από ebot » Πέμ Αύγ 27, 2020 9:14 am
Παρέλαβα το δικό μου JB74 στα τέλη του 2018 και του έχω κάνει γύρω στα 17.000 χλμ - περισσότερα από τα μισά σε εκτός δρόμου διαδρομές, από βατούς χωματόδρομους μέχρι κατσάβραχα. Το αυτοκίνητο πέρα από μια 4άδα DUELER A/T 001 λάστιχα έχει διατηρηθεί σκόπιμα σε απολύτως εργοστασιακή κατάσταση βάσει του παμπάλαιου αξιώματος "ποτέ μην πειράζεις το εργαλείο πριν το αξιοποιήσεις πλήρως ως έχει" αφού η χρήση που του γίνεται αφορά αποκλειστικά διασχίσεις και κίνηση στην ύπαιθρο από την ευκολότερη δυνατή διαδρομή (πχ δεν το χώνω σε κοίτες χειμάρρων και ποταμών και δεν του κάνω λασπόλουτρα παρά μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητα για να φτάσω στον προορισμό μου) συνεπώς οι εντυπώσεις μου δεν αφορούν σε σκόπιμα ξεκωλιάσματα και δοκιμές τύπου τα_παιδία_παίζει αλλά αποκλειστικά σε ρεαλιστική, συχνά σκληρή, εκτός και εντός ασφάλτου (αλλά πάντα εκτός πόλης) χρήση.
Οι δημοσιογράφοι το έχουν ερωτευτεί και πολύς κόσμος φαίνεται να το συμπαθεί λόγω χαριτωμένης εμφάνισης κτλ, όμως οι δικές μου εντυπώσεις ως ιδιοκτήτη είναι μικτές:
Ως εκτός δρόμου εργαλείο είναι εξαιρετικό, θα έλεγα ένα ~20% καλύτερο σε ακραίες συνθήκες από τους προκατόχους του, κυρίως λόγω πολύ ποιο εξελιγμένων ηλεκτρονικών ελέγχου πρόσφυσης και μεγαλύτερης δύναμης και καλύτερης απόκρισης χαμηλά του μοτέρ. Στην άσφαλτο είναι επίσης περισσότερο ραφιναρισμένο, με όλα όμως τα άθλια χαρακτηριστικά του προκατόχου του ακόμα παρόντα ... από το τρέμουλο και τις απαράδεκτα αργές επαναφορές του τιμονιού, την πλευστότητα και τον κακό έλεγχο του αμαξώματος σε στροφές και ανωμαλίες, τα ανεπαρκή μέχρι επικινδυνότητας φρένα, την απαράδεκτα ψηλή κατανάλωση (ελάχιστη στα χαμηλά 7 λίτρα/100 χλμ με μέγιστη πάνω από 11), τις γελοίες επιδόσεις επιτάχυνσης, το θορυβώδες μοτέρ ... μέχρι την φτηνιάρικη αίσθηση φινιρίσματος και ποιότητας κατασκευής του εσωτερικού, την ανεπαρκή ηχομόνωση/θερμομόνωση, την εκτεθειμένη γυμνή λαμαρίνα σε μεγάλο μέρος της καμπίνας, την άθλια εργονομία καμπίνας, τα χαμηλά σκόρ ασφάλειας EuroNCAP κτλ κτλ.
Με άλλα λόγια αν κάποιος το αγοράσει συνειδητά για αυτό που είναι και μόνον, ένα αποτελεσματικό εκτός δρόμου όχημα, ή/και το δει ως εργαλείο ειδικού σκοπού και δευτερότριτο αμάξι, θα γνωρίσει την απόλυτη εκτός δρόμου οδηγική νιρβάνα με κόστος αγοράς που τίποτα ανταγωνιστικό του (ακόμα +50% ακριβότερο) δεν θα είναι σε θέση να του προσφέρει. Όμως ΕΑΝ αναζητά ένα πλήρες on-off όχημα μπαλαντέρ σε διαστάσεις μινιατούρας που θα μπορεί να κάνει τα πάντα τουλάχιστον μέτρια ως καλά τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου τότε ας κοιτάξει αλλού (πχ Fiat Panda Cross).
Εγώ το αγόρασα ενσυνείδητα οπότε δεν το μετανιώνω παρά του ότι ήταν σαφώς υπερτιμολογημένο και σε επίπεδο υποστήριξης λόγω μικρού αριθμού κυκλοφορούντων οχημάτων πάσχει (περίμενα 2 μήνες μετά το πρώτο σέρβις για να φέρει ο Σφακιανάκης βαλβολίνες διαφορικού ...).
Πιθανά επανεισαχθεί στην Ευρωπαϊκή αγορά με άλλο μοτέρ ή σε άλλη κατηγορία (επαγγελματικού), μέχρι τότε για κάποιο λόγο - πιθανότατα ΟΧΙ τον σωστό λόγο - φαίνεται να είναι πολύ δημοφιλές σε ένα "ειδικό κοινό", έτσι και οι καταγέλαστες αγγελίες στο car.gr.