eddiekayak έγραψε:Δεν ξέρω τι κανω λάθος....πραγματικά. Χθες έκανα δοκιμή και μηδένισα την μέση κατανάλωση. Οδήγησα 7 + 7 χλμ για τη δουλειά, ακολουθούσα ΠΑΝΤΑ το βελάκι για τις αλλαγές, όπου μπορούσα ¨άφιηνα¨ και εγραψε 7.5lt. Σήμερα το πρωι δε, όταν έβαλα μπροστά (είχε 8 βαθμούς) περίμενα 5 λεπτά να ζεσταθει πριν φύγω και απο 7.5 πήγε 8.6 !!!! Κατάπινε και στο ρελαντι !!! Χωρις clima.....
eddiekayak έγραψε:Δεν ξέρω τι κανω λάθος....πραγματικά..... ...Σήμερα το πρωι δε, όταν έβαλα μπροστά (είχε 8 βαθμούς) περίμενα 5 λεπτά να ζεσταθει πριν φύγω και απο 7.5 πήγε 8.6 !!!! Κατάπινε και στο ρελαντι !!! Χωρις clima.....
Δεν περιμένουμε να ζεσταθεί το αυτοκίνητο μας το σωτήριο έτος 2021! Πριν 40 χρόνια το έκαναν οι παππούδες μας αλλά πλέον δεν χρειάζεται.
eddiekayak έγραψε:Δεν ξέρω τι κανω λάθος....πραγματικά. Χθες έκανα δοκιμή και μηδένισα την μέση κατανάλωση. Οδήγησα 7 + 7 χλμ για τη δουλειά, ακολουθούσα ΠΑΝΤΑ το βελάκι για τις αλλαγές, όπου μπορούσα ¨άφιηνα¨ και εγραψε 7.5lt. Σήμερα το πρωι δε, όταν έβαλα μπροστά (είχε 8 βαθμούς) περίμενα 5 λεπτά να ζεσταθει πριν φύγω και απο 7.5 πήγε 8.6 !!!! Κατάπινε και στο ρελαντι !!! Χωρις clima.....
Δικός μου είσαι εσύ...!
Σε καταλαβαίνω απόλυτα.
Το ίδιο ακριβώς παθαίνω κ εγώ, πάω τέρμα οικονομικά και βγάζω με το ζόρι ενα 7L/100.
Ειδικά τώρα που κάνουμε μικρές διαδρομές η κατανάλωση είναι ανεβασμένη. Αυτόν τον μήνα που η μέγιστη διαδρομή μου δεν ξεπερνούσε τα 10-15 λεπτά και σε εμένα η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 6.5-7.0 lt. Παίζει ρόλο βέβαια και ο κρύος καιρός όπως και ότι η προδιαγραφή της βενζίνης είναι διαφορετική τον χειμώνα και ίσως επηρεάζει κατιτίς στην κατανάλωση ειδικά τους ζεστούς χειμώνες όπως ο φετινός. (Έχει μεγαλύτερη τάση ατμών, 80kpa τον χειμώνα και 60kpa το καλοκαίρι)
SY2CDS The trouble is, you think you have time --Buddha
Το χειμώνα (αν έχει κρύο), δουλεύει πιο πολύ και πιο συχνά (σε κάθε μικρή διαδρομή) η χαρτογραφημένη κρύα εκκίνηση, για αυτό και η λίγο αυξημένη κατανάλωση. Αν οι διαδρομές ήταν μεγάλες δε θα έπαιζε τόσο μεγάλο ρόλο.
Έτσι ακριβώς, αλλά καλό είναι να περιμένουμε για περίπου 10 δευτερόλεπτα (και όχι παραπάνω), μέχρι να κυκλοφορήσει το λάδι σε όλη τη μηχανή!
Μετά, απλά ξεκινάμε χωρίς να το ζορίζουμε, μέχρι να κουνηθεί λίγο η βελόνα της θερμοκρασίας! (ή μέχρι να αρχίσει να βγάζει χλιαρό αέρα ο κλιματισμός)[/quote]
Δηλαδη που εγω περιμενω να πεσουν οι στροφες στο ρελαντι δεν κανω καλα??αλλα ειχα διαβασει
Δέκα δευτερόλεπτα αρκούν, μετά ξεκινάς χρησιμοποιώντας μικρές ταχύτητες στο σασμάν χωρίς να ανεβάζεις πολλές στροφές στον κινητήρα. Έτσι ζεσταίνεται πολύ πιο εύκολα.
Μέσα σε λίγα δευτερολεπτα έχει ανεβάσει λάδι και είναι ετοιμο για να ξεκινήσετε. Κυριλέ βεβαιως βεβαιως! Όσο περισσότερο περιμένετε τόσο κακό κάνετε στο περιβάλλον αλλά και στην τσέπη σας, καταναλώνοντας τζάμπα καύσιμο.
Ελάτε τώρα εδώ πάνω πρωί πρωί να ξεκινήσετε δέκα δεύτερα μετά την εκκίνηση του κινητήρα, με θερμοκρασία περιβάλλοντος -10 ή και -15 βαθμούς κελσίου και τα ξαναλέμε...
Γνωρίζετε ότι το 90% της φθοράς ενός κινητήρα γίνεται στα πρώτα λεπτά της λειτουργίας του λόγω χαμηλής θερμοκρασίας; Ο στόχος μας πρέπει να είναι πάντα η αύξηση της θερμοκρασίας ομοιόμορφα και σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα. Κάτι τέτοιο, ασφαλώς, δε σημαίνει ότι πρέπει να κινούμαστε από την αρχή με υψηλές στροφές, αλλά ότι η λεγόμενη «προθέρμανση» δεν είναι τόσο σωστή όσο πιστεύετε, τουλάχιστον σε σύγχρονους κινητήρες ψεκασμού. Με το να αφήνετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας να δουλεύει στο ρελαντί μέχρι να ανεβεί η θερμοκρασία, αφενός αυξάνετε τον χρόνο λειτουργίας σε χαμηλές θερμοκρασίες, αφετέρου ξοδεύετε καύσιμα χωρίς λόγο. Η «χρυσή τομή», αλλά ίσως και η σημαντικότερη συμβουλή για την προστασία του κινητήρα είναι η εξής: με την έναρξη λειτουργίας, ειδικά τους χειμερινούς μήνες, θα πρέπει να αφήνουμε ακίνητο στο ρελαντί το αυτοκίνητο για μόλις 30 δευτερόλεπτα, μόνο και μόνο για να «τρέξει» το λιπαντικό σε όλα τα μέρη του κινητήρα. Αμέσως μετά, ξεκινάμε τη διαδρομή μας οδηγώντας με όσο το δυνατόν χαμηλότερο φορτίο στον κινητήρα. Οι στροφές λειτουργίας δε θα πρέπει να ξεπερνούν τις 2.500-3.000 μέχρι η θερμοκρασία των υγρών να έρθει σε φυσιολογικά επίπεδα. Τέλος, μόλις η θερμοκρασία του ψυκτικού σταθεροποιηθεί ο κινητήρας είναι έτοιμος και πλέον μπορείτε να κινηθείτε με οποιονδήποτε ρυθμό επιθυμείτε.
Υπάρχουν πολλά παρόμοια στο google, που λένε τα ίδια!
Αυτά που γράφει ο Tony louk είναι πολύ σωστά. Το ήπιο δούλεμα του κινητήρα σε φάσμα στροφών 1000 με 2500 χωρίς φορτίο στο μοτέρ. (σανιδωμα και με 1500 rpm) και χωρίς να ανέβουν οι στροφές του κινητήρα πάνω από τις 2500 με 3000 rpm όπου οι τρίβες του κινητήρα παραμένουν μικρές, είναι το πιο σωστό ζέσταμα γιατί δουλεύει καλύτερα η αντλία λαδιού και οι τρίβες δεν είναι μεγάλες. Στατικό ζέσταμα κινητήρα πάλι έτσι γίνεται. Λίγο ρελαντί, και μετά αυξομειώσεις στροφών ολοένα αυξανόμενες. Απλά αν το κάνεις κινούμενος δεν χαραμιζεις το καύσιμο. Μόνο σε αγωνιστικά αυτοκίνητα έχει νόημα.
2 λεπτά υπόθεση είναι να οδηγείς αρκετά ήρεμα χωρίς (πολύ) φορτίο στο μοτέρ. Και το καύσιμο που θα χαραμιζοταν στο ζεσταμα σε έχει πάει και 2 χιλιόμετρα πιο πέρα.
Συγνώμη για το μέγεθος του μηνύματος, αλλά κάθε μέρα με αυτή την τακτική, βλέπεις στο βενζινάδικο αρκετά κάτω την κατανάλωση.