Νομίζω κάπου μπερδευτήκαμε
Άλλο τα ενδιάμεσα σασμάν ή transfer ή ALLGRIP κλπ. Για αυτά γίνετε αναφορά εδώ.
Όλα αυτά κάνουν
σχεδόν την ίδια λειτουργία, εμπλέκουν τα δύο διαφορικά που έχει ένα τετρακίνητο.
Ορισμένα από αυτά μπορούν (με επιλογή) τις ταχύτης του σασμάν να τις παίρνουμε σε πιο αργό βήμα.
Τα λεγόμενα αργά. Όλη αυτή η διαδικασία στα
προ NV, γινόταν με γρανάζια.
Οι αλλαγές γινόταν με λεβιεδάκια και στα πιο καινούργια με ηλεκτρομαγνητικά μπουτόν (κουμπάκια)
Τα διαφορικά είναι άλλος γραναζωτός μηχανισμός. Μια από τις χρήσης του είναι να μας επιτρέπει να στρίβουμε χωρίς να τουμπάρουμε
Μια από τις αδυναμίες του, να μεταφέρει περισσότερη ιπποδύναμη στον τροχό που είναι πιο χαλαρός.
Γι' αυτό σε ένα βούλιαγμα ο ένας τροχός γυρίζει τρελά (ο πατάει χαλαρά) και ο άλλος μένει ακίνητος.
Έρχεται εδώ ένας μηχανισμός το "μπλοκέ στο διαφορικό" που καταργεί προσωρινά αυτό το μειονέκτημα του διαφορικού.
Ένας άλλος τρόπος, για να μειώσουμε αυτό το πρόβλημα, είναι να μπλοκάρουμε με τα φρένα τον τροχό που βούλιαξε και γυρίζει τρελά,
για να μεταφερθεί η ιπποδύναμη στο τροχό που πατάει στο στέρεο έδαφος και να μπορέσει να κινηθεί το όχημα.
Ανάφερα τα διαφορικά πιο πάνω σχετικά με τις ανησυχίες του είχε ο Asterios (δημιουργείται stress)
Για να το μαζέψουμε γύρω από το θέμα μας και τα NV.
Τα ΝV 4X4 έχουν ενδιάμεσο σασμάν, το κατά Suzuki ALLGRIP με τα γνωστά MODES
το οποίο δίνει κίνηση με γρανάζια στους εμπρός τροχούς (διαφορικό)
Ενώ στους πίσω τροχούς (διαφορικό) δίνει κίνηση (μέσον κεντρικού άξονα) με τον ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη.
Τα NV μπλοκέ διαφορικά
δεν έχουν
Έχουν όμως το σύστημα που φρενάρει τον τροχό που γυρίζει "τρελά" (ESP)
Το έχουν και τα προσθιοκίνητα NV.