμανση των καυσαερίων που θα μπορούσε να καταστρέψει τον καταλύτη. Στη συνέχεια το αβάνς αρχίζει να αυξάνεται έτσι ώστε να λειτουργεί στο όριο κτυπήματος ο κινητήρας για να αποκτήσει πάλι μέγιστη απόδοση.
Και παρουσίασης της κρουστικής καύσης (πειράκια):
Πρόκειται για ένα φαινόμενο που γίνεται αντιληπτό από εξωτερικούς «μεταλλικούς» ήχους και οφείλεται στην ταχύτερη και βίαιη καύση του μίγματος. Με άλλα λόγια η καύση του μίγματος αέρα/βενζίνης δεν γίνεται ομαλά αλλά απότομα με ρυθμό έκρηξης καθώς η φλόγα μεταδίδεται πολύ πιο γρήγορα. Συνθήκες που δημιουργούν «πειράκια» είναι η αμόλυβδη με μικρό βαθμό οκτανίων, η κακή ρύθμιση του αβάνς, η λειτουργία του κινητήρα με υπερβολικό φορτίο, η «πειραγμένη» υψηλότερη σχέση συμπίεσης, από την κακή ψύξη των κυλίνδρων κ.α. Πέρα από τον ενοχλητικό ήχο οι συνέπειες της κρουστικής καύσης είναι η μείωση της απόδοσης, η αύξηση της κατανάλωσης και των ρύπων, η υπερθέρμανση του κινητήρα, η φθορά εξαρτημάτων (εμβόλου, μπιέλας, ελατηρίων κ.α.), μέχρι και το τρύπημα του πιστονιού!
Όχι βρε τρολάρα Έχεις δει ποτέ τα πειράκια να ανάβουν το check engine? Ο αισθητήρας κάτι είχε, αλλά έσβησε την εγγραφή από τον εγκέφαλο και δεν ξαναάναψε το check engine. Απλά αναρωτιώμουν τι ήταν αυτό
Τα πειρακια στην μηχανολογική ωρολογεια είναι η κρουστική καύση της βενζίνης. Δεν είναι οποτε ένας θόρυβος κάποιου μεταλλικού εξαρτήματος αυτό που ακούμε παρα μονο η πρωαναφλεξη της βενζίνης και στην συνέχεια ο κρότος της έκρηξης αυτου του φενομενου. Αυτό συμβαίνει απο κακό καύσιμο κακό χρονισμό και με οτι Άλο συνεπάγεται στη Οχι σωστη καύση του καυσίμου
vitaroulas έγραψε:Αυτό παιδιά εκτός από τον καταλύτη κάνει ζημιά στο μοτέρ;
Κανει κακό όταν το αμελεις για καιρό γιατί κατα την συμπίεση του πιστονιού είδει έχει γίνει καύση οποτε το πιστόνι η μπιέλα ο στροφαλος όλα ζοριζωντε διπλα οποτε προτιμάμε καλύτερο καύσιμο αν όλα τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα μεροι είναι οκ ...για να μην ακούσουμε το πρόβλημα και ποιό χαμηλά
vitaroulas έγραψε:Αυτό παιδιά εκτός από τον καταλύτη κάνει ζημιά στο μοτέρ;
Κανει κακό όταν το αμελεις για καιρό γιατί κατα την συμπίεση του πιστονιού είδει έχει γίνει καύση οποτε το πιστόνι η μπιέλα ο στροφαλος όλα ζοριζωντε διπλα οποτε προτιμάμε καλύτερο καύσιμο αν όλα τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα μεροι είναι οκ ...για να μην ακούσουμε το πρόβλημα και ποιό χαμηλά