AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide
? Updates every 5 Seconds
Σε μια εποχή που οι υπερβολές και οι ακραίοι πειραματισμοί ήταν κανόνας, η Lotus 49B ξεχώρισε με τα εξωφρενικά της πτερύγια εμπρός και πίσω, τα οποία προκάλεσαν μερικά από τα πιό ανατριχιαστικά ατυχήματα των 60΄s.
Η ιστορία της Lotus 49B θα μπορούσε να είναι όσα είπε ο Jochen Rindt με ελάχιστες λέξεις, κλείνοντας μιά επιστολή του προς τον ιδιοκτήτη και ιδιοφυή εγκέφαλο της ομάδας Colin Chapman:'' Μπορώ να οδηγήσω μόνο αυτοκίνητα τα οποία εμπιστεύομαι αρκετά.Θεωρώ ότι το σημείο στο οποίο δεν θα έχω καμιά εμπιστοσύνη στα δικά σου αυτοκίνητα είναι πια πολύ κοντά''
Ως γνωστό, ο J. Rindt είχε πει ότι με τις Lotus έχεις μόνο δύο επιλογές, να σκοτωθείς ή να γίνεις πρωταθλητής!!!!!
Ο ίδιος έγινε και τα δύο, ως ο μόνος πιλότος στην ιστορία της Formula 1 που κατέκτησε μεταθανάτιο παγκόσμιο τίτλο, και φυσικά έχασε τη ζωή του οδηγώντας μιά Lotus !!!
Αλλά ας πούμε ότι αυτό είναι μιά διαφορετική υπόθεση, η οποία αφορά ένα άλλο μονοθέσιο του Chapman, όχι την 49Β. Με αυτή είχε απλώς ''συστηθεί'' με τον βαρκάρη του Κάτω Κόσμου, καθώς γλίτωσε με ελαφρά τραύματα και σπασμένη μύτη από ένα ατύχημα που είχε μετατρέψει το μονοθέσιό του σε άμορφη μάζα από μέταλλα.
Το περιστατικό είχε συμβεί στο σιρκουί δρόμου του Mountjuic, στον ομώνυμο λόφο της Βαρκελώνης. Εκεί τα εξωφρενικά αεροδυναμικά πτερύγια που ο Chapman είχε την έμπνευση να στηρίξει στην ανάρτηση και τα οποία ήταν απίθανα ψηλά, κατέρρευσαν λίγους γύρους μετά την εκκίνηση!!!
Πρώτα, τράκαρε ο Graham Hill και λίγο αργότερα πάνω στο διαλυμένο του μονοθέσιο έπεσε το πανομοιότυπο που οδηγούσε ο Rindt.
Αυτά συνέβαιναν το 1969, όταν η Lotus πρωταγωνιστούσε, και όχι μόνο μεταξύ των ''γκαραζιέριδων'' όπως περιφρονητικά αποκαλούσε ο Enzo Ferrari τις ομάδες που κατασκεύαζαν το σασί και απλώς βίδωναν στην πίσω άκρη του ένα κάποιο μοτέρ!!!
Η Lotus 49B με τον κινητήρα της Cosworth (V8, 3lt και 400 ίππους), υπήρξε ένα από τα κορυφαία μονοθέσια της εποχής, παρέμεινε στους αγώνες για τουλάχιστον τρείς σεζόν και, εκτός από τα ατυχήματα λόγω των πελώριων πτερυγιών, έδρεψε δάφνες πού άνοιξαν γι' αυτή το δρόμο προς το πάνθεον της ιστορίας!!!
Από το Traction magazine.