Όταν πηγαίνω σιγά (με "άδεια" 2α ταχύτητα, όπως πάς όταν ψάχνεις κάποιο αριθμό σπιτιού π.χ.) και περάσω ένα κάθετο σκάψιμο στο δρόμο ή απότομο σαμαράκι (και οι 2 μπροστινές ρόδες, στην μία μόνο δεν το κάνει), μόλις περάσουν οι μπροστινές ρόδες, ακούω από εμπρός (μάλλον δεξιά), ένα "γκουνκ-γντουνκ-γντουνκ" (μην γελάσουν με την περιγραφή μερικοί-μερικοί ) μεταλλικού τύπου, λες και είναι η ποδιά ξεβίδωτη και κοπανάει. Σε μεγάλες ταχύτητες (γεμάτη 2α ή 3η και πάνω), δεν το κάνει
Έλα όμως που η ποδιά είναι στη θέση της και σφιγμένη τέλεια....
Το πήγα συνεργείο εχτές, είδε μήπως είναι ο σύνδεσμος της εξάτμισης, αλλά τίποτα..... Είδε ποδιές, κοπάνησε ότι έβλεπε πρόχειρα εκείνη την ώρα, αλλά πάλι τίποτα....
Το πήγα για πλύσιμο (είχαμε κανά δυο κιλά χώμα από κάτω ), αλλά πάλι τα ίδια....
Σήμερα το άφησα για το service των 90.000km και ελπίζω ότι θα βρεθεί η αιτία του κοπανήματος.......
Μέχρι το μεσημέρι που θα πάω να το πάρω, αν έχει κάποιος κάποια άποψη-παρόμοια κατάσταση, ας πει κάποια ιδέα παρακαλώ
Τελευταία επεξεργασία από panoshm και Παρ Μάιος 20, 2011 4:09 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Αν σου συμβαίνει με στριμμένο τιμόνι, πιθανόν να βρίσκει το ελατήριο στο αμορτισέρ. Έχω ένα παρόμοιο ''κλάνγκ'', κυρίως σε off όταν μετά την πλήρη συμπίεση της μπροστά δεξιάς μου ανάρτησης αρχίζει η έκταση της. Στο συνεργείο μετά το βγάλσιμο των τροχών, είδαμε ότι το ελατήριο κάνει κοιλιά πρός τα έξω και έρχεται πολύ κοντά σε προεξέχων σημείο του αμορτισέρ όταν ο τροχός είναι στριμμένος αριστερά. Δηλαδή ενώ αριστερά έχει 1 εκ. απόσταση, δεξιά έχει μόνο λίγα χιλιοστά.
ovarkaris έγραψε:Αν σου συμβαίνει με στριμμένο τιμόνι, πιθανόν να βρίσκει το ελατήριο στο αμορτισέρ. Έχω ένα παρόμοιο ''κλάνγκ'', κυρίως σε off όταν μετά την πλήρη συμπίεση της μπροστά δεξιάς μου ανάρτησης αρχίζει η έκταση της. Στο συνεργείο μετά το βγάλσιμο των τροχών, είδαμε ότι το ελατήριο κάνει κοιλιά πρός τα έξω και έρχεται πολύ κοντά σε προεξέχων σημείο του αμορτισέρ όταν ο τροχός είναι στριμμένος αριστερά. Δηλαδή ενώ αριστερά έχει 1 εκ. απόσταση, δεξιά έχει μόνο λίγα χιλιοστά.
+1000 στα Vitara!
Το γκαπ είναι απο λασκαρισμένη βίδα-ες σε κάποια βάση (αμορτισέρ,ζαμφόρ).Στο κάνει όταν συντονίζει,δηλαδή όταν και οι δύο τροχοί του άξονα καταπονούνται
Κλείσε μέσα σου την Ελλάδα και θα νιώσεις κάθε είδους μεγαλείο
Πανο, εαν δεν κανω λαθος εχεις τις AVM πλημνες. Επειδη τις εχω βαλει και εγω και απο τοτε οταν πεφτω σε κοφτα σαμαρακια κτλ ακουω καποιους "μεταλλικους" θορυβους που κατα πασα πιθανοτητα ερχονται απο τις πλημνες, δεν ριχνεις μια ματια και εκει ? Ισως εχει φυγει το γρασσο και κοπανανε. Καποια στιγμη τις ανοιξα, εβαλα γρασσο , σταματησε ο θορυβος για καποιες μερες και μετα ξαναρχισε.
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας (ακόμα και με πμ )
1ον: Ελέγχθηκε η ζαμφόρ και βρέθηκε το ένα άκρο/μπαράκι της, να έχει σκισμένη φούσκα, (βρέθηκε και χώμα μέσα λόγω του σκισίματος) και αλλάχθηκαν και τα 2 άκρα με καινούργια. Αλλά δυστυχώς ΔΕΝ ήταν αυτό
ΥΓ: γιατί γμτ αυτά τα άκρα της ζαμφόρ να είναι τόσο πολύ εκτεθειμένα?????? Είναι τα πιο "χαμηλά" σημεία..... Πρέπει να προσέχουμε όταν περνάμε κλαδιά, ή όταν μας "γλυστρήσει" το αμάξι σε τίποτα κοτρώνες
2ον:
alex14 έγραψε:Πανο, εαν δεν κανω λαθος εχεις τις AVM πλημνες. Επειδη τις εχω βαλει και εγω και απο τοτε οταν πεφτω σε κοφτα σαμαρακια κτλ ακουω καποιους "μεταλλικους" θορυβους που κατα πασα πιθανοτητα ερχονται απο τις πλημνες, δεν ριχνεις μια ματια και εκει ? Ισως εχει φυγει το γρασσο και κοπανανε. Καποια στιγμη τις ανοιξα, εβαλα γρασσο , σταματησε ο θορυβος για καποιες μερες και μετα ξαναρχισε.
Αυτόν τον θόρυβο τον ξέρω ποιός είναι μιας και τον αντιμετώπισα και ο ίδιος όταν τις είχα βάλει. Δεν είναι αυτός ο ήχος, έχει την ίδια "συχνότητα" αλλά ποιο δυνατός Τις κούμπωσα και πέρασα από το ίδιο σαμάρι και ΔΕΝ είναι ούτε αυτό... ο ήχος συνεχίζει
3ον: Σε επικοινωνία με άλλον συμφουρίτη που είχε τέτοιους ήχους, (αυτουνού) τελικά ήτανε πετραδάκι μεταξύ θόλου και σασί (στο κενό που είναι το top mount του αμορτισέρ) Θα τσεκαριστεί και αυτό, αν και δεν νομίζω, ο ήχος σίγουρα δεν είναι από πετραδάκι που κοπανάει σε λαμαρίνα
4ον: Ελπίζω να μην είναι τα εμπρός αμορτισέρ, γιατί θα φάω τις κοτσίδες μου Αν και σκέφτομαι ότι δύσκολο να είναι μιας και το κοπάνημα δεν ακούγεται όταν "πέφτω" στα σαμάρια-λακούβες με τον έναν τροχό (είτε τον αριστερό είτε τον δεξιό)
5ον: Θα τσεκαριστεί και το ρουλεμάν του τροχού, όπως με συμβούλεψε 3ος συμφουρίτης.....
6ον:
ovarkaris έγραψε:Αν σου συμβαίνει με στριμμένο τιμόνι, πιθανόν να βρίσκει το ελατήριο στο αμορτισέρ. Έχω ένα παρόμοιο ''κλάνγκ'', κυρίως σε off όταν μετά την πλήρη συμπίεση της μπροστά δεξιάς μου ανάρτησης αρχίζει η έκταση της. Στο συνεργείο μετά το βγάλσιμο των τροχών, είδαμε ότι το ελατήριο κάνει κοιλιά πρός τα έξω και έρχεται πολύ κοντά σε προεξέχων σημείο του αμορτισέρ όταν ο τροχός είναι στριμμένος αριστερά. Δηλαδή ενώ αριστερά έχει 1 εκ. απόσταση, δεξιά έχει μόνο λίγα χιλιοστά.
Όχι το κάνει σε ευθεία, δεν έχω ακούσει ποτέ τίποτα με στριμμένο τιμόνι
Πανο, ακριβως το ιδιο εχω στο ngv. μονο με τις δυο ροδες σε μεγαλο σαμαρι ή λακουβα "αυλακι" να πεφτουν και οι μπροστα μαζι ή σε οταν περναω δυο διαδοχικα σαμαρακια και το αυτοκινητο "πλεει". στην ουσια ακουγεται οταν το αυτοκινητο κανει με την μουρη γκελ και ειδικα σε κατηφορα με μικρη ταχυτητα... το εψαξα απο εδω το εψαξα απο εκει, πλυσιμο, σιλικονες, τεφλον και οτι αλλο θες σε σινεμπλοκ, φουσκες κλπ κλπ κλπ, σφιξιμο ολες τις βιδες (ποδιες, αμορτισερ), τσεκαρισμα εξατμισης, αδειασμα πορτ μπαγκαζ, δοκιμες με ανοιχτες πορτες και τελικα ανακαλυψα οτι η μπροστα ποδια βρισκει σε καποιες περιπτωσεις με το πλαστικο φρυδακι αλλα και με τον προφυλακτηρα και παραγει δυο διαφορετικους ηχους!!! πριν λιγες ημερες το πηγα σε γνωστο μου χωρις να του υποδειξω που να ψαξει και μου ειπε οτι ειναι απο το σημειο που πιστευω. το ιδιο εγινε σημερα και στην ΡΒ Αλιμου... θα δοκιμασω να περασω ενα λαστιχο να δω αν οντως ειναι απο εκει...
Πανο πρεπει να ειναι "κενα" στα αμορτισερ η στα τοπ-μαουντ,βαλε το ενα χερι πανω στη βιδα του αμορτισερ κ με το αλλο πιεσε πανω-κατω το αυτοκινητο αν δεν τα καταφερεις φωναξε ενα φιλο...εσυ βαλε την παλαμη σου στο αμοπτισερ κ ο αλλος να πιεζει πανω-κατω. δεν κανω πλακα το ειχα κ εγω με τα μονροε με 4000χλμ κ τους εδωσα τον "πουλο".
thanpol έγραψε:Πανο πρεπει να ειναι "κενα" στα αμορτισερ η στα τοπ-μαουντ,βαλε το ενα χερι πανω στη βιδα του αμορτισερ κ με το αλλο πιεσε πανω-κατω το αυτοκινητο αν δεν τα καταφερεις φωναξε ενα φιλο...εσυ βαλε την παλαμη σου στο αμοπτισερ κ ο αλλος να πιεζει πανω-κατω. δεν κανω πλακα το ειχα κ εγω με τα μονροε με 4000χλμ κ τους εδωσα τον "πουλο".
Θανάση, μια φορά πήγα να πιέσω το αμάξι πάνω-κάτω (παλιά με τα μαμά αμορτισέρ-ελατήρια) και έκανα γούβα στο επάνω καμπύλο μέρος του φτερού
άλλωστε...
panoshm έγραψε:4ον: Ελπίζω να μην είναι τα εμπρός αμορτισέρ, γιατί θα φάω τις κοτσίδες μου Αν και σκέφτομαι ότι δύσκολο να είναι μιας και το κοπάνημα δεν ακούγεται όταν "πέφτω" στα σαμάρια-λακούβες με τον έναν τροχό (είτε τον αριστερό είτε τον δεξιό)
tips....Περιστασιακά άλοιβε τα λαστιχάκια της ζαμφόρ αλλά και αυτά απο τα μπαλακια με βαζελίνηή ψεκαζέ τα με σπρέυ σιλικόνης.Αυτα θα μαλακώσουν και δεν θα ¨καουν¨απο τη πολυκαιρία ωστε να σκίζονται με το παραμικρό
κοιτα και αυτο που σου λέει ο thanpol....
Κλείσε μέσα σου την Ελλάδα και θα νιώσεις κάθε είδους μεγαλείο
Η ποδιά του transfer case είχε "πάρει" και ακούμπαγε στο tranfer.
Το "συμβάν" έγινε εδώ:
Με το κρέμασμα του αυτοκινήτου και η "επικάθηση" αυτού επάνω στη ποδιά, το 5 μοιρών γώνιασμα που της είχα κάνει λίγο πιο πίσω από το transfer , εκμηδενίστηκε με αποτέλεσμα να ακουμπήσει η ποδιά στο κάτω κάτω μέρος του transfer. Δεν το πήρα χαμπάρι εκείνη την στιγμή γιατί το "εμπόδιο" ήταν χώμα και δεν ακούστηκε "γκαπ"
Με την πάροδο του χρόνου (20μέρες) η "τριβή" μεταξύ tranfer και ποδιάς, είχε ως αποτέλεσμα το transfer να κάνει σημάδι επάνω στο ίδιο αλλά και στη ποδιά. Απλά όταν έπεφτα με συγκεκριμένο τρόπο σε λακούβα/σαμάρι δρόμου, λόγω των ελαστικών παρεμβυσμάτων που είχα βάλει στη ποδιά, ακουγότανε πιο πολύ η "επαφή" της ποδιάς με το transfer..... και ο άτιμος ο ήχος, ακουγότανε ξεκάθαρα από εμπρός δεξιά
Η ποδιά βγήκε, την ίσιωσε εντελώς και της έβαλε στο εμπρός μέρος (στις βίδες στήριξής της) κόντρα παξιμάδια, κάτω από την γέφυρα, ώστε να κατέβει χαμηλότερα ολόκληρη, μιας και μετά από εκτενή μελέτη/συζήτηση με τον μάστορα, αποφασίσαμε, ότι αν είχα κάνει γώνιασμα της ποδιάς με μεγαλύτερες μοίρες (από τις 5 που είχα), τότε η "εκτόνωση" της ποδιάς, θα έβγαινε στην πίσω εγκάρσια τραβέρσα του σασί και αυτό δεν το θέλουμε
Γενικώς, το θέμα είναι ότι το tranfer είναι έτσι κι αλλιώς πολύ χαμηλά και η απόσταση 2-3cm από την ποδιά, δεν μπορεί να αποφευχθεί. Γιατί και να προσπαθήσεις να κάνεις την ποδιά "ξύλο" δεν είναι και σωστό, γιατί οι δυνάμεις θα εκτονωθούν κάπου αλλού που πάλι δεν είναι σωστό.
Το ότι ακούμπησε η ποδιά επάνω στο tranfer, δεν έχει "θέμα" όσον αφορά το transfer, γιατί αυτό δεν είναι "πακτωμένο" στο σασί του αυτοκινήτου αλλά και αυτό έχει ελαστικούς συνδέσμους, οι οποίοι, αυτοί είναι που "τράβηξαν" το ζόρι κατά την "επαφή" του transfer με την ποδιά.
Ποδιά λοιπόν κύριοι και "τραμπάλα" του αυτοκινήτου επάνω σε αυτή, ήταν η αιτία Μια φορά το έκανα τραμπάλα και εγώ και μου βγήκε ξινό, α στα κομμάτια πια!