Και ας επανέλθουμε στο κυρίως θέμα χωρίς διαγκωνισμούς και λοιπά ευτράπελα!
Θα σας πώ τι κάνω σε περιπτώσεις, πού πέρασα δύσκολα μεν, με επιτυχία και χωρίς πρόβλημα δε, σαν και αυτές...
theo_ts έγραψε:.... Σε πάρα πολυ δυσκολα κομμάτια μπαίνει 1η αργο (4χ4)
...και σίγουρα ήταν τέτοιες (μεγάλη ανηφόρα με φουρκέτες και κατσάβραχο) αφού οι Sial (Jimny), Kostas66, A7Pilot, Ivan, Harijohn (αυτοί με GV), και Michalis Cha με Jeep Cherokee 4.0 l, που ανεβαίναμε παρέα στη Διάσχιση 2020, είχαν επιλέξει και οι 6, μηδενός εξαιρουμένου, 1η με "αργά" και κλειδωμένες πλήμνες (4x4).
Μιλάμε για διαδρομές 500-1000 μ. και όχι απλά σκαρφαλώματα σε βουναλάκια - αναχώματα κλπ.
Κατ' αρχάς, όπως γνωρίζετε οι περισσότεροι, έχω diesel TCSS (αυτόματο), "ψηλωμένο" με αποστάτες 3 εκ. + άλλα 2 εκ. με τα λάστιχα Malatesta Kobra 215/65/16 με σιδερένιες ζάντες από NGV.
Για τέτοιου είδους διαδρομές, θεωρώ πολύ καλύτερη λύση ψηλώματος τους αποστάτες από τα ελατήρια, καθώς το αναπόφευκτο κοπάνημα στα κατσάβραχα, μειώνεται αρκετά και βέβαια μειώνεται ακόμα περισσότερο με μείωση της πίεσης στα λάστιχα γύρω στα 23-25 psi.
Τα Malatesta Kobra (ή γενικά μαντολάστιχα), τα θεωρώ απαραίτητα για το NV, παρότι δεν υπήρχε λάσπη, καθώς του δίνουν επιπλέον 2 εκ. ύψος και πολύ καλό grip = πρόσφυση στα κατσάβραχα.
Στους υπόλοιπους της παρέας, υπήρχαν 2 τουλάχιστον (Kostas66 & Michalis Cha) που είχαν Latitude Cross χωρίς κανένα πρόβλημα.
Για το NV τα Malatesta είναι must (ενώ για τα άλλα αυτοκίνητα όχι), καθώς οι άλλοι δεν εξαντλούν το 100% των δυνατοτήτων τους, ενώ το NV πιστεύω ότι έτσι, ....ίσως τις ξεπερνάει λίγο! (αν αυτό δεν είναι παραδοχή ότι δεν συναγωνιζόμαστε τα "συνονόματα" .... δεν ξέρω τί άλλο να πώ)
To προηγούμενο "κόλπο" (creeping function), όπως σας έγραψα πριν, δεν λειτουργεί σε μεγάλες ανηφόρες.
Το ανέβασμα γίνεται με επιλογή "LOCK", Manual 1η, και με το μάτι συνεχώς στο ταχύμετρο, για να μη πέσουμε κάτω από 7-8 χλμ/ώρα, περίπου 1200-1300 rpm.
Αν αυτό επιτευχθεί σε όλη τη διαδρομή δεν υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα (πατινάρισμα, μυρωδιά δίσκου, alarm κλπ)
Aν αναγκαστώ να μειώσω ταχύτητα σε αρκετό διάστημα (100 - 200
συνεχόμενα μέτρα είναι αρκετά), τότε υπάρχει alarm, που απαιτεί ολιγόλεπτη στάση για να κρυώσουν τα λάδια του transfer, και να σβήσει το alarm.