Να συμφωνήσω με τον προ λαλήσαν kostasRS

To λάδι μέσα στο κάρτερ (εν λειτουργία ο κινητήρας) βρίσκετε σε μηδενική πίεση.
Η αντλία λαδιού (έχουν όλα τα αυτοκίνητα) αναλαμβάνει να στέλνει το λάδι σε όλα τα κουζινέτα,
μέχρι επάνω στις βαλβίδες, εκκεντροφόρους και σε όλα τα σημεία τριβής.
Σε αυτά τα σημεία το λάδι βρίσκετε υπό πίεση. Εφόσον κάνει την δουλειά του (λιπαίνει) επιστρέφει
στο κάρτερ (ελαιολεκάνη) δια της βαρύτητας.
Πολλοί κατασκευαστές υπολογίζουν πάντα να υπάρχει μια ποσότητα λαδιού μέσα στο κάτερ
για να προλαβαίνει να κρυώνει.
Το λάδι στον δείκτης μας πρέπει να είναι στην άνω ένδειξη. Αν είναι 1 -2 mm πάνω κάτω δεν παίζει μεγάλο ρόλο.
Η μέτρηση πρέπει να γίνεται έχοντας το αυτοκίνητο σε ευθεία.
Αν δούλευε ο κινητήρας πρέπει να περιμένουμε κάνα 10λεπτο για να κατασταλάξουν τα λάδια.
Η ταχτική μέτρηση, ιδικά μετά από ταξίδι, ποτέ και σε τίποτα δεν βλάπτει.
Αν κάνοντας 3.000 km βλέπουμε έλλειψη περί το μισό κιλό λάδι πρέπει να ανησυχούμε.
Το πρώτο που πρέπει να ελέγξουμε είναι αν έχουμε διαρροές.
Το να καίει ένας κινητήρας λάδι δεν κάνει μόνο κακό στην τσέπη μας.
Κάνει κακό στις βαλβίδες, μπουκώνει με κάπνα όλα τα σημεία που περνάνε τα καυσαέρια,
καζανάκια εξάτμισης, καταλύτη, DPF για τους Diesel.
Επίσης ρυπαίνουμε επιπλέον το περιβάλλον.