Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα. Θα ήθελα τη βοήθεια σας σε ένα θέμα που με προβληματίζει. Χθες απέκτησα ένα Grand Vitara 2000cc του 2009 με εγκατεστημένο σύστημα υγραεριοκινησης μάρκας My Gas. Επειδή πρέπει να αλλάξω φιάλη λόγω παρέλευσης της δεκαετιας επισκέφτηκα ένα κατάστημα όπου μου πρότειναν να το αντικαταστήσω με το σύστημα LiquidSi υγρού ψεκασμού λόγω του ότι όλα τα άλλα δημιουργούν πρόβλημα στον κινητήρα αργά η γρήγορα. Θα ήθελα παρακαλώ τη γνώμη και τη γνώση σας ...ευχαριστώ.
Δεν γνωρίζω εάν καλύτερο αυτό που σου προτείνουν,αλλά σίγουρα ένας καλός μηχανολόγος θα σου έλυνε όλες απορίες Αυτό που ξέρω σίγουρα από οχήματα που είχα με υγραέριο είναι ότι ο καλός εγκέφαλος υγραερίου και τα σωστά μπεκ , μαζί με την τέλεια ρύθμιση θα βγάλουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα.
. - Πρώτα από όλα καλοτάξιδο το NGV σου. Χρειάστηκε να διαβάσω δύο φορές το κείμενο σου για να καταλάβω την ερώτησή σου.
Από όσα γνωρίζω, αν γνωρίζω σωστά, στη δεκαετία, είσαι υποχρεωμένος να αλλάξεις την μπουκάλα και μόνο την μπουκάλα. Γιατί σου λέει ο μηχανικός να αλλάξεις όλο το σύστημα. Η μπουκάλα έναι ένα ασφαλέστατο μεταλικό μπαλόνι το οποίο φουσκώνει και ξεφουσκώνει ανάλογα με την πίεση που έχει απο μέσα.
Δευτερων αυτό που γνωρίζω ανάλογα τον κινητίρα που έχεις, δηλαδή το πως γίνεται ο ψεκασμός καυσίμου μπαίνει και το ανάλογο σύστημα υγραεριοκίνησης. Και να θες, δεν δεν μπορείς να βάλεις διαφορετικό.
Τρίτον που δεν το ρώτησε αλλά σου λέει από την προσωπική μου άποψη, από μόνος μου. Θεωρητικά και μόνο, ναι η υγραεριοκίνηση ψιλοσκοτώνει την κινητίρα. Άρα να έχεις μες στο μυαλό σου, κινούμε με υγραέριο σε ήρεμη και οικονομική οδήγηση. Αν θέλω άγρια και μη οικονομική οδήγηση απλά γυρνάω το κουμπάκι στη βερζίνη. Εχοντας αυτόν το κανόνα στο μυαλό σου σου υπόσχομε ότι θα κάνεις χιλιάδες χιλιόμετρα με τι λιγότερες φθορές.
Ποιος δεν ξέρει ότι στο παλιό το GV το υγραέριο σκοτώνει τους πολλαπλασιαστες λόγο υψηλότερων θερμοκρασίών από την βερζίνη.
Και για να μην παρεξηγηθώ, με τρέλα είμαι υπέρ της τοποθέτητης υγραερίου όπως έχω στο GV μου εδώ και εννιά χρόνια !!!
- Μπροστά Kayaba EXCEL-G μαύρα και πίσω Kayaba GAS-A-JUST Ασημί - Μπροστά και πίσω ελατήρια CS Germany +6cm - Προσθήκες Ελατηρίων +3cm και Body-Lift +4cm - Λάστιχα Malatesta Kobra Mud 205/80/16 +2cm - Πλύμνες (AVM) Ελευθέρου Τροχισμού - Δύο ποδιες για προστασία κινητήρα και μετάδοσης - CB Albrecht AE 6110 κεραία Midland ML145 13 gain Db
φίλε Γαβρίλη, επειδή πρόσφατα και εγώ χρειάστηκε να αλλάξω μπουκάλα υγραερίου να σου πω ότι χρειάζεται να αλλάξεις μόνο μπουκάλα. Ψάχνοντάς το πήγα και εγώ σε έναν εγκαταστάτη υγραερίου και μου είπε μία εξωφρενική τιμή 250 ευρώ! Τελικά αγόρασα μία από ίδια με τη δική μου σε διαστάσεις (στα 100 ευρώ) και πήγα σε έναν άλλον που κάνει τοποθετήσεις κιτ υγραερίου και την έβαλα με 70 ευρώ, ο οποίος μου έδωσε και τα χαρτιά που χρειάζονται για το ΚΤΕΟ, το οποίο πέρασα μόνος μου.
Σε αυτόν που πήγες, λογικά σου είπε να αλλάξεις το σύστημα που φοράς με ένα πιο σύγχρονο. Αυτό που φοράς είναι αέριου ψεκασμού λογικά, και γι' αυτό σου είπε να βάλεις ένα υγρού ψεκασμού. Το πρόβλημα δεν είναι αν θα βάλεις αερίου ή υγρού ψεκασμού, αλλά το πρόβλημα γενικά στα new Grand Vitara είναι στη ρύθμιση των βαλβίδων και ιδίως αυτών της εξαγωγής. Λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας των καυσαερίων με τη χρήση του υγραερίου, οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν μία πιο αυξημένη και γρηγορότερη φθορά. Αυτό σημαίνει ότι όταν , το πιθανότερο είναι οι εξαγωγής να έχουν φύγει από τα όριά τους. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να τορναρεις τα καπελοτα -βάσει των οποίων ρυθμίζονται-, το οποίο σε βάθος χρόνου σημαίνει ότι το τορνάρισμα τον καπελότων θα φτάσει σε ένα μίνιμουμ σημείο, όπου από εκεί και μετά ας μας πει ένας κάτoχος NGV με υγραέριο τι μέλλει γενέσθαι...
ΥΓ: αν αλλάξεις τη διάλη υγραερίου και μετά αποφασίσεις να αλλάξεις το σύστημα από αερίου σε υγρού ψεκασμού, νομίζω πως η φιάλη δεν θα κάνει!!! Χρειάζεται άλλου τύπου. Πάντως στο πιο πάνω λινκ της lpg-autohellas που σου έδωσα, αν πάρεις και ζητήσεις τον τεχνικό κ. Σάκη θα σε βοηθήσει σε πολλά. Είναι ΠΟΛΥ εξυπηρετικός!
Grand Vitara 1.6 3D (2002) ---- GFi LPG system Ποτέ μην υπερεκτιμάς τις ικανότητες τις δικές σου ή του GV σου!!
Χωρίς να έχω ειδική γνώση σε NGV, εκτός από ότι έχει γραφτεί στο vc, μπορώ να πω ότι το σύστημα υγρού ψεκασμού πλεονεκτεί του αερίου ψεκασμού στο θέμα της θερμοκρασίας.
Δηλαδή το σύστημα αερίου ψεκασμού χρησιμοποιεί ζεστό νερό ή ψυκτικό (από το δίκτυο ψύξης του αυτοκινήτου στον "πνεύμονα") για να εξατμίσει το υγραέριο.
Αντιθέτως το σύστημα υγρού ψεκασμού εξατμίζει το υγραέριο με θερμότητα από τις βαλβίδες ψύχοντάς τις (όπως κάνει και η βενζίνη)!