Να προσθεσω για ενημερωση τα παρακατω:
+++
από δημοσίευση του user miltellas (Μιλτιάδη) από το 4τροχοί forum.
--------------------------------------------------
Τα σασμάν που περιέχουν μπρούτζινα μέταλλα (δηλ. κράματα χαλκού) δουλεύουν απαιτώντας αυστηρά και μόνο GL-4 και κάτω.
Η GL-5 φθείρει τα μπρούτζινα. Πάραυτα, υπάρχουν GL-5 συμβατές με GL-4 (που σημαίνει απλά ότι είναι GL-5 μεν αλλά "φιλικές" προς τα μπρούτζινα).
Τα κύρια πρόσθετα υψηλής πίεσης που φθείρουν τα μπρούτζινα είναι το χλώριο και το θείο.
Αυτές οι GL-5/4 εξακολουθούν να περιέχουν χλώριο-θείο αλλά συμπεριέχουν και αναστολείς προσθέτων που αλληλεπιδρούν χημικά
πάνω στα κίτρινα μέταλλα ώστε να μην οξειδώνονται από τα χλώριο-θείο.
Δεν είναι όμως εξασφαλισμένη σε όλες τις συνθήκες η απενεργοποίηση των "βλαβερών" προσθέτων,
γι αυτό και οι κορυφαίοι παρασκευαστές παράγουν στην γκάμα τους και αποκλειστικά GL-4 βαλβολίνη υψηλής ποιότητος
με προσεγμένη σύνθεση που αντέχει εξίσου καλά με τις GL-5 τις υψηλές πιέσεις. Το μόνο κακό εδώ είναι ότι δεν υπάρχουν παρά ελάχιστες
πραγματικά καλές (δηλ. ανθεκτικές σε σκληρή χρήση) σκέτες GL-4 75W90.
+++
επειδη λοιπον ηρθε η ωρα να αλλαξω βαλβολινες, διαβασα και τα εξης

- χωρητικοτητες -θερμοκρασιες απο την SUZUKI
- specif 75W90 (1) (600 x 450).jpg (62.43 KiB) 13643 προβολές
επισης

- συνιστωμενα ιξωδη απο SUZUKI
και απο την ιστοσελιδα της AMSOIL.GR / στα προιοντα / στο OIL COMPARISONS / Gear Lube (μονο Αγγλικα)
http://www.amsoil.com/lit/g2457.pdfμια ενδιαφερουσα αναλυση-συγκριση βαλβολινων των κυριωτερων τυπων /μαρκας
κατεληξα στο να δοκιμασω και στο κιβωτιο και στο διαφορικο ιξωδες 75W90 (αντι 80W90 στα διαφορικα), με την διαφορα χρησης GL-4 στα κιβωτια και GL-5 στα διαφορικα.
ο λογος επιλογης του ιξωδους 75W90 και στα δυο ειναι οτι οι απωλειες απο τις τριβες θα ειναι μικροτερες λογω του λεπτοτερου ιξωδους (αρα οικονομια), οπως βλεπουμε απο τα γραφηματα της suzuki οι μεγιστες θερμοκρασιες στις οποιες αντεχουν τα 80W90 και τα 75W90 ειναι ιδιες και οπως διαβαζουμε και στο συγκριτικο τεστ της AMSOIL οι ιδιοτητες των περισσοτερων 75W90 υπερτερουν των ιδιοτητων των 80W90.
πραγματι λοιπον εβαλα AMSOIL 75W90 GL4 στα κιβωτια και GL5 στα διαφορικα. η αισθηση που πηρα μετα την αλλαγη των βαλβολινων (μεσα είχα πριν 80W90 GL5...) ειναι :
-το αυτοκινητο ''δειχνει'' γενικα πιο ''αναλαφρο'' (σημαδι μικροτερων τριβων)
-το κιβωτιο ειναι πιο ακριβες - δεν εχει πια μια αισθηση του ''σπογγωδους''
-η καταναλωση καυσιμου εχει βελτιωθει αισθητα
αυτα προς ενημερωση.