ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

Δημοσίευσηαπό gba » Πέμ Οκτ 03, 2024 12:17 pm

Καλημέρα σε ολους.
Σημερα μετρησα την συμπιεση των κυλινδρων του αυτοκινητου μου GRAND VITARA 2.5 V6 , 144HP, YEAR 2000.
Πριν 5 μηνες ειχα κανει μετρησεις και σε ενα συνεργειο αυτοκινητων.
Ακολουθησα τις οδηγιες , που αναφερονται εδω , http://www.mediafire.com/file/oddx0uesumi4ggs/Service_Manual_SQ416SQ420SQ625_2_of_2.pdf/file,
σελιδα 328, με την διαφορα οτι αφαιρεσα τις ασφαλειες ψεκασμου βενζινης και αντλιας βενζινης, αντι να βγαλω το φις απο τα μπεκ βενζινης , οπου δεν εχεις ευκολη προσβαση και εκλεισα το συστημα υγραεριου να μην ψεκαζει και επιπλεον τερματιζα την πεταλουδα γκαζιου, επειδη παρατηρησα οτι με το πενταλ γκαζιου δεν τερματιζε η πεταλουδα.
Φορτισμενη πληρως η μπαταρια και πατημα της μιζας συνεχομενα μεχρι να μην ανεβαινει αλλο ο δεικτης μετρησης στο μανομετρο (περιπου 6-7 δευτερολεπτα σε καθε κυλινδρο). Για την αποφυγη πιθανου λαθους εκανα 3 φορες τον κυκλο των μετρησεων και τελειωνοντας εβαλα την μπαταρια για φορτιση.
Τα αποτελέσματα στην φωτογραφια, οπου φαινεται και το μπουζι στον καθε κυλινδρο μετα απο περιπου 7000 χιλιομετρα. Μεσα σε παρενθεση ειναι οι αντιστοιχες μετρησεις , που ειχε παρει ο μηχανικος στο συνεργειο.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ.jpg
ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ.jpg (33.63 KiB) 2048 προβολές

Ο κατασκευαστης δινει ελαχιστη συμπιεση 185psi και οι δικοι μου ειναι ολοι κατω απο το οριο , απο 173 ως 180.
Δεν ξερω αν το συστημα γκαζιου, μπορει με καποιο τροπο να επηεραζει την μετρηση . Που ακριβως ψεκαζει το καθε μπεκ αεριου; Αν το σωληνακι απο το μπεκ αεριου , συνδεεται αμεσα στον χωρο του καθε κυλινδρου, τοτε θα πρεπει να επηρεαζει την μετρηση. Δεν κατεχω απο μηχανες , οποτε μαλλον ειναι λαθος αυτο που εγραψα. Εκ των υστερων σκεφτομενος οτι υπαρχουν βαλβιδες εισαγωγης, το μπεκ αεριου θα πρεπει να ψεκαζει στον χωρο πριν την βαλβιδα εισαγωγης, οπως και το μπεκ βενζινης. Τωρα ως συνταξιουχος θα ασχοληθω να μαθω λιγα πραγματα.
Να αναφερω οτι στον κυλινδρο 3 εχει μπει σπειρωμα καθως πριν 3 χρονια ειχε τιναξει το μπουζι, οποτε πρεπει να αυξηθηκε γυρω στο ενα χιλιοστο η αποσταση της ακιδας απο το πιστονι.
Επειδη μου καιει λαδια , περιπου 1 λιτρο καθε 1200 χιλιομετρα, θα κανω επισκευη στο μπλοκ κινητηρα, αλλα οχι εδω στο Αγρινιο. Ενας ξαδερφος μου , μου προτεινε τον Αρη Τσατσαρη στην Κορινθο, αλλα θα ηθελα να ακουσω και μερικες προτασεις και απο εσας.
Ετσι για το ιστορικο να αναφερω: πριν 2 χρονια ειχα κανει μια γενικη επισκευη κινητηρα ,με πληρες σετ στεγανοποιησης, καθως ειχε διαρροες λαδιου εξωτερικα και ειχε γινει πλανισμα στα καπακια , αλλαγη βαλβιδων εξαγωγης , αλλαγη σε ολα τα τσιμουχακια βαλβιδων και αλλαγη καδενας. Ενω ειχε κατεβει το μπλοκ με τα πιστονια, μαλλον κακως δεν ελεγχθηκαν και δεν αλλαχθηκαν τουλαχιστον τα ελατηρια απο τα πιστονια. Απο οσο ρωτησα 2 απο τους τορνους εδω στο Αγρινιο δεν αναλαμβαναν το V6 μπλοκ.
Γενικα η επισκευη δεν πηγε καλα, καθως ο αρχιμαστορας εβαλε να ασχοληθει με την επισκευη ενας οχι καταλληλος μαστορας, που δεν σημειωνε τιποτε στο λυσιμο του κινητηρα και χρειαστηκε μετα να ασχοληθει ο δευτερος στην ιεραρχια μηχανικος μια εβδομαδα για να λειτουργησει σωστα το συστημα με βενζινη, με την δικη μου βοηθεια , που βρηκα τα χρωματα καλωδιων των μπεκ βενζινης σε καθε κυλινδρο.
Για το συστημα γκαζιου brc, που δεν λειτουργουσε σωστα μετα την επισκευη , μετα απο 2-3 προσπαθειες των εδω μηχανικων , που ασχολουνται λιγο με brc, χωρις εξουσιοδοτηση απο την brc, χρειαστηκε να επισκεφτω τον εξουσιοδοτημενο εκπροσωπο brc , Γιαννη Σακκούλη στην Ναυπακτο, για να το επιδιορθωσει , αλλαζοντας ενα κολλημενο μπεκ και προληπτικα την μεμβρανη του πνευμονα.
Γενικα οπως ειπα η επισκευη δεν πηγε κατα το δοκουν και ακομα μαζευω μονος μου διαφορα, που μπορει να οφειλονται ειτε στην επεμβαση απο ακαταλληλο μαστορα ειτε στην παλαιοτητα του αυτοκινητου, οπως το σκισιμο στις εσωτερικες φουσκες στον λεβιε ταχυτητων και τετρακινησης και η φθορα του δοντιου σε ολα τα φις απο τα μπεκ βενζινης. Πριν κανα τριμηνο ρεταριζε ο κινητηρας οταν λειτουργουσε με βενζινη ενω με αεριο-γκαζι δουλευε κανονικα. Οταν πηγα για δευτερη φορα στον μηχανικο, εκει που τον περιμενα παρατηρησα οτι το φις στο μπεκ απο τον κυλινδρο 1 δεν ηταν καλα κουμπωμενο. Σε εξονυστικο ελεγχο ολων των φις, παρατηρησα οτι κανενα απο τα φις πανω στο μπεκ, δεν ειχε το δοντακι συγκρατησης, ειχε φθαρει εντελως σαν μην ειχε απο την μανα του. Χρειαστηκε η παρακατω πατεντα , ενας σωληνας βενζινης ή φρενων (οτι ειχα διαθεσιμο) με διαμετρο γυρω στα 10 χιλιοστα, στερεωμενος με ταιραπ, σφηνωμενος στην εγκοπη πανω απο το φις, που εξασφαλιζει οτι δεν πεταχτει το φις απο το μπεκ και δεν θα ρεταρει ο κινητηρας
ΣΤΕΡΕΩΣΗ ΦΙΣ ΜΠΕΚ ΒΕΝΖΙΝΗΣ.jpg
ΣΤΕΡΕΩΣΗ ΦΙΣ ΜΠΕΚ ΒΕΝΖΙΝΗΣ.jpg (25.34 KiB) 2048 προβολές
Τελευταία επεξεργασία από gba και Κυρ Οκτ 06, 2024 12:51 am, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

Δημοσίευσηαπό gba » Πέμ Οκτ 03, 2024 10:21 pm

Καλησπερα σε ολους.
Μιας και ειχα λυμενο το αυτοκινητο απο το πρωΐ, ειπα να παρω παλι μετρησεις, αλλα με κρυο κινητηρα.
Μετραω απο δεξια τους κυλινδρους 1, 3, 5 και μου εβγαζε σε σχεση με το πρωϊ 3 ως 5 psi λιγοτερα.
Ξεκιναω απο αριστερα με τον κυλινδρο 2 και μου βγαζει οτι το πρωΐ. Μετραω τους 4 και 6 και μου δειχνει 195 με 200 psi και κατα την μετρηση ακουγα και καποιο σφυριγμα αερα. Ξαναμετραω τον 2 και δεν ακουω σφυριγμα και μου βγαζει 180 psi. Ξαναμετραω απο δεξια τους 1, 3, 5 και ξαναβλεπω ενδειξεις 195 με 200 psi και ακουω παλι σφυριγμα , σαν να χανει καπου αερα. Οποτε βραχυκυκλωσα και σταματησα να σημειωνω τις μετρησεις. Βιδωνω τα μπουζι με δυναμομετρο με ροπη γυρω στα 25N.m και βαζω τους πολλαπλασιαστες. Ολα καλα μεχρι τον κυλινδρο 2 , οπου η φυσσα του πολλαπλασιαστη δεν εμπαινε με τιποτε. Μετραω την αποσταση του μπουζι απο το χειλος της τρυπας και βλεπω οτι ειναι πιο ψηλα. Τι λετε να ειχε γινει. Ειχε μεινει μεσα στον κυλινδρο 2, ο ανταπτορας 14mm απο το συστημα μετρησης , αλλα επειδη και η καταληξη απο τον ελαστικο σωληνα ηταν παλι 14mm και για αυτο συνεχισα να παιρνω μετρησεις μετα την μετρηση στον κυλινδρο 2.
Με βλεπω αυριο να ξαναπαιρνω μετρησεις χωρις ανταπτορα.
Θα το συζητησω αυριο και με τον μηχανικο στο συνεργειο, οπου θα παω να αλλαξω τα σινεμπλοκ απο το μπροστινο διαφορικο, που στην αντιπροσωπεια μονο αγορα κοστιζαν 60 ευρω και ο γερμανος μου τα εστειλε απο την Γερμανια με 12 ευρω ( aftermarket) και 9 ευρω μεταφορικα.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

Δημοσίευσηαπό gba » Σάβ Οκτ 05, 2024 1:34 pm

Σημερα πηρα μια νεα μετρηση , με τον κινητηρα πιο ζεστο, απο οτι η πρωτη μετρηση και χωρις ανταπτορα, αφου η εξοδος του σωληνα ταιριαζει με τα μπουζι μου 14mm.
Ειναι αυτες με κοκκινο χρωμα στην φωτογραφια
ΝΕΑ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ.jpg
ΝΕΑ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ.jpg (44.32 KiB) 2048 προβολές

Το δικο μου συμπερασμα ειναι οτι χρειαζεται επισκευη ο κινητηρας , αν και τωρα, οπως ειναι το αυτοκινητο, <<πεταει>>,
οπως ελεγε περισυ και ενας φιλος μου , που καναμε μαζι καθημερινα 130 χιλιομετρα για την δουλεια .
Απο την αλλη, εγω που το ξερω και στα καλα του , βλεπω οτι εχει πεσει και καιει και λαδια , περαν των ανεκτων οριων.
Τελευταία επεξεργασία από gba και Κυρ Οκτ 06, 2024 12:53 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

Δημοσίευσηαπό gba » Σάβ Οκτ 05, 2024 8:19 pm

Το απογευμα εκανα νεα μετρηση με τον κινητηρα κρυο και ειχα περιπου τις ιδιες μετρησεις.
Μετα εκανα την μετρηση με την πληρωση λαδιου, που λεει εδω
https://www.youtube.com/watch?v=Jd8XMIXb8Jw&list=PLdh_NWkA__u8Qz7v6ZLWI7TvRkh9DyDvr&index=4
δηλαδη πριν την καθε μετρηση, προσθετα σε καθε κυλινδρο απο την μερια των μπουζι, περιπου 4 κουταλακια του γλυκου λαδι 10/40, (στο βιντεο λεει 2 κουταλακια , αλλα λογω μεγαλυτερου μεγεθους πιστονιων εβαζα 4 ) , και ολοι οι κυλινδροι εδειξαν συμπιεση 225 με 233 psi.
Οποτε βασει του βιντεο, ειναι ασφαλες οτι δεν εχω προβλημα διαρροης στις βαλβιδες , αλλα μονο στα πιστονια και πιθανοτατα στα ελατηρια.
Για την ωρα θα προσθεσω 800 ml απο αυτο το καθαριστικο για τα ελατηρια στα πιστονια της wurth
https://www.stelpet.gr/Proion/9483/146/Katharistiko-Kinitiron-Wurth-5861310400-400ml/ ,
πριν την αλλαγη λαδιων και αν δεν πετυχει , παω για ελατηρια στα πιστονια.
Τελευταία επεξεργασία από gba και Κυρ Οκτ 06, 2024 1:16 am, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

Δημοσίευσηαπό costas66 » Σάβ Οκτ 05, 2024 8:28 pm

Φίλε gba διάβασε τους κανόνες του φόρουμ σχετικά με τις φωτογραφίες.

Οι φωτογραφίες που ανεβαίνουν στο φόρουμ μέσω εξωτερικών συνδέσμων uploading & sharing φωτογραφιών, κοινώς σελίδες "Third party hosts", δεν γίνονται δεκτές από το σύστημα του φόρουμ :!:

Παρακαλείσθε να χρησιμοποιείτε την υπηρεσία uploading συνημμένων αρχείων για να ανεβάστε φωτογραφίες στις δημοσιεύσεις σας ;-)


Δες στις ανακοινώσεις το πως μπορείς να το κάνεις και μετά διόρθωσε τις δημοσιεύσεις σου.
Αν χρειαστείς κάποια άλλη βοήθεια ,εδώ είμαστε.
Ευχαριστώ.
Everything is okay in the end, if it's not ok, then it's not the end.
Άβαταρ μέλους
costas66
Moderator
Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 7513
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 10, 2013 1:14 am
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ - ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Λάστιχα: Michelin Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 215/65/16
Suspension: KYB + MAD + 7cm
cb: Ναι
Aka: Ο "έχω έναν γνωστό..."
Name: Κώστας

Re: ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

Δημοσίευσηαπό Antonioz » Σάβ Οκτ 05, 2024 9:31 pm

(οτι έγραψες τα διάβασα λίγο γρήγορα)
1) για εμένα προληπτικά και μόνο έπρεπε κατ'ελαχιστον να αλλάξεις τα ελατήρια αφού μπήκες σε τέτοια διαδικασία
2) αφού σου καίει τόσο πολύ λάδι σίγουρα έχει θέμα στεγάνωσης απο τα ελατήρια , φαντάζομαι θα μυρίζει πολύ και η εξάτμιση. Το εντυπωσιακό ειναι οτι όλοι οι κύλινδροι έχουν ομοια φθορά και εκ'επέκταση συμπίεση
3) το αέριο και οι βαλβίδες μπορεί να είχαν θέμα λόγω αερίου, αλλά νομίζω το λάδι που χάνεις τα λέει όλα (κάνε μια προληπτική συντήρηση και σε αυτές για να γίνει καινούριο το εργαλείο)
SY2CJI
Πάρτε τα "γαϊδούρια" σας και άιντε στα βουνά!!
Άβαταρ μέλους
Antonioz
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 5415
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 22, 2009 10:10 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Λάστιχα: General Grabber AT3
Διάσταση ελαστικών: 225/75-16
Suspension: MP
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Αντώνιος

Re: ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

Δημοσίευσηαπό gba » Κυρ Οκτ 06, 2024 1:23 am

Οι βαλβιδες εξαγωγης αλλαχθηκαν πριν 2 χρονια οπως και ολα τα τσιμουχακια και στις βαλβιδες εισαγωγης και εξαγωγης.
Χαζομαρα , που δεν αλλαχθηκαν τοτε τα ελατηρια απο τα πιστονια.
Ο ιδιος ειμαι ασχετος απο αυτοκινητα, μετα την επισκευη εψαξα και εμαθα λιγα πραγματα.
Θεωρω οτι ο μηχανικος θα επρεπε να μου πει να αλλαξουμε τουλαχιστον τα ελατηρια, οπως μου ειπε για πλανισμα καπακιων και αλλαγη βαλβιδων εξαγωγης και αλλαγη στα τσιμουχακια βαλβιδων.
Τωρα θα πρεπει να γινει σωστη επισκευη σε ολα.

θα μου ειναι χρησιμη πληροφορια, αν εχετε υποψη καποιον καλο τορνο , για εγγυημενη επισκευη σε μπλοκ V6, καθως εδω στο Αγρινιο δεν αναλαμβανουν το μπλοκ πιστονιων V6, παρα μονο τα καπακια. Εχω μια προταση για τον Αρη στην Κορινθο, αλλα ας εχω και αλλους υποψιν.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

Δημοσίευσηαπό gba » Σάβ Ιουν 28, 2025 2:14 pm

Καλησπέρα σε ολους.
Λογω του παραπανω προβληματος , πριν δυο μηνες κατεβηκε η μηχανη για γενικη επισκευη και επι τη ευκαιρια αλλαξα και τον , που ειχε γινει κουδουνιστρα και μιας και ολα εγιναν βιδες, γενικα αγοραστηκε καινουργιο ανταλλακτικο, οπου βλεπαμε οτι ειχε φθορα, ( δισκος,πλατω, ρουλεμαν, σετ καδενας μηχανης και σετ καδενας αντλιας λαδιου, αισθητηρας πιεσης λαδιου και σετ στεγανοποιησης.
Σημερα παρελαβα τον κορμο με τα καπακια της μηχανης, που ειχε αποσταλει για ρεκτιφιε στον , οπου εγινε αλλαγη πιστονιων, ελατηριων, ρεκτιφιε στα χιτωνια, αλλαγη τσιμουχακιων βαλβιδων και ειδικη μετρηση για τις διαρροη στις βαλβιδες απο τα καπακια.
Απο εβδομαδα θα γινει η επανασυρμολογηση στον , αν και ειναι αμφιβολο λογω της απερργιας των συνεργειων.
Μεχρι τωρα ειμαι δυο μηνες χωρις αυτοκινητο. 10 μερες καθυστερηση απο ενα φιλο του αδελφου μου, που ειχε υποσχεθει να μου βρει οτι ανταλλακτικα χρειαζομαι και τελικα δεν τα βρηκε, 30 μερες απο τα κεντρικα στην suzuki για να μου φερει καποια που δεν ειχε διαθεσιμα και δεν υπηρχαν διαθεσιμα και σε aftermarket και 20 μερες ο τορναδορος-ρεκτιφιε.
Το συμπερασμα μου: τετοιες χρονοβορες επισκευες ενδεικνυται να γινονται αρχη χρονιας, να γλιτωνουμε και τα τελη κυκλοφοριας καποιους μηνες.
Ευελπιστω οτι η επισκευη θα αποδωσει τα αναμενομενα .
Θα ενημερωσω για τα αποτελεσματα, οταν ολοκληρωθει.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

Δημοσίευσηαπό gba » Πέμ Ιούλ 17, 2025 12:35 pm

GV V6 H25.JPG

Καλημερα σε ολους.
Μετα απο 2,5 μηνες, την Τριτη 15-07-2025, παρελαβα το GV μου, απο την γενικη επισκευη. Εκανα 120 χιλιομετρα
και απο τις πρωτες ενδειξεις διαφαινεται οτι
ο και o εκαναν πολυ καλη δουλεια
και σαν να ξανανιωσε ο γεροντας :lol: .



Θα ακολουθησει στρωσιμο με ευρος λειτουργιας κυριως στις 2500 με 3500 στροφες, προσπαθωντας να γινουν πολλοι κυκλοι, μονο με βενζινη και οχι lpg ,
με λαδι 10w-40 με αλλαγες λαδιου και φιλτρου λαδιου στα 700 και 2500 χιλιομετρα
και μετα κανονικη λειτουργια με lpg , με λαδι 5w-30 acea c3 με αλλαγες ανα 8000 χιλιομετρα.
Τελευταία επεξεργασία από costas66 και Σάβ Ιούλ 19, 2025 3:50 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Αιτία: Ενσωμάτωση video
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

Δημοσίευσηαπό gba » Πέμ Ιούλ 17, 2025 11:29 pm

Παρακατω ειναι οι συμβουλες του GPT για το στρωσιμο του κινητηρα.
Στα πρωτα 100 χιλιομετρα ξεφυγα λιγα προς τα πανω , αλλα με ζεστο κινητηρα , οποτε δεν υπαρχει προβλημα κατα τον GPT.
Πρόγραμμα Στρωσίματος Κινητήρα με Κύκλους Στροφών (RPM)
Χιλιόμετρα Εύρος στροφών (rpm) Οδηγική συμπεριφορά Σχόλια
0–100 km 1.800–2.500 Ήπια επιτάχυνση, χωρίς πίεση, καλή προθέρμανση Απαγορεύεται LPG – μόνο βενζίνη
100–300 km 2.000–2.700 Εναλλαγές φορτίου, ελαφριές ανηφόρες Έλεγχος στάθμης λαδιού ανά 200 km
300–500 km 2.200–2.800 (με στιγμές 3.000) Κύκλοι rpm με ήπιες αυξομειώσεις στροφών Όχι σταθερές rpm για πολλή ώρα
500–1.000 km 2.300–3.200 (κύκλοι προς 3.500) Συχνότεροι κύκλοι 2.300–3.200 rpm Μην κρατάς τις 3.500 rpm συνεχόμενα 1η αλλαγη λαδιου και φιλτρου λαδιου στα 500 με 700 χιλιομετρα
1.000–1.500 km 2.500–3.400 (σύντομοι κύκλοι στις 3.500) Ενσωμάτωση στιγμιαίας λειτουργίας κοντά στη ροπή Προσοχή στη θερμοκρασία νερού και λαδιού
1.500–2.000 km 2.500–3.500 (πλήρεις κύκλοι) Περισσότερη χρήση ροπής σε ανηφόρες Αποφυγή απότομου γκαζιού
2.000–2.500 km 2.500–3.500 (φυσιολογική οδήγηση) Έτοιμος για 2η αλλαγή λαδιού και φιλτρου λαδιου – έλεγχος λειτουργίας
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

Δημοσίευσηαπό Antonioz » Παρ Ιούλ 18, 2025 8:34 am

οι 3500rpm μήπως ειναι λίγο ανεβασμένες για το V6, με το πιο πρόσφατο (V6 ngv) σπάνια να ανεβάσω πάνω απο 3000rpm, μονο σε προσπεράσεις κλπ δηλ (και αν)
Σε καθημεριμή βάση λειτουργεί max 2000-2500rpm
SY2CJI
Πάρτε τα "γαϊδούρια" σας και άιντε στα βουνά!!
Άβαταρ μέλους
Antonioz
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 5415
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 22, 2009 10:10 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Λάστιχα: General Grabber AT3
Διάσταση ελαστικών: 225/75-16
Suspension: MP
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Αντώνιος

Re: ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

Δημοσίευσηαπό gba » Σάβ Ιούλ 19, 2025 9:06 pm

Απο οταν ημουν νεος οδηγος, μερικες δεκατιες πριν :lol: , ειχα διαβασει καποια αρθρα στο autotriti,
που προτειναν να οδηγουμε κοντα στις στροφες της μεγιστης ροπης
και το δικο μου GV, εχει μεγιστη ροπη στις 3500 στροφες.
Μπορει και να εχω διαμορφωσει και εσφαλμενη αποψη και γηρασκω αει διδασκομενος.
Θα ρωτησω και τον gpt, να το ψαξει , αν και δηλωνει οτι μπορει να κανει λαθος στις απαντησεις του.
Παραθετω και την απαντηση του gpt και θεωρω οτι ο κανονας που ακολουθουσα ειναι αρχη :
Ο κινητήρας πρέπει να λειτουργεί «άνετα», χωρίς να «πνίγεται» ή να «ουρλιάζει» και με δικα μου λογια να μπορει ο κινητηρας να δωσει πατωντας το γκαζι.

Οδήγηση με βάση τη ροπή και τις στροφές – Βασικές αρχές

Γενικά

Οδηγούμε έτσι ώστε ο κινητήρας να έχει καλή απόκριση χωρίς να ζορίζεται ή να «ουρλιάζει».

Η μέγιστη ροπή (π.χ. 3500 rpm στο Grand Vitara 2.5 V6) είναι χρήσιμη όταν χρειάζεται δύναμη, αλλά όχι απαραίτητα για οικονομική ή ήρεμη οδήγηση.

Εντός πόλης – Επαρχιακοί δρόμοι

Κρατάμε τις στροφές μεταξύ 2000–3000 rpm.

Οδηγούμε με ήπιες επιταχύνσεις και αποφεύγουμε περιττές αλλαγές ταχυτήτων.

Αν ο κινητήρας αργεί να ανταποκριθεί στο γκάζι, κατεβάζουμε ταχύτητα.

Εθνική Οδός – Σταθερές ταχύτητες

Οδηγούμε με στροφές 2800–3300 rpm (π.χ. με 5η ή 6η).

Αν χρειαστεί προσπέραση ή έντονη επιτάχυνση, φτάνουμε μέχρι και 3500–4000 rpm.

Ανήφοροι – Ρυμούλκηση – Εκτός δρόμου

Κρατάμε τις στροφές κοντά στη μέγιστη ροπή (περίπου 3500 rpm).

Αποφεύγουμε πολύ χαμηλές στροφές (κάτω από 1800 rpm), γιατί μειώνεται η δύναμη του κινητήρα.

Επιπλέον συμβουλές

Η οικονομία καυσίμου εξαρτάται περισσότερο από το πώς πατάμε το γκάζι και λιγότερο από τις στροφές.

Η ομαλή και σταθερή οδήγηση προστατεύει τον κινητήρα και μειώνει τη φθορά.

Ιδανικά, ο κινητήρας πρέπει να μπορεί να ανταποκριθεί άμεσα στο πάτημα του γκαζιού – να μην «σέρνεται», αλλά ούτε να λειτουργεί άσκοπα σε υψηλές στροφές.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος

Re: ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ;

Δημοσίευσηαπό gba » Κυρ Ιούλ 20, 2025 10:26 pm

Antonioz έγραψε:οι 3500rpm μήπως ειναι λίγο ανεβασμένες για το V6, με το πιο πρόσφατο (V6 ngv) σπάνια να ανεβάσω πάνω απο 3000rpm, μονο σε προσπεράσεις κλπ δηλ (και αν)
Σε καθημεριμή βάση λειτουργεί max 2000-2500rpm


Antonioz, αν δεν κανω λαθος το δικο σου NGV, 3,2 V6, εχει μεγιστη ροπη στις 3200 στροφες , οποτε σιγουρα οι 3500 στροφες ειναι λιγο ανεβασμενες και ειναι μονο για προσπερασεις και αν , οπως γραφεις.
Αν ειναι ετσι , το δικο μου χρειαζεται να δουλευει τουλαχιστον 300 στροφες περισσοτερο απο το δικο σου λογω της μεγιστης ροπης στις 3500 στροφες και λογω υπολειπομενης ισχυος και κυβικων και παλιοτερης τεχνολογιας χρειαζεται και περισσοτερες απο 300 στροφες σε ανηφορες, γρηγορες προσπερασεις κτλπ.
Για τεσσερα χρονια πηγαινοερχομουν Αγρινιο , Μυτικα Αιτ/νιας μια αποσταση 130 χιλιομετρα περιπου πηγαινε αλλα, οποτε ειχα και την ευκαιρια να το τεσταρω και αποψη οικονομιας καυσιμου οδηγωντας μερικες φορες πιο συντηρητικα περιπου στις 2800 με 3000 στροφες και δεν ειδα σημαντικη διαφορα στα καυσιμα, οποτε οδηγουσα κοντα στις 3500 στροφες , επιλεγοντας την καταλληλη ταχυτητα και ιδιως στις ανηφορες.
Και οπως ειπα παραπανω, γενικα στην ιδιοσυγκρασια μου ταιριαζει να οδηγω διαισθητικα στις περιοχες των στροφων , οπου πατωντας το γκαζι να εχω αμεση ανταποκριση.
Άβαταρ μέλους
gba
4x4 Regular member
4x4 Regular member
 
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: Παρ Σεπ 20, 2024 11:30 pm
Λάστιχα: Michelin/ Latitude Cross
Διάσταση ελαστικών: 235/60 R16
Suspension: BILSTEINB6perfomance
cb: Όχι
Εργάτης: Όχι
Name: Γιώργος


Επιστροφή στο Μηχανολογικά/Ηλεκτρολογικά

KonKalamata Τετ Ιούλ 30, 2025 9:59 am Καλημέρες!
arahova Τετ Ιούλ 30, 2025 9:13 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Ιούλ 30, 2025 6:54 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Ιούλ 29, 2025 9:03 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Ιούλ 29, 2025 7:08 am Καλημέρα σας.
arahova Δευτ Ιούλ 28, 2025 8:48 am Καλημέρα σε όλους, καλή εβδομάδα και καλά μπάνια.
KonKalamata Δευτ Ιούλ 28, 2025 7:18 am Καλημέρα και καλή μας εβδομάδα!
antonis1627 Δευτ Ιούλ 28, 2025 6:47 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
arahova Κυρ Ιούλ 27, 2025 9:08 am Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή.
antonis1627 Κυρ Ιούλ 27, 2025 7:22 am Καλημέρα σας
antonis1627 Σάβ Ιούλ 26, 2025 7:33 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
arahova Παρ Ιούλ 25, 2025 9:23 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ/Κ.
antonis1627 Παρ Ιούλ 25, 2025 6:37 am Καλημέρα σας.
arahova Πέμ Ιούλ 24, 2025 9:51 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Ιούλ 23, 2025 7:28 am Σάββατο 26 Ιουλίου 2025 πάμε για κρασάκι στην
antonis1627 Τετ Ιούλ 23, 2025 7:22 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Ιούλ 22, 2025 9:34 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Ιούλ 22, 2025 6:40 am Καλημέρα σας.
arahova Δευτ Ιούλ 21, 2025 9:38 am Καλημέρα σε όλους και καλή εβδομάδα.
KonKalamata Δευτ Ιούλ 21, 2025 9:14 am Καλημέρα!
KonKalamata Δευτ Ιούλ 21, 2025 9:14 am Καλή εβδομάδα στην ομάδα
antonis1627 Δευτ Ιούλ 21, 2025 6:32 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
arahova Κυρ Ιούλ 20, 2025 10:17 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Κυρ Ιούλ 20, 2025 7:58 am Καλημέρα σας.
arahova Σάβ Ιούλ 19, 2025 9:43 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες