Η επιλογή των λαδιών έχει να κάνει τόσο με την σωστή λειτουργία του κινητήρα όσο και με την διάρκεια της ζωής του. Σε αυτό το tread θα αναφερθούμε στα βενζινοκίνητα NV και όχι για στα πετρελαιοκίνητα NV τα όποια θέλουν μια ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή των λαδιών λόγω του φίλτρου DPF.
Όσοι λοιπόν έχουμε βενζινοκινητήρες, στην σελίδα του manual 7-20 αναφέρεται ότι αλλάζουμε λάδια κάθε 10.000 Km. Προτείνονται επίσης στις σελίδες 7-46 και 11-5 τα SAE 0-20 ως καλύτερη επιλογή.
Και εδώ ξεκινούν οι προβληματισμοί. Τι λάδια θα πρέπει να επιλέξω όταν κυκλοφορώ στην Αθήνα και ιδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, που έχουμε υψηλές θερμοκρασίες, σταμάτα ξεκινά, σκόνη κλπ. Επίσης τα λάδια που θα επιλέξω για την Αθήνα θα με καλύπτουν άραγε αν βρεθώ σε κρύες περιοχές με χιόνια;
Προσωπικά επιλέγω πάντα την καλύτερη ποιότητα λαδιού και έχω σαν κανόνα να τα αλλάζω μαζί με το φίλτρο κάθε 7000-8000 Km. Όπως επίσης αλλάζω και το φίλτρο του αέρα στα μισά των χιλιομέτρων από αυτά που αναγράφονται στο manual. Έχοντας κάνει κάποια σεβαστά χιλιόμετρα στην ζωή μου σε Ελλάδα και εξωτερικό και με αρκετές αλλαγές αυτοκινήτων, διαπίστωσα ότι με αυτή την συνταγή γλύτωσα χρήματα από σημαντικές μηχανικές φθορές.
Η ερώτηση είναι αν θα βάζατε τα SAE 0-20 όπως προτείνει ο κατασκευαστής ως (καλύτερη) επιλογή ; ή θα επιλέγατε κάποιο άλλο λάδι και γιατί.