Στα αυτοκινητα μας (ΝV) και όχι μόνο, όλες οι εντολές συγκεντρώνοντε (ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές) στο ABS.
To ABS έχει για κάθε τροχό ένα εμβολάκι πίεσης, το οποίο στέλνει ανεξάρτητα σε κάθε τροχό υγρά φρένων,
ανάλογα τις ανάγκες του αυτοκινήτου. Για κάθε τροχό φεύγει και ένα σωληνάκι.
1. Μια από τις πιο κυρίες εργασίες του ABS είναι το αντί μπλοκ των τροχών. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε το τρέμουλο στο πεντάλ του φρένου.
2. Φρενάρισμα του τροχού που γυρίζει (σπινάρει) αδικαιολόγιτα. Διότι βούλιαξε, γλιστράει. (ESP)
3. Εντολή συγκρατήσεις του αυτοκινήτου μέχρι να ξεκινήσει σε αναφορικό δρόμο. (Hill-holder)
4. Σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (Brake Assist)
5. Σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control)
6. Διόρθωση πλαγιολίσθησης αυτοκινήτου
Μπορεί κάποιες ακόμα λειτουργίες να μου διαφεύγουν.
Όλα αυτά έχουν σχέσει με τα φρένα και την διαχείριση των φρένων την έχει το ΑBS, σύμφωνα με τις εντολές που παίρνει.
Μεγάλο ρόλο κάθε φορά παίζει το βάρος του αυτοκινήτου. Επειδή κάπου δεν έχει κάποια ζυγαριά, το βάρος υπολογίζεται κάθε φορά με το πόσο κάθεται (φορτώνεται) το αυτοκίνητο.
Ακόμα "παίζει" το ύψος στα μεσαία, αυτόματα καθ' ύψος, φώτα στα NV GLX.
Σύμφωνα λοιπόν με το βάρος (ύψος) ανάλογα φρενάρουν και πίσω τροχοί. Πάντα οι πίσω φρενάρουν λιγότερο απο τους μπροστά, για να μη πλαγιολισθαίνει στο φρενάρισμα.
Σε άλλο θέμα αναφέρομε για το πείραμα που κάναμε σχετικά με το πόσο καθισμένο ήταν το αυτοκινητο (ΝV) και την πίεση υγρών φρένων που δεχόντουσαν τα φρένα.
Στα παλαιότερα Vitara αλλά και σχεδόν σε όλα τα αυτοκινητα υπάρχει η λεγόμενη "βαλβίδα κατανομής" για τα πίσω φρένα. Έπαιρνε ρυθμίσεις με ντίζα σχετικά με το βάρος (ύψος) των αυτοκινήτων,
για να κατανεμηθεί η ανάλογη πίεση υγρών στα πίσω φρένα.
Y.Γ. Όντως τα μπροστινά τακάκια έχουν σχεδόν το τριπλάσιο υλικό από τα πίσω (φερμουίτ) και τα αλλάζουμε πολύ πιο ταχτικά, σε όλα τα αυτοκίνητα.
Ξέρω είμαστε εκτός θέματος, αν είναι να μεταφερθούν τα γραφόμενα.
