Μιας και μου έτυχε κι απ' ότι είδα μέσω της αναζήτησης δεν υπάρχει συγκεκριμένο άρθρο για χαλασμένη πλήμνη είπα να το ποστάρω, να υπάρχει ως αναφορά για τυχόν ενδιαφερόμενους και για να γίνει κουβεντούλα...
Από πέρυσι που ξεκίνησε να αγριεύει το εργαλείο, ζαχάρωνα τις χειροκίνητες Mile Marker διάφορων περισσότερο αγριεμένων της παρέας

Τελικά, λίγο τα χωσίδια του χειμώνα, λίγο η κάργα ζέστη του φετινού καλοκαιριού και κυρίως η έλλειψη συντήρησης (δεν έχουν καθαριστεί ποτέ - μόνο γράσο προστέθηκε πέρσι το καλοκαίρι που ανοίχτηκαν και ήταν σχεδόν άδειες), αυτή τη στιγμή είμαι 4x2.
Συγκεκριμένα, η αριστερή δεν κλειδώνει με αποτέλεσμα ο αριστερός τροχός να μην έχει καθόλου κίνηση.
Πώς το κατάλαβα; Σε χωμάτινη ανηφόρα με μεγάλη κλίση χρειάστηκε να κάνω όπισθεν και το αμάξι πήγε το πολύ ένα μέτρο. Το βάζω σε ευθεία και δοκιμάζω "κλείδωμα-ξεκλείδωμα" τις πλήμνες με τα σπαστικά μπρος πίσω. Το χαρακτηριστικό "κλάκ" δεν ακούγεται ούτε αριστερά ούτε δεξιά - παρόλο που η δεξιά δείχνει να κλειδώνει κανονικά. Ίσως δεν έχει καθόλου γράσο μέσα ή ετοιμάζεται κι αυτή σιγά σιγά...
Βγαίνω άσφαλτο και με κουμπωμένη τετρακίνηση δοκιμάζω να στρίψω με τέρμα κομμένο τιμόνι και στρίβει κανονικά χωρίς το κλασικό ζόρι στην μετάδοση.
Δίνω το αμάξι στον συνοδηγό και μένω έξω να δω τι γίνεται και να χωνέψω για άλλη μια φορά τη φρίκη του 4x2 (η τελευταία ήταν κομμένο δεξί ημιαξόνιο). Τελικά είδα ότι το δεξί ημιαξόνιο γυρίζει κανονικά και δίνει στον τροχό ενώ το αριστερό στο ξεκίνημα με το που πάει να γυρίσει σταματάει και μένει ακίνητο ότι και να γίνει. Εκεί τα είδα όλα και μέχρι να γίνει η διάγνωση από τον μετρ του είδους κκ Κ.

Εδώ όποιος θέλει ας βοηθήσει: Πώς γίνεται ενώ το διαφορικό δίνει κίνηση, το ημιαξόνιο να μην γυρίζει επειδή είναι χαλασμένη η πλήμνη;;; Ποιο λογικό δεν είναι να γυρίζει το ημιαξόνιο αλλά η κίνηση να μην φτάνει στον τροχό αφού δεν έχει κομπλάρει μέσω της πλήμνης;
Αυτά για να γίνεται συζήτηση όπως είπα και παραπάνω και όχι για να γίνουμε όλοι μηχανικοί. Απλά πιστεύω πως όποιος οδηγεί εκτός και γουστάρει πρέπει να γνωρίζει πως δουλεύει το αμάξι του για να μπορεί να το χειριστεί σωστά και αποτελεσματικά.
Τις επόμενες μέρες πάω συνεργείο και με το καλό θα φορεθούν χειροκίνητες για να είμαστε σίγουροι πότε είμαστε 4x4 και πότε όχι. Συν ότι παίζουν και αργά μόνο πίσω...